10 tipov besed, ki zbujajo pozornost & prodajajo (besede moči)

“Izbiraj besede previdno”, je stavek, ki ste ga zagotovo kdaj slišali od svoje mame. Ko pride do copywritinga oziroma pisanja besedil za splet, si to modrost velja zapisati za uho. Že ena sama beseda v prodajnih tekstih namreč lahko naredi ogromno razliko. Opazili jo boste, kajti vaši sledilci in stranke se bodo ob uporabi premetenih besed zbudili iz zimskega spanja.

Obstajajo magične besede, na katere se odziva naša podzavest. Magično je že prva izmed njih. Predstavljajte si, da imate čarobni prahec, ki ga lahko posujete po besedilu kot bleščice po novoletni voščilnici. Vaš zapis se takoj spremeni iz čisto običajnega in nič kaj prida zanimivega branja v živahno, mikavno in privlačno preživljanje prostega časa.

Se vam je že kdaj zgodilo, da kakšne objave na družabnih omežjih ali blog posta kar niste mogli nehati brati? Četudi besedilo ni bilo napisano kot napet roman, so vas besede držale v pesti. Tako moč nad našimi možgani in podzavestjo imajo besede moči.

Na spletu imate nekaj sekund časa, da bralca prepričate, da bo svoj čas zamenjal za prebiranje vaše vsebine. In še kakšno dodatno minuto, da se instinktivno odloči, ali je vaš izdelek vreden njegovega denarja. Seveda ne gre vedno za ljubezen na prvi pogled in bo oseba prebirala vaša besedila daljše časovno obdobje, preden se bo odločila za nakup. A vendarle jo začarate z besedami.

Besede moči

Koga ali kaj si predstavljate, ko pomislite na besedo “moč”? Na mišičastega športnika, suvereno pevko ali mogočne gore? Vsaka izmed teh podob v vas prebudi določena čustva. Enako počnejo besede moči.

Naj vas moč ne zmede, kajti besede moči so mnogo več kot mišičasti, suvereni in nepremagljivi izrazi. Nekatere izmed besed moči so prav prikupne, nežne in puhaste. Vsem pa je skupen njihov namen in vloga v tekstu: učinkujejo na čustva, delujejo na nezavedno raven človeka, v besedilu jih takoj opazimo, saj poskrbijo za vračanje pozornosti k napisanemu.

Na kup sem nabrala več kot 700 besed moči, razporejenih po abecednem vrstnem redu in čustvih, ki jih zbujajo. Seznam si lahko v obliki PDFja prenesete brezplačno. Tako vam bodo vse pomembne in učinkovite besede vedno na dosegu roke, ko boste pisali tekst za prodajne strani, social media poste in novičke.

Najmočnejša beseda: ti / vi (angl. you)

Hej ti! Ja, ti, ja … no, oprostite, hej vi – če vas že ravno vikam 🙂

Vaš svet se vrti okoli vas. Moj okoli mene. In sosedov okoli njega samega. Tako smo ljudje narejeni. Gre za čisto osnovo psihologije kupca. Kot ustvarjalec vsebine se zavedajte, da se vaš bralec vedno sprašuje, kaj je v tekstu zanj. Ali se v besedilu lahko najde? Ste ga nagovorili? To najbolj enostavno storite tako, da uporabljate besedo TI (če svoje bralce tikate) oziroma VI (če jih vikate). V vseh besedilih ne boste mogli direktno nagovoriti bralca z besedo “vi” oziroma “ti”, še vedno pa to lahko storite bolj subtilno tako, da svoje besedilo oblikujete kot pogovor z osebo (kar v tem blogu ravnokar počnem, saj govorim vam, ne o sebi / svojem podjetju).

Glagol s takojšnjim učinkom: predstavljajte si …

Kako bralčevo pozornost ugrabiti v trenutku? Tako, da ga premaknete v stanje sanjarjenja. Točno to stori glagol “predstavljati si”. Trik lahko uporabite v vseh vrstah besedil in ne glede na branžo, v kateri delujete. Predpogoj za uspešno pesnjenje tistega, kar sledi za “predstavjajte si” je, da veste, koga nagovarjate. Če želite, da se bo bralec poistovetil z napisanim, morate poznati težave, s katerimi se srečuje vsak dan; rešitve, ki jih išče; njegove želje in strahove.

Kar pomislite, kako bi se počutili in kam bi bila usmerjena vaša pozornost, če bi katera od spodnjih situacij nagovarjala vaše trenutne težave ali sanje:

  • Predstavljajte si, da oblečete kavbojke, v katerih se počutite zares udobno … gumb zapnete brez, da bi morali ob tem trebuh vleči vase; ko se usedete, pa vas nič ne žuli. (primer: če bi prodajali rešitve za hujšanje)
  • Si predstavljate jutra polna energije? Zbudite se spočiti, brez podočnjakov in pritoževanja nad sitno budilko … (primer: če ponujate rešitve za boljši spanec)
  • Vroča, dišeča kopel po napornem dnevu deluje kot “reset” gumb. Predstavljajte si, da vas omamno sladek vonj sandalovine in damaščanskih vrtnic odklopi od dnevnih opravil in vrne v vaš svet, kjer so vse sanje dovoljene in mogoče … (primer: če prodajate kopalne bombice)

Besede pohlepa

Hočete – nočete, ljudje smo nagnjeni k materialnim dobrinam – eni bolj, drugi manj. Kapitalistična družba, v kateri živimo, pa nam je postavila sistem vrednot, kjer so materialne dobrine visoko na lestvici. Četudi se smatrate za nekoga, ki ni materialist, ste na vsakem koraku bombardirani z besedami pohlepa, ki delujejo na vas. V marketingu se je uporaba besed, ki sprožajo pohlep, izkazala za zelo učinkovito metodo prodaje in prepričevanja. Veseli smo, ko nekaj dobimo ceneje. Pogosto tudi kupujemo stvari, ki jih ne potrebujemo. Bonus efekt besed pohlepa je, da lahko vaši izdelki/storitve v očeh stranke izgledajo več vredni kot sicer.

  • Akcija
  • Bogastvo
  • Brez slabe vesti
  • Brezplačno
  • Darilo
  • Denar
  • Dvojno (dvojni popust, dvojna vrednost, …)
  • Ekskluzivno
  • Giveaway
  • Monetizirajte
  • Nagrada
  • Poceni
  • Podarimo
  • Razprodaja
  • Ugodno
  • Znižanje

PRIMERI:

  • Brezplačno darilo ob vsakem nakupu
  • Monetizirajte svoj spletni posel v pol leta
  • Ekskluziven giveaway! Podarjamo 3 najbolj prodajane izdelke.

Besede radovednosti

Radovednost je ena najbolj prijetnih taktik, kako prepričati bralca, da prebere vaše besedilo ali naredi korak, ki ga od njega želite. Ljudje smo radovedna bitja in na to lastnost lahko s pridom vplivate v svojih besedilih.

  • Bodite prvi
  • Cenzurirano
  • Edinstven
  • Ekstravagantno
  • Insider
  • Malo znano
  • Mit
  • Mračno
  • Nepoznano
  • Neraziskan
  • Neuradno
  • Nov
  • Pod preporogo (pomesti nekaj pod preprogo)
  • Predogled
  • Priložnost
  • Psihološko
  • Resnica o
  • Strogo zaupno
  • V zakulisju
  • Zaupno
  • Zvit

PRIMERI:

  • Stopite v zakulisje ustvarjanja Instagram profila X osebe
  • Vsebina je dostopna samo članom. Želiš postati insider? Klikni tukaj
  • Miti in resnice o vitaminu C (prvi izsledki neuradnih raziskav)

Besede strahu

Verjetno ima strah še močnejši vpliv na nas, kot pa pohlep in stremenje k napredku. Najboljši primeri ustrahovanja z besedami so mediji. Tudi pri manj strašnih novicah uporabljajo naslove in uvode polne besed strahu. Besede strahu lahko uporabite tudi na bolj prijazen in ne toliko grozen način. Seveda je vse odvisno od tega, kaj želite doseči.

  • Bližajoča se nevarnost
  • Bodite pazljivi
  • Boleče
  • Godlja
  • Goljufija
  • Invazija
  • Izginiti
  • Katastrofalno
  • Kolaps
  • Kriza
  • Naivnost
  • Napad
  • Napaka
  • Nevarno
  • Odpuščen 
  • Opozorilo
  • Panika 
  • Past 
  • Pozor
  • Prinesti naokoli
  • Uničiti
  • Žrtev

PRIMERI:

  • Ste žrtev spletne prevare? Trije pokazatelji, da so vas spletni trgovci prinesli naokrog
  • Imate spletno trgovino, pa se komaj prebijate čez mesec? Ukrepajte, preden bankrotirate!
  • Naj vas naivnost ne stane ugleda – kako pravilno brati znanstvene raziskave in kje so vas zavedli

Besede poželenja

Besede poželenja imajo pozitiven predznak in na nas vplivajo pozitično. Poželenje je sicer direktno vezano na spolnost, v pisanju pa se ga uporablja za zadovoljevanje različnih čustvenih potreb. Gre za stanje, ko si nekaj tako močno želimo, da nehamo razmišljati racionalno. Se vam sliši kaj poznano?

  • Biti lačen nečesa
  • Bohoten
  • Buhteti
  • Bos
  • Čar
  • Cediti sline
  • Čutnost
  • Dekliško
  • Divjina
  • Grešno
  • Hipnotično
  • Hrepeneti
  • Intima
  • Izzivalen
  • Karizmatičen
  • Magnetičnost
  • Mehek
  • Nagajiv
  • Predrznost
  • Prepovedano
  • Privlačnost
  • Provokacija
  • Sanje
  • Šarmantno
  • Strast
  • Želja

PRIMERI:

  • Lačni uspeha? Odkrijte 5 predrznih taktik najbolj uspešnih poslovnežev v letu 2019
  • Kako do polnih, poželjivih ustnic? Poglejte najnovejši make up trik, ki so ga odkrile influencerke
  • Strastni sladkosnedci – ta recept za pregrešno dober čokoladni souffle morate preizkusiti

Besede lenobe

Poleg radovednosti je lenoba še ena prirojena človeška vrlina. Ne vsi, a marsikdo deluje po liniji najmanjšega odpora. Na spletu je še toliko bolj pomembno, da namesto ljudi naredite vse, kar lahko – jim točno poveste, kje naj kliknejo; jim ponudite brezplačen PDF, ki si ga lahko natisnejo doma (in jim to seveda poveste), itn.

  • All-inclusive 
  • Brezplačno darilo  
  • Dokazi  
  • Dostava na dom
  • Dostopno  
  • Eknjiga  
  • Enostavno  
  • Formula  
  • Instant  
  • Koraki  
  • Možnost prenosa (download)  
  • Orodje  
  • Osnovno  
  • PDF
  • Plonk listek  
  • Predloga (template)  
  • Preprosto  
  • Sestavine  
  • Seznam  
  • Spisek  
  • Vzorec  
  • Zapiski

PRIMERI:

  • All inclusive počitnice na Maldivih. Vse od začetka do konca vam uredimo mi, vi samo odpotujete. Še spakirati vam ni treba! Preverite, kako je to mogoče …
  • Spisek najpogostejših slovničnih napak, ki jih lahko odpravite z zamahom ene roke. Otročje lahko je!
  • Zate imamo brezplačno darilo – brez drobnega tiska! Dobiš ga tako, da odgovoriš na 3 enostavna in hitra vprašanja.

Besede nečimrnosti in vzpodbude

Nečimernost ter želja po slavi in prepoznavnosti so, sodeč po raziskavah, eni glavnih razlogov na nakupe. Stvari kupujemo zaradi ideje o tem, kakšen videz nam bodo priskrbele, kakšen socialni status si bomo nadeli z njihovim posedovanjem. Preprosto – vsi želimo biti na nek način “kul”. Z uporabo teh besed v bralcu spodbudite predstavo o tem, kako bo z uporabo vaših izdelkov/storitev bolj privlačen, uspešen in občudovan.

  • Čeden  
  • Dih jemajoč  
  • Drzno  
  • Eleganten  
  • Elita  
  • Epsko  
  • Estetsko  
  • Frajer  
  • Junak  
  • Kralj, kraljica
  • Legendarno  
  • Moden  
  • Navdušujoče  
  • Očarljivo  
  • Pametno  
  • Pogumno  
  • Pomembno  
  • Šov  
  • Spektakularno  
  • Slaven
  • Srečen  
  • Stilski
  • Super junak  
  • Ti / vi  
  • Uspešno  
  • Zmaga  
  • Zvezda

PRIMERI:

  • Postanite zvezda pisarne in osupnite šefa! Že veste, kdo bo vodil naslednji sestanek? Vi! Kako? Naučimo vas v šoli javnega nastopanja. Uspeh zagotovljen!
  • Elegantne, trendi in stilske torbice, s katerimi boste vedno videti šik in v koraku z modo. Kaj še čakate?
  • Največji triki Instagram influencerjev – kako postati vplivni, slavni in imeti več kot 100K sledilcev v manj kot enem letu

Besede zaupanja

Uporaba besed zaupanja deluje kot neke vrste blažilec, s katerim stranko prepričate v nakup. Odlično se obnesejo na prodajnih straneh in besedilih, kjer bralec potrebuje le še malce spodbude, da se odloči za nakup. Sem prištevamo brezplačno poštnino, garancijo na zadovoljstvo, karakteristike, ki govorijo v prid produktu ter vam, itd. Obenem je predispozicija za nakup ravno zaupanje. Med vašimi potencialnimi strankami in vami morate najprej zgraditi zaupanje – kar lahko storite tudi z uporabo besed moči.

  • Avtomatsko  
  • Avtoriteta  
  • Brez tveganja  
  • Brezplačen preizkus  
  • Brezplačno  
  • Dokazano  
  • Doživljenjsko  
  • Ekološko  
  • Najbolj prodajano  
  • Pošten  
  • Preverjeno  
  • Priporočilo  
  • Priznano  
  • Profesionalno  
  • Raziskava  
  • Rezultati  
  • Strokovno  
  • Študija primera  
  • Verodostojno  
  • Vračilo  
  • Zajamnčeno  
  • Zanesljivo  
  • Zasebno  

PRIMERI:

  • Študije kažejo, da so ljudje, ki redno pijejo sok rdeče pese redkeje nagnjeni k slabokrvnosti. O tem se lahko prepričate sami, kajti prvo steklenico vam pošljemo brezplačno! Če vam ne bo všeč, nam jo lahko vrnete – na naše stroške.
  • X oseba, najbolj spoštovano ime med frizerji, pojasnjuje, zakaj bi morala tudi ti uporabljati balzam in kako izbrati pravega
  • Za vašo anonimnost je poskrbljeno. V naši kirurški ordinaciji vam zajamčimo popolno diskretnost. 

Besede jeze

Jeza ima ogromen vpliv na naše dojemanje in sposobnost odločanja. Ko smo jezni, se naša percepcija popolnoma spremeni in kaj kmalu postanemo neracionalni. Nikakor ne želite jeze uperiti proti svojim izdelkom oziroma storitvam, zato bodite pazljivi, kako jih boste zapakirali. Spodaj vam prilagam tudi nekaj izmišljenih primerov, pri katerih bi naslovi recimo vodili na članke razkritja in predstavitve vas kot boljše izbire od konkurentov.

  • Aroganten 
  • Besen 
  • Bruto, neto 
  • Grozen 
  • Izkoriščevalski 
  • Jezen 
  • Kazen 
  • Kraja 
  • Kritičen 
  • Kršitev 
  • Laž 
  • Mobing 
  • Nadloga 
  • Nakladač 
  • Napadati 
  • Nateg 
  • Natopač 
  • Nepošten 
  • Nevljudno 
  • Obrekovanje 
  • Pohlepen 
  • Ponarejen 
  • Pretvarjati se 
  • Prinesti naokrog 
  • Slepar 
  • Snob 
  • Sovraštvo 
  • Strahopetec 
  • Vsevednež 
  • Zahrbten 
  • Zoprn
  • Žaljiv

PRIMERI:

  • Največja laž o kolagenu, na katero ste verjetno nasedli tudi vi. Preberite, zakaj je 85% izdelkov na trgu neuporabnih
  • Rogljički, ki to sploh niso – teh 5 umetnih snovi uporabljajo vse velike pekarne
  • Zlagani nutricionisti ali kako vas diete prinašajo naokoli

Formula za uporabo besed moči

Imate že polno glavo idej za vaše naslednje besedilo? Odlično! Da pa se ne boste vsakič znova spraševali, katere besede moči uporabiti in kako jih pravilno vključiti v tekste, se držite enostavne formule:

Občutki + primernost = pravilna izbira

Občutki

Preden se odločite, da vam je en sklop besed moči pač bolj všeč kot drugi, se vprašajte, kakšne občutke želite vzbuditi v svojem bralcu? Ga želite razjeziti in mu potem ponuditi nekaj, kar ga bo pomirilo? Ga želite nasmejati ali malce dražiti? Izbira čustev, na katera boste pritisnili, je seveda odvisna od končnega rezultata, ki ga želite doseči.

Primernost

Ni vsak trenutek primeren za vse občutke; pa tudi vsak posel ne. Če želite, da si nekdo prenese brezplačen PDF, potem ga ni ravno pametno jeziti – rajši pritisnite na lenobo. Če imate v spletni trgovini razprodajo, potem bo FOMO (fear of missing out) pravilna izbira čustvenih sprožilcev. Besede moči izbirajte skladno s situacijo in preizkusite različne taktike delovanja.

BONUS: brezplačen PFD seznam

Na kup sem nabrala več kot 700 besed moči, razporejenih po abecednem vrstnem redu in čustvih, ki jih zbujajo. Seznam si lahko v obliki PDFja prenesete brezplačno. Tako vam bodo vse pomembne in učinkovite besede vedno na dosegu roke, ko boste pisali tekst za prodajne strani, social media poste in novičke.

Sodelujte pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želite izvedeti in prebirati več? Kateri deli vašega spletnega nastopa vam povzročajo največ sivih las? So to objave na socialnih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupajte mi, o kateri temi želite izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napišite svoje želje

O kateri temi si želite izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napišite v mailu.
Pošlji mail z željami

Ste se iz zapisa naučili česa novega?

Uporabite novo znanje v praksi & delite ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje vam želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno

11 trikov za pisanje hudo dobrih e-novičk

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.