Email marketing v praksi (vodič za pisanje)

Email marketing je ena najbolj obsežnih in pomembnih tematik v digitalnem marketingu. Nikoli ne zastari. Ni kot oblačila iz trgovin s hitro modo, ki jih lahko zaženeš naravnost v koš za mešane odpadke po treh pranjih. Lahko bi rekli, da je celo nekoliko nostalgičen, saj so bili maili ena prvih oblik digitalne komunikacije. Je pravi modrec napram frklastim socialnim omrežjem.

Na temo email marketinga prejmem tudi največ vprašanj. Očitno vas tematika zanima, kajne? Zato sem se odločila, da vam pripravim en poglobljen zapis o pisanju novičk. O tej isti temi sem predavala na delavnici StartUp Maribor. Nič hudega, če ste jo zamudili – del vsebine je sedaj na voljo tudi vam.

Nasvet

Na temo pisanja novičk sem vam pripravila 11 mailov s študijami primerov in hudo učinkovitimi triki in nasveti. Teh istih formul v tem zapisu ne bom delila. Brezplačno lahko do njih dostopate tako, da se prijavite na serijo 11.novičk, kjer vam zaupam svoje skrivnosti pisanja newsletter-ov. Najdete jih TUKAJ >>

BREZPLAČNA SERIJA ZA PISANJE E-NOVIČK >>

V tem zapisu boste spoznali:

  • 5 mitov in zmot o email marketingu
  • Kaj je resničen namen enovičk
  • Razliko med vsebinskimi in prodajnimi maili ter kako jih pisati
  • 11 študij primerov
  • Kako si narediti plan tematik & vsebine za pisanje emailov
  • Kje najti ideje o čem pisati
  • 10 predlog (templates) za pisanje naslovov enovičk
  • Tehnične napotke za upravljanje z bazo
  • 6 ponudnikov platform za pošiljanje enovičk in njihove prednosti ter slabosti
  • Kako se lotiti segmentacije email baze
  • Katere avtomatizacije na mailing listi morate imeti

⭐️ 5 MITOV & ZMOT O EMAIL MARKETINGU ⭐️

Če okrog kakšne stvari v digitalnem marketingu vlada največja zmeda v prepričanjih, je to zagotovo email marketing. Nekateri izmed vas ga zelo dobro razumete, drugim se zdi nepotrebno zapravljanje časa, tretji ga morda celo prezirate. Odvisno, od koga in kaj vse ste slišali. Ne glede na vaša trenutna prepričanja (ali ste do ušes zatreskani v emaile ali pa jih sovražite bolj kot jaz zdrizaste paradižnike), eno dejstvo ostaja nespremenjeno – emaili so najcenejša in najbolj učinkovita oblika prodaje. Če jih znate pravilno krmariti, seveda.

Oglejmo si torej pet največjih zmot o email marketingu.

#1 Novičke so brezplačne

Niti v teoriji niti v praksi novičke niso brezplačne. Saj kontakti ne padajo z neba kot poletna toča, kajne? Pomislite – bi svoj mail zaupali heckerju? Ne. Kaj pa čudaški bakici iz sosednjega bloka? Niti slučajno!

Ko se nekdo prijavi na vašo email listo, vam PLAČA. Plača s svojim osebnim podatkom. In to ni samo olepšan pogled na upravljanje s podatki, temveč tudi pravna podlaga. Ne dolgo tega sem sedela na sestanku z odvetnico, s katero sva diskutirali o email marketingu, GDPRju in delikatnih “sivih območjih”. Povedala mi je, da s pravnega vidika velja pogodbeno razmerje med naročnikom na enovičke in podjetjem, ki podatke dobi v zameno za recimo brezplačno eknjigo. Dejansko gre za PRODAJO, le da valuta ni denar, temveč osebni podatek.

To je ena najboljših stvari, ki sem jih slišala v zadnjem letu. Dejstvo, da vam nekdo plača, da je na vaši email listi, spremeni vse. Če do zdaj niste dajali nobene vrednosti svojim kontaktom, naj vas to dejstvo strezne. Bi vi kupili reklame? Greste kdaj v knjigarno in kupite reklamne letake? Ne, zakaj že? Kupite knjigo, od katere boste nekaj imeli. Ko se prijavite na enovičke nekega podjetja, tega ne storite, da bi vaša “spam” mapa pokala po šivih. Iščete neko vrednost, za katero se nadejate, da jo boste od dotičnega podjetja dobili.

#2 Maile pošiljam samo takrat, ko imamo akcijo ali poseben dogodek

Kar izvolite. Me zanima, kolikšen osip boste imeli ob vsakem poslanem mailu. In kakšne bodo številke: open rate in click rate. Ne morete pričakovati, da bodo ljudje veseli vaših emailov, če jim jih pošiljate zgolj vsake toliko, pa še takrat od njih samo nekaj zahtevate. To ni način, da z bralci zgradite odnos ali si pridobite njihovo zaupanje.

Striktno prodajni maili, ki jih pošiljate neogreti bazi bralcev, so kot torta, ki jo nič hudega slutečemu človeku vržete v glavo. Lahko pričakujete, da ga boste na tak način pripravili do obiska vaše slaščičarne? Click To Tweet

Vaša naloga je, da se naučite osvajalskih sposobnosti. Biti morate kot Casanova ali kot zelo dober prijatelj. Torej nekdo, s komer se vaši bralci radi družijo. Trik je v dajanju. Več, kot boste dali, več boste dobili v zameno, ko boste za to prosili. 

Delala sem z mailing bazami mnogih podjetij. Tista, ki so imela slabo komunikacijo že več let, so imela hude težave. Pri enem od podjetij so po vsakem poslanem mailu inboxi pokali po šivih – na stotine pritožb nezadovoljnih prejemnikov. Telefoni v klicnem centru so skoraj pregoreli. Ekipa se je že vnaprej pripravila na tornado, ki je sledil poslanim novičkam. Kaj je bil razlog za besne prejemnike enovičk? Več stvari, a o vseh na tem mestu ne bom razpravljala. Dejstvo je, da je podjetje naredilo nekaj osnovnih napak: pošiljali so zgolj striktno prodajno usmerjene maile; kontakti so bili vprašljivo pridobljeni; in baza ni bila pravilno segmentirana.

Če si drznem biti malo nagajiva, vam povem: “Ni važno, kako velika je vaša email baza. Važno je, kako dobro jo znate uporabljati.” 😉 Click To Tweet

Prilagam screenshote z analitiko iz svoje mailing baze. Svojim bralcem večino časa dajem razlog, da ostanejo prijavljeni na novičke. Da prebirajo zgodbe in nasvete, ki jim jih pošiljam. In kaj se zgodi, ko pošljem mail, v katerem jih za nekaj “prosim” – da si ogledajo moj tečaj, namreč? Analitika govori sama zase. Na vseh mailih imam več kot 50% open rate, kar so boljši rezultati, kot sem jih kadarkoli kjerkoli videla. Pa nisem jaz nič posebnega. Nisem nobena izjema. Nisem boljša ali pametnejša od vas. O ne! Verjamem, da me lahko vi še 10x bolj očarate kot jaz vas. A pri email marketingu je enako kot pri talentih – nič vam ne pomagajo, če jih ne uporabljate, če ne usmerjate pozornosti v njihov razvoj.

#3 Nihče ne bere dolgih mailov

Še en narobe razumljen koncept vseh besedil na spletu je dolžina zapisov. Ni res, da ljudje ne berejo dolgih besedil. Seveda pride dan, ko se nam vse, kar je daljše od dveh stavkov, zdi preveč za utrujeno glavo. A v večini primerov so ravno daljša besedila učinkovitejša.

Čar dolgih besedil je v tem, da:

  • Si moramo zanje vzeti čas. Če jih dovolj dolgo beremo, se počutimo, kot da smo nekaj pametnega naredili. Možgani nas nagradijo z zadovoljstvom.
  • Jih dojemamo kot relevantne. Kdor nima nič pametnega za povedati, bo težko napisal dolgo in kakovostno besedilo. Radarje za nakladanje imamo vsi vklopljene.
  • Niso instant. Kar je instant, hitro pozabimo. Kar ima neko vrednost, se nam vtisne v spomin. In pisec mikavnih dolgih besedil bo v naših očeh dobil spoštovanje in zaupanje.

#4 Moj posel ni dovolj zanimiv za pisanje enovičk

Ah, ne ujemite se v to prepričanje. Vsak posel je lahko dovolj zanimiv za pisanje tedenskih enovičk. Vprašanje je le, če imate v ekipi nekoga, ki je kreativen do te mere, da bo v vsaki omejitvi našel rešitev. Oziroma ali se vam sploh ljubi ukvarjati z napenjanjem možgančkov in iskanjem idej za pisanje enovoičk.

Eden meni najljubših primerov je enovičnik podjetja Leemeta. Gre za prevajalsko agencijo, ki vsak teden pošilja kratke, a nadvse zabavne novičke. Če menite, da vaš posel nima dovolj iztočnic za dobre novičke, se prijavite na Leemeta enovičnik. Videli boste, kaj se to pravi zanimivo pisanje.

Na predavanju, ki sem ga imela v Mariboru, sem udeležence prosila, naj mi povedo, v katerem poslu so. Tako sem jim lahko dala personalizirane ideje za pisanje enovičk. Izbrala sem posle treh udeležencev, ki na prvi pogled delujejo najmanj “atraktivni”, ko pride do pisanja enovičk. Prilagam še predloge, o čem naj sploh pišejo.

Računovodski servis (ki pokriva sp-je in doo-je):

  • Novosti s področja davkov in financ, ki bi utegnile zanimati podjetnike
  • Odgovore na najpogostejša vprašanja (na primer “kaj lahko štejem med stroške”, itd)
  • Case studies – študije primerov, kako so pomagali nekemu podjetju

Visoka greda (ta izdelek je namenjen urbanim vrtičkarjem in spada med rešitve, ki so povezane s hobiji):

  • Vrtičkarski nasveti / nasveti za gojenje zelišč v urbanih okoljih
  • Vsebina, napisana na podlagi znanstvenih raziskav – na primer, kako sklanjanje nad vrtom negativno vpliva na zdravje hrbtenice in kako visoka greda rešuje te težave
  • Zgodbe zadovoljnih uporabnikov

Rešene matematične rešitve (če prav razumem, gospa staršem prodaja rešene matematične naloge oziroma rešitve – uporabnik je otrok, kupec je starš):

  • Postopek reševanja posamezne naloge in dele, kjer se otrokom najpogosteje zatakne
  • Zanimivosti o matematiki in kje jo v vsakdanjem življenju potrebujemo (sploh pri nalogah, za katere se zdi, da za povprečnega zemljana nimajo nobene dodane vrednosti)
  • Triki za lažje učenje (predvsem psihološki) in kako premagati strah na testih (otroci pogosto imajo dovolj znanja, a jih strah pred neuspehom na testih popolnoma ohromi)

Ste še vedno mnenja, da vaš posel ni dovolj zanimiv, da bi se o njem splačalo karkoli napisati? 🙂

#5 “Me, me, me, only me, me!”

A se kdo še spomni tegale komada:

Ne vem za vas, ampak jaz take frendice že ne bi hotela imeti. Ki bi se ves čas samo hvalila in se vedla, kot da se vesolje vrti okoli nje. Organsko takih ljudi ne jemljemo resno in si njihove družbe dolgoročno ne želimo. Žal mi je, da moram to reči, a kar je res, je res. Večina podjetij se na spletu še vedno vede točno tako, kot bejbe v zgornjem video spotu.

Kaj to v praksi pomeni? Da ste preveč orientirani nase. Da pozabljate, kaj je primarni namen enovičk. Vrnite se k točki #1 – ljudje so plačali, da so na vaši listi prejemnikov enovičk. Delite torej z njimi zapise, ki so vredni branja.

Preden pošljete “send now”, se vprašajte: bo zapisana vsebina bralcu spremenila dan? Ga bo nasmejala, se bo nečena novega naučil, bo zaradi vaših novičk kaj modrejši? Ali boste samo zasedali prostor v njegovem inboxu? Na podlagi odgovora se odločite, ali so vaše novičke vredne pošiljanja ali ne.

💡Ideje & plan za pisanje enovičk💡

#1 Plan tematik

Email ni ločen del vašega posla. Je tesno povezan z vso preostalo vsebino, ki jo ustvarjate – predvsem z blog zapisi in aktualnim dogajanjem v vašem podjetju.

Ena najtežjih stvari, ko pride do pisanja, je konsistentnost. Z njo imamo do neke mere vsi težave, saj je zares naporno vsak dan znova ustvarjati dobro vsebino. Iz lastnih izkušenj vam lahko povem, da novičk nikoli ne boste pošiljali redno, če ne boste imeli precizno skovanega načrta zanje. 

Urnik si lahko sestavite kot bi mignil. Kaj pa jasen načrt tematik? Tak, da se ne boste vsak teden znova praskali po glavi in se spraševali, o čem pisati v novičkah tekočega tedna?

Če niste priklopljeni na vodnjak idej že po naravi, to lahko storite s strukturiranjem kreativnih procesov. Tudi ustvarjalnost namreč potrebuje svoj kalup. Za lažje planiranje idej razmislite, kako bi svojo vsebino lahko ustvarili znotraj treh kategorij emailov.

Možne kategorije in tematike emailov so:

  • PRAKTIČNI NAPOTKI: recepti, triki, nasveti, izobraževanje na kakršenkoli način
  • INSPIRACIJA: osebne zgodbe, blog zapisi, opisi dogodkov, inspiration board
  • ZABAVA: zabavne pripovedi, smešni videi, hudomušne prigode

Nekaj živih primerov ste spoznali že prej, ko sem vam prikazala, kakšne predloge sem podala nekaterim udeležencem predavanja.

Zdaj vam prilagam še nekaj resničnih mailov oziroma blogov, ki spadajo v zgornje kategorije.

#1 Praktični napotki:

  • Recepti (študijo primera najdete TUKAJ >>)
  • Triki & nasveti (primer je moja serija 11.mailov, ki jo najdete TUKAJ >>)
  • Izobraževanje o zdravstvenem problemu in produktu (primer najdete TUKAJ >>)

#2 Inspiracija:

  • Primer bloga (in posledično poslanega emaila) z inspiracijami (“Kakšno poročno torto pa bi ti izbrala?” najdete TUKAJ >>)
  • Drug primer blog zapisa, iz katerega bi zlahka nastal inspirativen mail je predstavitev novosti v slaščičarni (“Éclair, slaščica brez primere”, preberite TUKAJ >>)
  • Tretji primer je intervju na moji spletni strani, iz katerega bi lahko sestavila vsaj 10 različnih mailov (pogovor z Nikom najdete TUKAJ >>)

#3 Zabava:

  • Zabavna pripoved + izobraževanje o produktu (Case study najdete TUKAJ >>)
  • Zabaven ton govora + predstavitev produkta (primer najdete TUKAJ >>)
  • Čisto kratek, zabaven mail (primer spodaj v screenshotu emaila od Leemete)

Plan emailov lahko naredite enako kot plan blogov. Na to temo sem zapisala blog, ki ga najdete TUKAJ >>

#2 Vsebinski & prodajni maili ter razmerje med njimi

Kako bi mi odgovorili na vprašanje: “Kaj so za vas vsebinski maili in kaj prodajni maili?

Resnica je, da je večina mailov preplet vsebine in prodaje. In tako je prav. Vsakič znova morate bralcem dati razlog za branje – to storite z dobro vsebino. Ko bralca že omehčate in pritegnete njegovo pozornost, je pravi trenutek, da mu predstavite ponudbo in ga “prosite” za naslednji korak.

Ni se vam treba orientirati zgolj na prodajne ali vsebinske maile, raje razmišljajte, kako z vsakim mailom doseči win-win kombinacijo. Za lažje razumevanje pa prilagam še definicijo striktno prodajnih in vsebinskih mailov:

  • VSEBINSKI MAILI so tisti, katerih namen je zgolj, da so prebrani ali da bralec odklika na link, kjer dobi še več vrednosti (a ga tam ne čaka nobena prodajna ponudba). Namen takih mailov je gradnja odnosa in zaupanja. Vendar vam svetujem, da večina mailov še vedno bralcu daje možnost, da se premakne naprej po “sales funnel-u”. Primeri zgolj vsebinskih mailov so bile recimo moje novičke, dokler še nisem imela nobenega produkta, ki bi ga lahko ponudila. Enega takih najdete TUKAJ >>
  • PRODAJNI MAILI ne ovinkarijo in leporečijo, temveč skoraj takoj preidejo k bistvu. Priporočam, da pošiljate cca 10% takih mailov – ko imate posebno akcijo, dogodek ali kaj podobnega. Še vedno naj to ne bo prvi mail v seriji mailov o določeni temi. Če na primer pripravljate dogodek, najprej pošljite mail, ki je kombinacija vsebine in prodaje, šele tik pred zdajci pa pošljite striktno prodajni mail. Enega takih emailov, orientiranih na izdelke, si lahko ogledate TUKAJ >>

#3 Deset predlog za pisanje naslovov e-novičk

Od naslova vašega maila je odvisno, ali ga bodo prejemniki odprli ali ne. In od tega, ali ga bodo odprli ali ne, je odvisno, ali ga bodo prebrali. Če ga bodo prebrali, imate možnost za prodajo! Naslovi mailov so lahko krivi za stanje na vašem računu (v obe smeri). Največji strokovnjaki marketinga namenijo ure in ure časa testiranju naslovov svojih mailingov. Zato jih tudi vi ne jemljite z levo roko, temveč se potrudite zanje.

Pomislite, kaj storite, ko se postavite pred polno trgovsko polico izdelkov (na primer čajev). Kako se odločite, katerega boste kupili? Večji del odločitve sploh ne nadzorujete zavestno, temveč podzavestno. Pritegnejo vas barve, oblike, slike in pisava na embalaži. Pri email marketingu pa je ravno naslov tisti, ki sproži instant podzavestni odziv – vas vsebina zanima, ali ne?

#1 Bodite osebni

Če se je nekdo prijavil na vašo email listo, ga več kot očitno zanimate. Če vas dojema kot avtoriteto in mu zaupate nekaj osebnega, pa bo sploh vesel, da lahko izve kaj več o vas. Obenem lahko tak mail izgleda, kot da ga je poslal prijatelj, zato ga bo bralec z večjim zanimanjem odprl.

Primeri:

  • Ponoči sanjarim o …
  • Na obrazu nimam več gubic, odkar uporabljam to sestavino!
  • Moja največja poslovna napaka

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Osebne blagovne znamke
  • Podjetja, ki izobražujejo
  • Blagovne znamke, kjer je v ospredju oseba ali izmišljen lik, ki pošilja novičke

#2 Začnite pripovedovati zgodbo

Če boste nakazali na zanimivo zgodbo, bo prejemnik maila postal radoveden in odprl vaš mail ter začel brati. Glejte le, da potem celo zgodbo tudi poveste.

Primeri:

  • Irena pravi, da njeno življenje nikoli ne bo več isto (in poveste zgodbo svoje zadovoljne stranke)
  • Sem šla korak predaleč?
  • Česa me je naučila zastrupitev s hrano

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino tipov poslovnih modelov – le zgodbo morate prilagoditi skladno z vašo branžo

#3 Govorite o bralcu

O kom najraje berete, se pogovarjate in razmišljate? O sebi, seveda! Naj vam ne bo zdaj nerodno – taki pač smo ljudje. In zdaj, ko ste si to dejstvo priznali, ga lahko sebi v prid uporabite v svojih besedilih.

Primeri:

  • Počnete teh 5 napak pri uporabi maskare?
  • Ali tudi vi mečete denar v školjko?
  • Če bi bili žival, bi bili …

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino tipov poslovnih modelov

#4 Delite tisto, kar veste, da bralec išče

Kaj iščete vsak dan znova? Navdih, nova znanja, recepte, relevantne informacije, načine kako postati boljši v tem, kar počnete in še bi lahko naštevali. Uporabite te težnje za pisanje email naslovov. Ta tip naslovov se navezuje na pripravo planov tematik (kategorije praktični napotki, zabava in inspiracija)

Primeri:

  • RECEPT: 10 jedi iz hokaido buč
  • 10 tipov email naslovov, na katere bodo ljudje zagotovo kliknili
  • Majhne skrivnosti najbogatejših Slovencev

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Čisto vse branže. S tem tipom naslovov se lahko igrate vedno znova!

#5 Izpostavite urgentnost

To tehniko s pridom uporabljajo podjetja, kot so Booking, SkyScanner in letalske družbe. A urgentnost lahko uporabite v kateremkoli poslovnem modelu. Opozarjam vas le, da naj bo resnična. Če rečete, da jutri popust ne bo več veljal, potem to grožnjo tudi uresničite. Z urgentnostjo ne pretiravajte, ker se bodo bralci nanjo navadili in vam ne bodo več verjeli.

Primeri:

  • 30% popust velja samo še 24ur!
  • Zadnja priložnost za 1-1 delo z mano!
  • Zadnjih 10 vstopnic za dogodek
  • Le še 5 dni do božiča

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino branž. PS: ne pretiravajte 🙂 zmernost je lepa čednost.

#6 Uporabite slavna imena

Slavna imena oziroma imena avtoritet nas zanimajo. Obenem se radi učimo od ljudi, za katere menimo, da imajo v svetu neko veljavo. Verjamemo namreč, da nekaj že morajo početi prav, če jim je (po merilih zahodne družbe) “uspelo” v življenju. Ko svoj mail tako naslovite, morate naslov z besedilom seveda upravičiti.

Primeri:

  • 5 lekcij, ki nas jih je Frida Kahlo naučila o lepoti
  • Iz ozadja priprav na Oskarje
  • Casey Neistat razbija mite o produktivnosti

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Osebne blagovne znamke
  • Podjetja, ki izobražujejo
  • Znamke, ki delujejo po principu medija (revije, forumi, …)

#7 TIP naslova: Kako?

Ta tip naslova se vrti okoli tega, kako nekaj narediti, doseči, spremeniti. Preden napišete naslov, pomislite, kaj bralca najbolj zanima (v povezavi z mailom, ki ga pišete) in to zanimanje uporabite za vprašanje.

Primeri:

  • Kako zaviti darilo v časopisni papir
  • Trije triki, kako povečati email bazo brez investicije
  • 10 nasvetov, kako vedno do poceni letalskih kart

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino branž in blagovnih znamk

#8 TIP naslova: x načinov za doseganje želenega

Bralec ve, česa si želi, a ne ve, kako se tega lotiti. S to vrsto naslovov podajate določeno število načinov, kako naj pride do želenega rezultata. Trik je tudi v tem, da imamo ljudje radi številke in sezname, zaradi česar imajo email naslovi s številkami več možnosti, da bralec klikne nanje.

Primeri:

  • Hočete več prostega časa? Upoštevajte teh 13 trikov!
  • 8 nasvetov, kako do glamuroznega videza po dostopnih cenah
  • 23 načinov priprave ozimnice

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Praktično vse branže in vrste blagovnih znamk

#9 TIP naslova: grožnja, opozorilni znaki

Pri teh naslovih emailov izhajate iz negativne perspektive in ponujate rešitev. Uporabite število znakov, ki kažejo na grožnjo.

Primeri:

  • 12 opozorilnih znakov slabo napisanih Facebook oglasov
  • Ali prepoznate teh 8 znakov zastrupitve s težkimi kovinami?
  • 23 simptomov izgorelosti in kaj lahko storite zdaj

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino branž in blagovnih znamk

#10 TIP: skrivnost kako nekaj doseči

Obožujem skrivnosti – in vi jih prav tako, kajne? Besede kot so “skrivnost, magija, skrito, čarobno” in druge podobne besede poskrbijo, da se bralec ne more upreti kliku na naslov.

Primeri:

  • Deset skritih razlogov, zakaj so moškim všeč blondinke
  • Skrivnost “Insta fantov” končno razkrita
  • 6 magičnih besed v prodajnih nagovorih

Ta tip naslovov je primeren za:

  • Večino branž in blagovnih znamk

#4 Kje najti primere dobre prakse emailov

Ne ujemite se v zanko razmišljanja, da morate vse storiti sami. V resnici vam ni treba odkrivati tople vode. Ogromno o pisanju enovičk se lahko naučite z opazovanjem. Le zakaj si kakšne ideje ne bi sposodili, če pa jih imate ves čas na dosegu roke? Moj predlog in ustaljena praksa je, da se prijavite na vse možne dobre novičke!

Predlagam vam, da prebirate maile:

  • Iz svoje branže – najdite najboljše konkurente (s celega sveta) in se prijavite na njihove novičke
  • Iz drugih branž – dobre ideje so dobre ideje, ne glede na to, kakšne izdelke podjetje trži
  • Odličnih copywriterjev (Talking Shrimp, Marie Forleo, Copyblogger, moje novičke seveda :D)

🕺🏻 Tehnični napotki email marketinga 🕺🏻

#1 Različne platforme in njihove prednosti / pomanjkljivosti

Ogromno vprašanj, povezanih z email marketingom, je tehnične narave. Katero platformo izbrati v poplavi ponudnikov? Kakšna je sprejemljiva cena za mesečno naročnino? Ali boste nek tip platforme znali uporabljati in kaj je tisto, kar pri ponudniku iščete?

Predstavljam vam 6 sistemov, ki jih poznam – seveda ne vseh enako dobro – nekatere boljše, druge slabše. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, na vas pa je, da se odločite, kateri faktorji so vam najpomembnejši pri izbiri ponudnika.

Mailchimp

Verjetno je to prvi ponudnik na katerega pomislite, ko slišite besedno zvezo “email marketing”. Resda je Mailchimp dokaj enostaven za uporabo in ponuja vizualno privlačne template. A vendar bi ga odsvetovala, če nameravate imeti večjo email bazo.

Prednosti:

  • Vizualno privlačen interface in pester nabor template-ov za oblikovanje
  • Ogromno platform ponuja direktno povezavo z Mailchimpom
  • Velika baza “how to” člankov z nasveti in napotki
  • Enostavno postavljanje landing pageov

Slabosti:

  • Hitro postane drag, sploh če imate večje število naročnikov na novičke
  • Gradnja avtomatizacij (sploh bolj kompleksnih) ni najbolj logična
  • Ne morete naenkrat poslati emaila celi bazi oziroma različnim email listam

MailerLite

Po mojem mnenju eden najboljših sistemov za pošiljanje enovičk. Do zdaj nimam nobenega večjega negativnega komentarja ali izkušnje s to platformo.

Prednosti:

  • Zmerna cena, ki raste sorazmerno s številom naročnikov na novičke
  • Odličen sistem avtomatizacij, tudi bolj kompleksnih
  • Enostaven vizualni urejevalnik
  • Integracija s spletnimi stranmi / trgovinami
  • Dober sistem pop out oken

Slabosti:

  • Občasne težave znotraj vizualnega urejevalnika (recimo ne zazna več zaporednih “entrov” za večje razmike med odstavki besedila). To se da rešiti zelo enostavno, tako da v del, kjer želite še eno vrstico, vstavite kodo <br>

SendinBlue

Ta sistem deluje podobno kot MailerLite, le da je manj prijazen uporabniku. Ima kar nekaj prednosti in tudi nekaj slabosti.

Prednosti:

  • Dober sistem gradnje kompleksnih avtomatizacij
  • Zmerna cena, ki raste skladno s številom naročnikov na novičke
  • Možnost pošiljanja transakcijskih mailov in smsov

Slabosti:

  • Nekatere integracije je skoraj nemogoče narediti. Navkljub prebranim na tone člankov in rednem kontaktiranju podpore, mi nekaterih integracij in nanje vezanih avtomatizacij ni uspelo urediti.
  • Preklop med vizualnim urejevalnikom in urejevalnikom kode posameznega maila poruši vsa pravila vizualnega izgleda maila
  • Ni najbolj “user friendly”
  • Omejeno število poslanih emailov v avtomatizaciji znotraj prvih dveh plačilnih planov. Za dolgotrajne avtomatizacije morate preiti na dražji plan.

Sendy

V tem sistemu sem sicer kar precej delala, vendar nisem nikoli prišla na “neobdelan teren”. Prednost Sendyja je sigurno, da je zelo poceni. Vendar pa je njegov interface videti kot iz kamene dobe, zaradi česar ga marsikdo ne mara. Če se boste lotili tega sistema, boste sprva priklopljeni na Google in Youtube, da se ga naučite uporabljati.

Klaviyo

Še eden izmed naprednih sistemov je Klaviyo. Ponuja odlične možnosti gradnje naprednih avtomatizacij. Meni osebno ni všeč njihov vizualni urejevalnik, ki deluje po sistemu “blocks” oziroma gradnikov.

Privy

Privy je odličen sistem, če imate spletno trgovino, sploh če je ta v Shopifyju. Sama ga ne uporabljam primarno za newsletter platformo, temveč kot vmesnik za gradnjo email baze. Ponuja namreč kar nekaj super funkcionalnosti.

Prednosti:

  • Do zdaj eden najboljših sistemov za pošiljanje emailov ob zapuščenih košaricah. Pri drugih platformah je problem, ker so z GDPR uredbo ukinili možnost pošiljanja “cart abandonment” sekvenc kontaktom, ki niso prijavljeni na vašo email listo. Privy pa to dovoljuje. Bodite pozorni le na to, da teh ljudi dejansko ročno NE dodajate na email listo prejemnikov novičk in da v nogo maila napišete, zakaj so dobili mail o zapuščeni košarici
  • Ponuja vse, kar potrebujete za gradnjo email baze v enem: landing pages, pop out okna, newsletter sistem
  • Enostaven za uporabo in odlična podpora (customer support)

Slabosti:

  • Ne priporočam ga tistim, ki nimate spletne trgovine, saj je ta sistem res prilagojen za trgovinske platforme. Odlično se obnese s Shopifyjem.
  • Ni ravno najcenejša izbira, oziroma hitro postane drag

#2 Segmentacija email baze

Če svoje baze nimate segmentirane je to tako, kot bi v supermarketu iskali spodnje perilo na oddelku sadja in zelenjave. Ena velika zmeda. Eden najpogostejših problemov podjetij je, da vse vrste novičk pošiljajo vsem uporabnikom.

Če ste frizerski salon in imate bazo kontaktov – menite, da je pametno, da trende spenjanja las pošiljate moškim? Kaj pa, če imate trgovino s prehranskimi dopolnili – bo dopolnilo za prostato zanimalo najstnico?

To, da vsem pošiljate vse vrste novičk, daje bralcem občutek, da jih ne poznate in da vas ne zanimajo njihove želje. To pa vodi v precejšen osip kontaktov in nerelevantnost vaše vsebine.

Kako boste selekcionirali svojo bazo je čisto vaša odločitev. Vse je odvisno tudi od branže v kateri delate in tipa storitev / izdelkov, ki jih ponujate. Pri izobraževalnih vsebinah je vse skupaj nekoliko drugače, saj segmentacija glede na spol in starost načeloma nista bistveni. 

Citiram del pogovora z Majo Vogrinc, ki si ga lahko v celoti preberete TUKAJ >>

Kaj pomeni dobra segmentacija email liste?

V prvi vrsti to, da pravim ljudem pošiljam relevantno vsebino. Ne moreš na primer moškim pošiljati mailov o menstrualnih težavah, ker je to za njih nezaželena pošta. Vsa vsebina ni za vsakogar na vaši email listi. Druga oblika segmentacije je glede na fazo nakupnega procesa, v kateri se nahaja stranka. Nekomu, ki ni še ničesar kupil, ne pošiljaš enakih avtomatizacij kot tistemu, ki je že večkrat zaporedoma kupil v spletni trgovini.

Kako določiti relevantnost vsebine za posamezne prejemnike?

Lahko se obrneš kar k svoji skupnosti in narediš anketo oziroma vprašalnik, da vidiš, kaj jih zanima in o katerih tematikah želijo brati. Na podlagi njihovih odgovorov jih segmentiraš v skupine prejemnikov prilagojenih enovičk. Drug način je, da svoje bralce že na opt-in formi vprašaš, kakšno vsebino želijo prebirati in kaj jih zanima. V mojem primeru Maja’s Marketing Lab bi lahko ob prijavi posameznika vprašala, ali ga zanima vsebina za mala, lokalna podjetja; ali pa so spletna trgovina, ki prodaja svoje izdelke preko Facebook oglasov in jih zanimajo taktike povečanja prodaje.

#3 Avtomatizacije, ki jih morate imeti

Avtomatizacij imate lahko malo morje. To je seveda odvisno od načina, kako zbirate svoje kontakte in kaj počnete z njimi skozi celoten “sales funnel”. Ne glede na to, s čim se ukvarjate, kako veliko je vaše podjetje in ali imate v bazi samo 10 subscriberjev ali več deset tisoč, ne pozabite na osnovne in nujne avtomatizacije:

  • Pozdravni mail ob prijavi na novičke (ko se nekdo prijavi v vašo bazo, naj prejme mail s pozdravčki in neke vrste vodstvom po vaši spletni strani / trgovini)
  • Avtomatizacije za zapuščene košarice
  • Serija mailov, vezanih na opt-in (primeri: če uporabniku podarite eknjigo, mu jo v prvem mailu pošljite, tem pa naj sledijo še vsaj trije FUP maili v razmaku enega do treh dni; drugi primer je moja serija enovičk, kjer pošljem 11 mailov z nasveti za pisanje enovičk. Najdete jo TUKAJ >> )

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.