hormoni sreče

Kemični sprožilci v možganih – ali tvoji teksti pritiskajo na gumbke sreče? Spoznaj štiri hormone, ki nas peljejo skozi življenje…
Kreativni maček? Stanje, ki ima vse spremljevalne simptome “hang over-ja”, le, da pride kot posledica izčrpane kreative.

Zgodbe vseh barv in oblik, zapakirane v novičke in frišno spečene dvakrat tedensko dostavljam v tvoj inbox. PRIJAVI SE >>

Projektno sodelovanje, rebranding teksti, hitro reševanje odprtih vprašanj, naročnina na tekste, mentoriranje – kaj pa ti izbiraš?

Funky, snackable, kratki teksti – how to?
Strup je v majhnih stekleničkah. In kratka besedila so kot sladica - če so pravilno sestavljena, se jim ni mogoče upreti.

Pisati cele romane ali kratke tekste? Večna dilema. Nekaterih stvari se ne da povedati na kratko ali jih poenostaviti do ravni belega cukra. Spet drugič je dolgovezenje brezpomensko in le zavzema prostor, mentalno kapaciteto ter krade čas. Čeprav sem tudi jaz v osnovi dolgoformatna, pa se učim klestiti besedil vsega, kar ne potrebujejo. In pisati kratko, a udarno poezijo in SM objave.

 

V kreativi velja eno pravilo – ne glede na format (dizajn, tekst, gledališče, slike, …): 

Delo je dokončano takrat, ko mu ničesar več ne moreš odvzeti, brez, da bi oškodoval njegovo sporočilnost.

 

Ne gre se torej za to, kaj vse še lahko dodaš, marveč ravno obratno. Manj je več. In manj je težje, kot več. Vzeti si čas, da nekaj poveš na kratko, da se znebiš vse krame, zahteva proces editiranja.

 

Strup je v majhnih stekleničkah. In kratka besedila so kot sladica – če so pravilno sestavljena, se jim ni mogoče upreti. Prednost zgoščenih zapisov je tudi v tem, da jih bralec pohrusta “na hitrco”. Gre torej za “to go” varianto besedil. A napisati jih je dosti težje, kot bi si človek mislil – zatorej današnji razmislek o pisanju funky, zabavnih, snackable, zapomnljivih, kratkih tekstkov.



Karakterne posebnosti krajših besedil & how to

Kratki teksti, pa najsi gre za SM objave, naslove, uvodne stavke daljših besedil ali bolj artistična besedila (poezija, songi, misli) – imajo vsi svoje karakterne posebnosti in načine, kako jih napisati. Včasih te tekst preseneti in se ne dovoli skrajšati; spet drugič ideja sploh ne funkcionira in se sestavi šele, ko jo odložiš. Z lažje eksperimentiranje s funky, kratkimi teksti, spodaj najdeš nekaj smernic.

 

#1 Znebi se vse krame

Alkimisti so skušali kovino spremenijo v zlato tako, da so jo očistili vseh odvečnih snovi – predvsem metaforično, verjetno. Ti pa lahko čisto vsakdanji zapis spremeniš v kratko sladico že s tem, ko mu odvzameš vse nepotrebne besede.

 

Kaj to v praksi pomeni?

  • Znebi se vseh mašil, kot so: moje mnenje, v resnici, takorekoč, v bistvu, … to so besede, ki v kratkih tekstih nimajo česa iskati.
  • Vse opisne besede poskušaj zamenjati s krajšimi, akcijsko naravnanimi. Na primer: si kdaj razmišljal o tem, da bi se naučil govoriti kitajsko? = razmišljaš o Kitajščini?
  • Besede ki nič ne povedo so v kratkih tekstih kot dolgočasna vremenska napoved. Mednje štejemo subjektivne pridevnike, kot so: lep, esencialen, velik, v redu, … Zamenjaj jih raje s sopomenkami, ki dejansko kaj povedo.
  • Nobenega dvorjenja, takoj preidi k bistvu! V zgoščenih tekstih nimaš ne prostora, ne potrpežljivosti bralca, da bi se vrtel/a okrog bistva kot maček okrog vrele kaše. Zato takoj preidi k stvari.

 

 

#2 Nebesedni elementi so tvoji zavezniki

Kadar želiš biti redkobesedne sorte, so vsi preostali elementi (vizuali – fotke, grafike, …; zvok, scena, … ) tvoji največji zavezniki. Nebesedni elementi naj povedo vse, česar ne zmoreš zapakirati v dva skopa stavka. To velja tako pri objavah na družbenih omrežjih, kot v artu in drugod v lajfu – z mimiko obraza lahko recimo izraziš ogromno, brez, da spregovoriš eno samo besedico.

 

 

#3 Sem ideja za kratko ali dolgo besedilo?

Niso vse ideje primerne za krajši zapis. Ne moreš vsake zamislice stlačiti v tri stavke. Pravilo kratkega teksta se glasi, da če ne moreš ideje predstaviti v treh stavkih, potem imaš problem. Očitno gre za preveč kompleksno zamisel, da bi ji pristal kratek tekst. Ali pa se v pisanju še nisi zverziral/a dovolj, da bi znal/a takoj preiti k srčiki opisovanega.

 

Uri se v veščini kratkih in dolgih zapisov. Oboje ti bo namreč prišlo še kako prav. A, če se sprašuješ, kakšna vremenska napoved danes čaka tvoja besedila, se za dolžino teksta odloči na podlagi njegovega namena.

 

Namen & dolžina zapisa

  • Višja cena izdelka ali kompleksna, še ne poznana in široko uporabljana rešitev, zahteva dosti daljše zapise in več razlage s prepričevanjem, kot pa je imaš na voljo pri krajših tekstih.
  • Kratki zapisi se odlično obnesejo, če pripravljaš lifestyle zapis, kratko inspiracijo ali kulski stavek za objavo na SM.
  • Dolžina besedila variira tudi glede na njegov namen in končni cilj. Prodajni teksti zahtevajo več nagovarjanja dvomov in s tem daljši zapis. Za dnevno merico navdiha ali željo po “engagementu” na družbenih omrežjih pa bo zadostoval kratek zapis.

 

 

#4 Predaj eno samo sporočilo

Se kdaj zalotiš, da hočeš v eni sami, samcati objavi predati 5 različnih sporočil? To je recept, da bo bralec nič drugega, kot zmeden. V vseh kratkih tekstih (naslovi, objave, … ) se drži pravila, da je manj več. Izberi si eno samo sporočilce in oblikuj besedilo, skladno z njim.



#5 Zbudi pozornost že takoj na začetku

Kaj misliš, da je namen vseh mogočih barv, oblik in udarnih besed na jumbo plakatih ob cesti? Da v tistem delčku sekunde, ko plakat vidiš, preden se zapelješ mimo njega, zbudi tvojo pozornost. Na spletu se vse grebe za tvojo pozornost. In to najbolj uspešno dosežemo tako, da začenjamo tekste z najbolj udarnimi besedami. Če me prve tri besede ne pritegnejo, ker sanjaš nekaj tja v tri dni, potem ne berem dalje. 

 

 

#6 Moč prvoosebnega nagovora

Posplošeno pisanje je za politike. Prvoosebno nagovarjanje, ki bralcu zleze pod kožo, pa je za nas, ki dnevno skrbimo za vidnost na spletu. V kratkih tekstih se izogibaj posplošenemu govoru o “nas”, “vas”, “njih”, “onih”, “vseh”, “nikomer”, … Raje govori o “ti, tebi, tvojem” oziroma “vi, vam, vašem” (vikanje).

 

 

#7 Tri-delna formula

Pri krajših besedilih upoštevaj formulo, ki si se je naučil/a že v osnovni šoli: uvod – jedro – zaključek:

  • Uvod sestavljajo udarni stavki, ki pritegnejo pozornost bralca
  • Jedro na kratko odgovori na bralčevo vprašanje “kaj je tukaj zame?”
  • Zaključek pa bralca pelje na naslednji korak – nakup, deljenje vsebine, prijava na novičke, komentar, … (zaključek je torej klic k akciji).

 

 

#8 Beri na glas

Če se želiš prepričati ali tvoj tekst pije vodo, si ga preberi na glas. Se ti kakšen del zdi dolgočasen, nelogičen, trapast, brez smisla? Potem ga spremeni. Čar branja na glas je v tem, da ne tičimo več v svoji glavi, marveč se zares slišimo.

 

 

#9 Skrivalnice

Česar ne poveš, je pomembnejše od tistega, kar poveš. Ni ti treba vedno pojasnjevati, razlagati, naštevati, blablabla. Ohrani nekaj prostora za domišljijo in radovednost. Manjkajoči detajli v tekstu (sploh kratkem) bodo bralcu pustili prostor za njegovo lastno interpretacijo. 

 

 

#10 Vježbaj!

Kot pri vsaki stvari v življenju, tudi pri tekstih velja – vaja dela mojstra, če mojster dela vajo. Napisati kratek in sporočilnostno bogat zapis, je zafrknjena naloga. Zato potrebuješ vajo in potrpežljivost do svojega procesa. Če se želiš piliti v pisanju pod mojim mentorstvom, si oglej spletne programe pisanja TUKAJ >>

 

Prijava na novičke

Zgodbe. Znanje. Pripovedi. Trendi. Novosti. Učenja. Druženje. Vse to in še več -direkt v žilo (no, v tvoj inbox :D ).

Bralci pravijo *citiram*, da so moje e-novičke edine na domači sceni, ki jih preberejo od začetka do konca. Da bi še. Pa da imajo cel obred – si skuhajo kavo in v miru berejo. Kaj to pomeni zame? Eno ogromno čast. Hvala. Pa zate? Boš ugotovil/a sama, ko boš začel/a prebirati tedensko dozo zgodbarjenja. Pridruži se nam v insajderski bazi e-novičk.

S prijavo se strinjaš, da si dodan/a v bazo email prejemnikov. Brez skrbi, nobenega spama, emailov tretjih podjetij in druge navlake.
Samo vsebina, vezana na spletno stran Gia Copywriting. Varovanje zasebnosti

Živa

Sprehajajoč se med zgodbarjenjem in tekstopisjem. Skrita v gozdu z leposlovjem, čvekava na Instagramu z marketinškimi prijemi na dlani. Vse dobre stvari so tri, je vedno z nagajivimi očmi dejala moja babi, ko mi je v dlan potisnila troje sladkarij. In moje pisanje je ravno tako sestavljeno iz treh dobrot: predajanja znanja in učenja trikcev marketinga; vabila k razmisleku in vpogledu vase; ter čistega užitka ob pisanju / branju zgodb.

Naj se vsaj za trenutek brzenje mimo dražljajev vsakdana umiri, ko si dovoliš predati se črkam, besedam, stavkom pred teboj.

Navdih direktno v žilo!

Zgodbe vseh barv in oblik, zapakirane v novičke in frišno spečene dostavljene v tvoj inbox. Dvakrat tedensko valujem med marketinškim modrovanjem, razmisleki o lajfu, kreativnimi snacki in artističnim flowom. To mineštro “vsega po malem” delim samo v bazi novičk!

S prijavo se strinjaš, da si dodan/a v bazo email prejemnikov. Brez skrbi, nobenega spama, emailov tretjih podjetij in druge navlake.
Samo vsebina, vezana na spletno stran Gia Copywriting. Varovanje zasebnosti

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki. Varstvo podatkov.