Živa Gia

Vizija. Zgodbe. Kreativa. Svoboda. Vandranje. Iskrenost. Narava. Smeh. Pisanje. Besede. Uporništvo. Etika. Umetnost. Sanjavost. Prizemljenost. Poučevanje. Intelekt. Čustva.

Opisati sebe? Vedno najtežja naloga. Živa, kdo si? Pripovedovalka zgodb. Ustvarjam besede za brande, ki si upajo štrleti iz povprečja in predajam svoja znanja sokreativcem.

Osebno, za dušo.

Lajf kreativca je eno veliko iskanje, potepanje po notranjih svetovih in radovedno preizkušanje vsega, kar ti pride pod roke. Po eni strani sem vedno vedela – že odkar sem bila mala nabrita rdečelasa mula, sem vedela – da bom pisala. Po drugi strani pa sem v raziskovanjih vseh mogočih kariernih poti, vedno znova odtavala od pisanja in se k njemu vrnila. 

 

Neuporabna postanem, ko ne pišem – kot svinčnik brez papirja. Dolgo sem se lovila med zvrstmi pisanja in naposled ugotovila, da mi je dolgoletno delo v marketingu, kjer delujem v vlogi tekstopiske, dalo odskočno desko – svobodo, samozavest, specifična znanja in razumevanje psihologije kupca. Danes razumem, da je moja naloga sila enostavna: “Vse, kar mi življenje naplavi na obalo, si dovolim čutiti, doživeti in spremeniti v zgodbe.” Največ, kar namreč lahko svetu (in sebi) dam, je pisan šopek raznolikih zgodb, ki prihajajo iz predilnic mojih notranjih svetov.

Deset osebnih stvari o meni:

  1. Gibanje mi je enako pomembno kot ustvarjanje. Sem bivša gimnastičarka. Trenutno zatreskana v hribe, ferate, športno plezanje, jogo, akrojogo, … V vse, kar mi telo dovoljuje početi, navkljub kupu poškodb.

     

  2. Tančice med domišljijo in realnostjo so pri meni zelo tanke – včasih povsem izginejo. Zato težko pogledam cel film v kosu – vmes moram vstati, se pretegniti in se opomniti, da sem zgolj opazovalec.

     

  3. Študirala sem primerjalno književnost. Pa nikoli doštudirala. Naredila sem kup licenc, od športnih, meditativnih in še kaj. Pa jih nikoli uporabila profesionalno. In vse to je okej. Moja cula izkušenj je noro raznolika in bogata.

     

  4. Z glavo v oblakih, z nogami trdno na tleh. Sem zemeljsko bitje, a hkrati še kako dobro razumem najbolj sanjave ljudi. Moja supermoč je, da kreativcem znam dati strugo, brez da jih omejujem.

     

  5. Nagajiva, igriva, z vražički v očeh. Težko sem pri miru, ne maram sistemov (ordnung und disziplin, bljaki!), zavračam avtoriteto. Zakaj? Ker je lajf ena velika igra. In veš, kaj? We might as well enjoy it!

     

  6. Ne znam lagati. Znam improvizirati, pripovedovati, a lagati ne. Običajno so ljudje prijetno presenečeni nad mojo iskrenostjo, ki jo opišejo z: “What you see is what you get.”. Odprta knjiga do te mere, da pred svojimi najbližjimi nimam čisto nobene skrivnosti. Nobene.

     

  7. Obupna sem v “small talk-u”. Hitro začnem odpirati globlje debate, zastavljati težka vprašanja ali na mizo lahkotno vržem svoje zgodbe. Moj čustveni sistem se pač ne zmore prenatvarjati, da je pogovor o vremenu / nohtih / sosedih zanimiv.

     

  8. Nora na kavo, čokolado in čaj. Pa ne kar vsako komercialno zadevo s police. Specialty kava, ki jo ročno zmeljem. Butične čokolade. In razsuti čaji iz čajnic. Njamsi!

     

  9. Živim med Ljubljano in svetom. Rada se za več mesecev v kosu sama odpravim naokrog, se odprem spoznavanju novih ljudi in raziskovanju tega krasnega planeta. Domov me vedno znova pripeljejo slovenski hribi, moji ljudje in moja ljuba kosmata duša – psička Zoe, ki je med mojimi pohajkovanji pri svojih “krušnih starših”. Rada se pohecam, da nisem nje posvojila jaz, marveč ona mene.

     

  10. Ne znam živeti in delati na pol. Either I’m all in or I’m out. In to pri vsaki stvari. Polovičarstvo ni v moji domeni.

Karierno, za kredibilnost.

Od prvega trenutka, ko sem začofotala v luži marketinga, sem vedela, da je to poligon, na katerem se hočem igrati, uriti in soustvarjati zgodbe brandov. Ko nekoga vprašaš, od kod mu cela gora znanja, ti bo verjetno odgovoril – od povsod. Začela sem z osebnimi projekti (blog o vandranju po Ameriki), nadaljevala s pisanjem za prve naročnike (iStyle, SelectBox in manjši brandi), pomolila nos v oglaševalsko agencijo in iz edine redne službe spokala kufre hitreje, kot sem jih tja prinesla. 

Freelancerstvo je bilo sprva stresno, a zame edina prava pot. Zagrabila sem vsak projekt. Se naučila vsega od pisanja, strateških načrtovanj, sm oglaševanja, dizajniranja, postavljanja spletk, upravljanja s sistemi, pa do pisanja prodajnih pisem, email marketinga, … ma, ni, da ni. Pod okrilje kot prvo sodelavko me je vzela (danes ena mojih boljših prijateljic) Maja Vogrinc. Ufff, dve leti dela z njo so izgledala, kot bi se usedla v dirkalnik, brez izpita za avto. Znajti se je bilo treba en, dva, tri – kajti tempo najine rasti je bil eksploziven. Naučila sem se vsega, da sem začela sprejemati vedno večje naročnike in graditi vedno bolj kompleksne kampanje. Jasno je postalo, da moram svoje znanje začeti predajati dalje – sicer me bo razgnalo od idej.

Tako je nastala Gia Copywriting. Prostor, kjer učim o tekstopisju, zgodbarjenju in spletnem nastopu. Po dveh letih poučevanja sem se končno počutila dovolj samozavestno, da sem zaprla 8 od 10 predalčkov in raztreščenosti po vseh kanalih pokazala jezik. Zdaj si dovolim biti nišna. Specifična. Butična. In delati z brandi, ki razumejo, da če želijo zgodbo, s katero bodo štrleli iz povprečja; potrebujejo vizonarskega, rahlo utrganega pisca vsebin. Well, that’s me.

 

Verjamem, da z učenjem vedno pomagamo nekim prejšnjim verzijam sebe. Od mene se torej učiš ti, ki stopaš po podobni poti znanja in hočeš vedeti, kako se pride naprej. Na nek način nisem nič posebnega, le korakam malce hitreje, kot kdo drug. Po drugi strani pa trdno stojim za svojimi vrednotami. Soustvarjam zgolj zgodbe, ki so trajnostne, doprinašajo nekaj dobrega ljudem in imajo malce uporaniški pridih. Ker ti hočeš stvari početi po svoje – pravilno! In nisi še ena ponavljanka sestavljanka – bravo! Pa ne skrbi te, če si črna ovca – welcome to the club!

Stvar je simpl – ali ti kliknem ali pa ti grem na živce. In to je okej. Če meniš, da je moj karakter in način pisanja prava izbira zate, te pozdravljam z odprtimi rokami. Če pa ti vse skupaj “res ne sede”, bodi fer do sebe in išči, dokler ne najdeš tiste prave osebe zase. Simple as that.

Deset kariernih dejstev o meni:

  1. Mentoriranje, učenje, predajanje znanja je vedno pred “hands on” delom. Z leti sem ugotovila, da najbolj napredujejo in blestijo tisti brandi, kreativci in freelancerji, s katerimi delam po mentorskem principu, namesto, da jim vzamem delo iz rok in ga opravim namesto njih.

  2. Razumem širino digitalnega marketinga, a se aktivno fokusiram na zgodbe. Te so zame namreč osnova vsega ostalega. Zgodba je jedro, tehnike so lupina.

  3. Nobeno moje sodelovanje ni hladno, neosebno ali distancirano. Če hočem delati s teboj, se moram namreč vživeti v tvoj brand / vizijo in iz dneva v dan dihati tvojo zgodbo. Delujem po principu komunikacije med ljudmi – human to human – ne pa po korporativnih standardih.

  4. Poučujem, pišem in razlagam z metaforami in živimi primeri. Tako lahko šele teorijo ponotranjiš in vneseš v svoje delovanje.

  5. Nisem kot konzerva paradižnikove omake, ki jo vzameš s police v trgovini. Z menoj sodeluješ, jaz s teboj soustvarjam.

  6. Kvaliteta pred kvantiteto. Če imam preveč dela, hitro “padem dol”. Zato si sodelovanje z naročniki doziram počasi in boš na prosto mesto morda moral/a počakati mesec, dva, tri.

  7. Komunikacija in odnos sta mi najpomembnejši komponenti. Odnos s teboj, s tvojimi bralci, z mojimi učenci. Nič ni prepuščeno golemu naključju, vsi členi se morajo počutiti prijetno. Komuniciram odkrito, odprto in dvosmerno.

  8. Na hitr’co se ničesar ne da dobro narediti. Na živce mi gre, če bi vsi vse takoj – včeraj. Tako kreativci ne funkcioniramo. Imejmo nekaj medsebojnega spoštovanja in spoštujmo meje, ki jih eden drugemu postavimo – predvsem časovne.

  9. Z veseljem se prilagodim tvojim zmožnostim, potrebam in nivoju znanja. Ne prenašam pa cenkanja in razvrednotenja dela. Če ne najdeva skupnega jezika, nič zato – le, da ostajava korektna eden do drugega.

  10. Prodaja je sestavni del digitalnega marketinga. A prodaja ni edino merilo uspešnosti in za voljo zasledovanja številk, ne posegam po podlih prijemih – in tudi ne bom, pa čeprav jih še predobro poznam. Verjamem (vem!), da se z mehkimi pristopi da dolgoročno ustvariti ravno tako uspešne zgodbe – če ne še bolj.

Znanje skozi zgodbe v praksi

Prijavi se na Gia e-novičke, kjer tedensko odkrivaš, kaj pomenijo zgodbe v praksi. Najpogostejši odgovor mojih bralcev? “A je že konec, šeeeee biiiii braaaaliiii!” 🙂

S prijavo se strinjaš, da si dodan/a v bazo email prejemnikov. Brez skrbi, nobenega spama, emailov tretjih podjetij in druge navlake.
Samo vsebina, vezana na spletno stran Gia Copywriting. Varovanje zasebnosti