Webinar o gradnji kariere kot tekstopisec in iskren pogovor o postavljanju mikro branda. OGLEJ SI WEBINAR >>

Kreativa

Spletna delavnica, “Kreativa, pa kje si?”. Povabi navdih na kavo in z igrivostjo posuj svoje tekste. OGLEJ SI DELAVNICO >>
Tako poskrbiš za profitabilnost svojih kreativno-poslovnih idej
Laži in resnice o tem, kaj je pomembno za dolgoživ, kreativen in profitabilen nastop na spletu. Brez prodajanja megle, brez zavajanja ali iluzornega sanjarjenja. Si sploh drznemo hkrati stati na trdnih tleh in imeti glavo v najbolj sanjavih oblakih?

Si kdaj opazoval/a zaporedje dogajanja v mislih, ko te prevzame nova ideja? Najprej pride ogromna količina energije, vznemirjenja in veselja ob misli na ustvarjanje. Že naslednji trenutek pa ji sledi zaskrbljenost.

 

Ko se odločaš za nov, drzen poslovni korak, pa najsi gre lansiranje novega produkta, menjavo karierne poti ali drugo spremembo, se vedno znova pojavi tudi zaskrbljenost. Običajno nas skrbijo tri stvari:

#1 Kaj si bodo ljudje mislili? Ali bo trg sprejel novosti?

#2 Ali bom kos vsem nalogam in spremembam? Imam dovolj energije, časa, sredstev?

#3 Se bo prodaja zgodila? Bo dovolj nakupov ali bom pogrnil/a na celi črti?

 

Skrb za profitabilnost naših kreativno-poslovnih odločitev je tematika, o kateri se ne govori dovolj pogosto in na katero imamo precej izkrivljen pogled. 

 

Nekateri se posla lotevajo po otročje naivno in po lansiranju blagovne znamke žalostno zrejo v en velik nič. To jih lahko potolče tako zelo, da nad svojimi idejami povsem obupajo. Česar ne vedo je, da vsaka stvar, pa najsi gre še za tako umetniško stvaritev, nastopa na trgu, ki igra po določenih pravilih. In dokler na svoj posel gledaš naivno, morda celo amatersko, ne moreš pričakovati, da boš od takega dela lahko dejansko (pre)živel/a.

 

Če se zavedaš, da trg ni enako vrtec, kjer bi se prešerne volje lahko zgolj igrali in da tvoj posel ni popoldanski konjiček, s katerim preganjaš dolgčas, ti spodaj predstavljam nekaj možnih poti, kako zakorakati v bolj stabilno poslovno pot.

 

POT ŠT.1: Ideja po Elizabeth Gilbert

Gilbertova je v knjigi Big Magic podala zelo zanimivo perspektivo na kreativo. Dejala je, da ni navdih tisti, ki mora skrbeti za naš kruh, marveč ravno obratno – mi moramo biti odgovorni odrasli, ki poskrbimo za svoje preživetje in s tem damo navdihu sploh možnost, da živi z nami. To v praksi pomeni, da dokler ne moreš živeti od svojih kreativnih ali poslovnih idej, živiš od nečesa drugega. Zdaj bi lahko rekla, da na nek način to počnem tudi jaz, a na drugi stopnički.

 

Moj posel (torej moja blagovna znamka Gia Copywriting) me živi, hkrati pa mi omogoča, da v miru in brez pritiska profitabilnosti ustvarjam tudi druge projekte, ki bodo sčasoma postajali profitabilni – zaenkrat pa še niso.

 

POT ŠT.2: Dvojni šiht

Če šele postavljaš svoj poslovni model, potem nikar ne daj odpovedi, dokler nimaš vsaj približno trdnih tal pod nogami. To bi namreč pomenilo preveliko obremenjenost z nežnim poslovnim poganjkom, ki morda potrebuje še malce več nege.

 

Tega principa sem se držala precej dolgo. Medtem, ko sem imela bolj ali manj redne zaposlitve, sem ob strani (a vsaj 4 ure dnevno) razvijala še svoj posel. Ko sem dosegla točko preloma, sem šla čisto na svoje in od takrat naprej sem, kot vsi svobodnjaki, v milosti in nemilosti valovanja trga, lastne kreative in naročnikov.

 

POT ŠT.3: “Enga ta kratkega”

Finančni “shoot” oziroma “enga ta kratkega” (po naše) si lahko priskrbiš tudi drugače. Načinov je precej, od razpisov, fundacij, investitorjev, pa še in še.

 

Sama te poti nisem nikoli ubirala, tako da ti bolj težko povem kaj več o tovrstnih začetkih gradnje posla.

 

 

Bodi pripravljen/a na najhujše, trudi se za najboljše

 

Česarkoli se lotevaš v življenju – poslovno, kreativno, osebno – bodi pripravljen/a na najslabši scenarij; vendar se trudi za najboljši možen izid. Ne pravim, da pričakuj najslabše – daleč od tega! A, če boš pomirjen/a z idejo o najhujšem dreku, ki te lahko doleti, boš ustvarjal/a veliko bolj mirno.

 

Lahkomiselno je mišljenje, da bo šlo vse kot po maslu. In plan B, C in ŽNJ vedno pridejo prav. Zase pravim, da če bi šlo vse narobe, bi spokala kufre in šla po svetu, delat priložnostna dela, v prostem času pa pisati knjige in potovati. Rajši na Azorih v zameno za posteljo in hrano prostovoljno pobiram solatko in skrbim za lokalno skupnost, kot pa še enkrat na obroke crkujem v pisarni, ki ubija mojo kreativo. Seveda je vmes še kar nekaj črk v abecedi, ki so manj ekstremne, kot to, da bi ves posel spustila iz rok. Me pa ideja na to, da se bom vedno znašla, pomirja in mi omogoča, da se ne sekiram in lopatam preveč.

 

Znanje ne splesni kot sir v hladilniku

 

Ne glede na to, na kakšni razvojni stopnji je tvoj posel – ali si še čisto negotov/a ali pa se ti obračajo milijoni na računu, ena stvar drži kot pribita – brez znanja ne prideš nikamor. Znanje vedno potrebuješ, ves čas ga je treba nadgrajevati in ostajati proaktiven. Sicer ti preti nevarnost, da te bo življenje prehitelo po levi in po desni ter te pustilo nekje daleč zadaj, v preteklosti izgubljenih sanj in neizkoriščenih priložnosti.

 

“No thief, however skillful, can rob one of knowledge, and that is why knowledge is the best and safest treasure to acquire.” 

 

Znanja ti nihče ne more vzeti. Znanje ne zastara. Uporabno je vedno in povsod. “Več kot znaš, več veljaš” je lep star slovenski rek, ki drži, kot pribit.

 

Danes pa vsi hlastajo za instant tabletkami, ki bi čudežno rešile vse naše težave. Na točno ta gumbek pritiska večina marketingarjev. Mi pa veselo klikamo na obljube o enostavnih rešitvah za vse zagate ter si kupujemo odpustke za lastno pasivnost.

 

Razočarati te moram. Preveč sem iskrena, da bi ti prodajala meglo. Pa tudi spoštujem te preveč, da bi mislila, da imaš namesto možganov v glavi kup slame, ki verjame vsemu. Zato sem si tudi izbrala poučevanje. Zato sem v vsakega od svojih programov všila neštete niti hudo koristnega znanja, ki ti ne pride prav zgolj danes, marveč tudi čez leto, dve, tri. V to sem trdno prepričana. In tvoja “sos pomoč” za nastop na spletu je vključena v Tris spletnih priročnikov, ki ga najdeš TUKAJ >>

 

 

 

Izgovori, eni sami izgovori

 

Dovolj je bilo izgovorov – tvojih, mojih, vseh naših. Izgovorov, da bo znanje počakalo na jutri. Pa da lahko datume v koledarjih vedno potiskamo dalje v prihodnost. Dovolj imam tudi teh pokozlanih marketinških prijemov, aka urgency, scarcity, fomo – zakaj za vraga bi morali ves čas ljudem težiti, da bodo zamudili akcijo, ostali praznih rok, ali kot največji bednik končali nekje v temačnem kotu ulice? Ne, ne verjamem v to. Ko se boš sam/a odločil/a, da je bilo dovolj svaljkanja med razvadami ter izgovori in da je čas za novo dozo znanja, boš pripravljen/a tudi na odklepanje ključavnic, ki lahko tvoj posel dejansko naredijo profitabilen. Pri iskanju pravih odgovorov in uporabnega znanja, ti bo v ogromno pomoč Tris spletnih priročnikov, ki ga najdeš TUKAJ >>

 

Prijava na novičke

Zgodbe. Znanje. Pripovedi. Trendi. Novosti. Učenja. Druženje. Vse to in še več -direkt v žilo (no, v tvoj inbox :D ).

Bralci pravijo *citiram*, da so moje e-novičke edine na domači sceni, ki jih preberejo od začetka do konca. Da bi še. Pa da imajo cel obred – si skuhajo kavo in v miru berejo. Kaj to pomeni zame? Eno ogromno čast. Hvala. Pa zate? Boš ugotovil/a sama, ko boš začel/a prebirati tedensko dozo zgodbarjenja. Pridruži se nam v insajderski bazi e-novičk.

S prijavo se strinjaš, da si dodan/a v bazo email prejemnikov. Brez skrbi, nobenega spama, emailov tretjih podjetij in druge navlake.
Samo vsebina, vezana na spletno stran Gia Copywriting. Varovanje zasebnosti

Živa

Sprehajajoč se med zgodbarjenjem in tekstopisjem. Skrita v gozdu z leposlovjem, čvekava na Instagramu z marketinškimi prijemi na dlani. Vse dobre stvari so tri, je vedno z nagajivimi očmi dejala moja babi, ko mi je v dlan potisnila troje sladkarij. In moje pisanje je ravno tako sestavljeno iz treh dobrot: predajanja znanja in učenja trikcev marketinga; vabila k razmisleku in vpogledu vase; ter čistega užitka ob pisanju / branju zgodb.

Naj se vsaj za trenutek brzenje mimo dražljajev vsakdana umiri, ko si dovoliš predati se črkam, besedam, stavkom pred teboj.

SPLETNI SVET

Prodaja s pomočjo ritualov

Rituali niso samo neke voodoo čudaške coprnije, marveč se jih oglaševalci prav spretno in prefinjeno poslužujejo. Odkrij kultne oglaševalske rituale in ugotovi, kako lahko tudi ti svojo ponudbo povežeš z njimi.

PREBERI »
ZGODBARIM

Kaj delo-vanje je in kaj ni?

Čas je, da odvržemo miselnost, da delamo, ker to pač moramo početi. Ali pa zgolj zato, da služimo naš “kruh vsakdanji”. Delo-vanje je tvoj doprinos družbi. In pot, ki si jo izbereš, ker na njej spoznavaš sebe in (hopefully!) postajaš boljši človek.

PREBERI »

Cajtng za kreativce. Mesečnik z rubrikami, ki se raztezajo od konkretnega znanja do svobodnjaškega vsakdana ustvarjalcev.
Že od 2,99 €/m.

Individualne rešitve za brande, ki si upajo štrleti iz povprečja. Hitri pregledi tekstov, mentorski pristop in zgodbe, kot si jih nisi povedal/a še nikoli.

Odcumprana družbena omrežja

Napoj znanja in razumevanja, kako pisati za družbena omrežja – brez glavobolov, odpora in sivih las. Brezplačna serija devetih novičk, kjer te vodim čez čeri in pasti pisanja in ustvarjanje vsebine na družbenih omrežjih.

S prijavo se strinjaš, da si dodan/a v bazo email prejemnikov. Brez skrbi, nobenega spama, emailov tretjih podjetij in druge navlake.
Samo vsebina, vezana na spletno stran Gia Copywriting. Varovanje zasebnosti

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki. Varstvo podatkov.