Pisati o sebi je zoprna reč. Pisati o svoji blagovni znamki tudi ni nič lažja naloga. Stran “o meni” / “o nas” se marsikomu zdi največji bavbav, ko pride do postavljanja spletne strani, pisanja opisov za gostujoča predavanja ali oddaje kakršnihkoli materialov, kjer moraš povedati še kaj več o sebi. Hitro se zapletemo v *cringe* predstavitve, ob branju katerih nas namesto ponosa navdaja sram. Potihoma upamo, da nihče ne bo prebiral teh nebuloz – a temu v realnosti ni tako! Ali veš, da je stran “o nas” druga najbolj obiskana stran na tvoji spletki? Takoj za domačo, vstopno stranjo …
Kaj se skriva za blokado, da ne veš zares, kaj o sebi napisati?
Misli, ki se ti v procesu pisanja gotovo podijo po glavi, gredo nekako takole:
Koga sploh zanima, kdo sem?
Zakaj je zgodba branda sploh tako pomembna?
Pa saj nimam kaj pametnega za napisati …
Nočem se zatikati pri titualh in vsem tem balastu …
Vsakič, ko se lotiš pisanja nečesa, kar ti predstavlja ogromen skok iz cone udobja, ugotoviš, da:
- Moraš nujno na wc;
- Te je ravno pograbila volčja lakota;
- Je že res skrajni čas, da si urediš playliste;
- Bi ti prijala še ena skodelica kave;
- Imaš kup neodgovorjenih sporočil;
- Bi lahko malo pobrskal/a za počitnicami;
- Si utrujen/a in bi lahko oddremal/a eno kitico;
- …
Prokrastinacija – at its best. Premagaš jo lahko edinole s kombinacijo znanja in zelo jasnimi koraki, kako se pomikati naprej po poti dokončevanja naloge. Korak za korakom.
Obstajajo pojmi, ki jih ne moremo nikoli do konca ubesediti, ne glede na to, kako zelo se trudimo. To so vsi veliki izrazi, kot ljubezen, življenje, umetnost, sreča, potovanje, … Običajno jim najdemo primerjave, da jih lažje pojasnimo in spravimo v okvir. In ti / tvoja zgodba je isti šmorn! Dokler o sebi v kontekstu predstavitve na spletni strani razmišljaš preveč holistično, ti ne bo uspelo napisati berljive, privlačne zgodbe.
Fora je v specifičnosti. Ni ti treba povedati in pokazati vsega. Izbereš pa si lahko specifične informacije o sebi; si nadeneš eno od svojih arhetipskih vlog; ustvariš kolaž pripovedi, ki znajo bralca zanimati; ali se držiš katere izmed preverjenih predlog (ki jih s tabo delim v nadaljevanju).

Nenapisana pravila strani “o meni”
Ne obstaja samo en način pisanja, ki bi te pritegnil. Ljudje smo si čisto preveč različni, da bi se vsi lahko predstavljali po enem kopitu. In vsaka, še tako dobro napisana stran “o meni” ponuja možnosti izboljšav. Sčasoma, ko se spreminjaš ti, tvoj brand, pozicija v svetu – se spreminja tudi tvoja zgodba. Čeprav se stran “o nas” zdi statična, je fino, če jo vsake toliko posodobiš v skladu s tem, kakor raste tvoj biznis / prezenca.
Kaj je torej skupnega hudo dobro napisanim pripovedim blagovne znamke? Vse v svoj recept vnašajo “skrivne sestavine” in sledijo tem štirim nenapisanim pravilom.
#1 Brez neosebnega kiča, prosim.
Še nihče se ni poistovetil s popolnostjo, neosebnostjo in korporativnimi besedami. Samooklicanost za “guruja” je hudo odbijajoča. Abstraktnost neosebnih vizij ljudi samo zmede, namesto poveže s tvojim brandom. Hvalisanje ni enako kot samozavest. Eno je, da jasno poveš, kdo si, kakšno izobrazbo imaš in kaj počneš. Nekaj povsem drugega pa je, da se po dolgem in počez hvališ s tem, kako “oh in sploh” si. Kje je meja med odločnostjo in narcisoidnostjo, je v teoriji težko določiti – opaziš jo šele, ko je tekst že napisan.
Kako se lahko opišeš, brez, da bi uporabljal/a visoko leteče besede?
Dokaži svojo usposobljenost. To storiš tako, da omeniš s kom vse si sodeloval/a, kateri mediji so te opazili, deliš nekaj svojih (dolgoletnih) izkušenj, prejetih nagrad, itn. Še bolje bo, če vse skupaj zapakiraš v zgodbo ali posebej ustvariš razdelek z referencami.
Drugo so titule, vezane na izobrazbo. Pa še te so v marsikaterem poslovnem modelu povsem odveč. Vsekakor jih omeni, če opravljaš poklic, ki zahteva strokovno specializacijo oziroma izobrazbo. V nasprotnem primeru pa razmisli, če je je “mag” pred tvojim imenom zares potreben ali bo zgolj ustvarjal nepotrebno oddaljitev, hladnost.
#2 Stran o tebi je prodajna stran
Prodajna stran? Ko slišiš zanjo, verjetno najprej pomisliš na klasične prodajne strani, ki uporabnika peljejo čez zgodbo / informacije do nakupa točno določenega izdelka.
Stran o tebi sicer ne prodaja ene same stvari, prodaja pa še vedno. Tebe. Oziroma tvojo blagovno znamko. Prodaja ideje, rešitve in vse, kar imaš ljudem za ponuditi. Od tebe zahteva, da v pisanje vključiš jasno opredelitev, kaj in za koga počneš – pa zakaj naj bo bralcu sploh mar zate / za tvoj brand / za tvojo ponudbo.
Namig:
Odloči se, za koga pišeš. Kdo je tvoj bralec / tvoja idealna stranka, v kakšni situaciji je trenutno in kako ji lahko prav ti pomagaš / jo navdihneš s svojo zgodbo? Katere stvari bi jo utegnile dejansko zanimati?
#3 Je, pa ni o tebi 🙂
Oh, ta ljuba kontradiktornost. Pišem o sebi, ampak ne pišem o sebi? Kaj zdaj – da ali ne?
Zmeda? Stran o tebi seveda je o tebi, vendar mora biti napisana tako, da se bralec v njej najde, prepozna. Včasih se mi med ogledom razstave ali gledališke igre zgodi, da, navkljub vsej svoji kulturno-artistični podkovanosti, nimam pojma, kaj za vraga gledam in kaj je zdaj tukaj zame. Do tega pride, ko se avtorji ne ozirajo na smiselnost celote in vede ali nevede izključijo gledalca iz celotne izkušnje. Če je v umetnosti to še nekako dovoljeno, pa v kontekstu grajenja branda gotovo ni zaželeno. Zato imej v mislih, da sicer pišeš o sebi, a skozi oči bralca.
Koliko sebe in svoje zgodbe je sploh smiselno deliti? Naj ti bodo te kratke iztočnice kot smerokaz:
- Deli kratke, a relevantne zgodbe iz svojega življenja. Na moji spletki na primer najdeš razdelek o nevronskih povezavah mojih možgančkov. S tem te spustim v zakulisje svojega ustvarjanja, a hkrati izpostavljam zgolj tiste informacije, ki so smiselne v kontekstu mojega branda. Vse te majhne osebne pripovedi, so kot začimbice, ki ravno prav začinijo in zaokrožijo jed po imenu “stran o meni”.
- Ne piši življenjepisa! Stran “o meni” ni tvoj živlenjepis. Nikogar ne zanima, kam si hodil/a v osnovno šolo in kdaj si nehal/a verjeti v zobno miško. V to formo se pogosto ujamemo ravno kreativci, ki hočemo osvetliti, kaj vse se nam je zgodilo in kako nas je to pripeljalo do točke, kjer smo danes. Pozabi na vso to zgodovino, ker ni relevantna.
- Ne povej vsega o sebi. Rajši deli prigodo ali dve, kot pa da že takoj razkriješ vse svoje posebnosti. Naj ostane kaj skritega za domišljijo in interpretacijo bralca. Ne poskušaj se preveč pojasnjevati, opravičevati, razgaljati.
#4 Specifične, otipljive sanje
Na straneh z našimi zgodbami zasedajo mesto tudi vizije, sanje; smer, kamor gledamo v prihodnost. Tako pokažemo, da nismo zataknjeni zgolj v eni dimenziji realnosti in razmišljamo dolgoročno. Pa da nam je jasno, kakšne spremembe si želimo s svojim poslovanjem / ustvarjanjem prinašati v skupnost. A, ker so vizije običajno precej abstrakten plod domišljije, jih ni tako enostavno zapisati. Poskušaj posegati po specifičnosti, oprijemljivosti, konkretnosti.
Drzneš si lahko poigrati tudi z bolj nekonvencionalnim izborom besed. Pri meni recimo vidiš en stavek, ki se glasi: “Jaz in moj alter ego”. Z njim pokažem, da tudi same sebe ne jemljem smrtno resno.

Preden začneš pisati, si odgovori na ta vprašanja
Predpriprave so polovica dela. To že prav dobro veš, glede na to, da prebiraš moje zapise. In pri strani “o meni” ni nič drugače. Zato si najprej odgovori na nekaj vprašanj, da se boš potem lažje odločil/a za ton pisanja.
#1 Koliko o sebi želiš izdati?
Morda si pripravljen/a deliti tudi najbolj intimne misli. Morda tvoj poslovni model to celo zahteva od tebe. Ali pa si želiš ostati na distanci in se predstaviti zgolj strokovno – morda celo nekoliko hladno. Vsekakor ti svetujem, da nekaj malega, človeškega in nepričakovanega o sebi vseeno deliš. To je lahko zgolj malenkost, kot na primer, da imaš rad/a domače njoke.
#2 V kakšni luči se želiš prikazati?
Si želiš intimnega vzdušja, kot z najboljšo prijateljico? Ali si raje hecaš, igraš na zabavno noto? Morda si malce strog/a, kot mama? Sprehodi se čez nasprotne si občutke in vrline ter se odloči, v kakšni luči se želiš predstaviti. Seveda naj bo to v sozvočju s tvojo idealno stranko in tipom posla, ki ga opravljaš – vprašaj se, kaj je zate sploh primerno. Spodnje predloge lahko za vajo nadaljuješ s svojimi asociacijami:
- Prijateljska / hladna
- Osebna / na distanci
- Zabavna / resna
- Strokovna / sproščena
- Nagajiva / diskretna
- …
#3 Kdo si; kaj počneš; za koga počneš; zakaj to počneš?
Jasnost. Jasnost je ena najtežjih stvari na svetu. Je možno, da v enem odstavku odgovoriš na vsa ta vprašanja? Poznaš svoj veliki “zakaj”. Zakaj počneš, kar počneš? Kakšen je tvoj namen za vsem skupaj? Kam te pot pelje? Kaj želiš doseči v svetu? Kakšna je tvoja vizija, idealna (morda celo utopična) slika prihodnosti?
Primer z moje spletke, kjer jasno in kratko opredelim, kdo sem, kaj delam in kateri sta dve veji mojih bralcev / idealnih strank (kreativci in brandi), se glasi takole:
#4 Jaz, mi ali on/a (prva ali tretja oseba)
Večna dilema – pisati v prvi ali tretji osebi? V ednini ali množini?
Včasih je bil popularen rek “Fake it till you make it.” Pri pisanju tekstov za spletko se je ta princip kazal tako, da so se ljudje pretvarjali, da imajo ekipo, čeprav so delali sami.
Če me vsaj malce poznaš, potem veš, da je iskrenost zame vedno prava izbira. In k temu spodbujam tudi tebe. Ne pretvarjaj se, da imaš “6 figure” biznis, če pa šele začenjaš. Ne piši strani “o meni” v množini, če si samo eden. Bolje je, da so ljudje nad teboj pozitivno presenečeni, kot pa razočarani, ko ugotovijo, da si ves čas malce prikrival/a resnico.
Pisanje v tretji osebi (on, ona) se meni na osebnih straneh zdi staromodno. Kako bi se ti zdelo, če bi te po celi spletki nagovarjala kot “jaz”, potem pa bi na strani “o meni” pisala v tretji osebi? – Živa je tekstopiska, ki išče ravnotežje med marketingom in kreativnim pisanjem … ČUDNO!
Tretjeosebnega pisanja se pogosto poslužujejo artisti, avtorji, javne osebnosti. S tem ustvarjajo distanco, kot da spletna stran sploh ni njihova, marveč jo je zanje postavil nekdo drug – menedžer, na primer. A meni se vse skupaj v današnjem času, ko ni nobene potrebe, da stojiš na pediestalu, še vedno zdi pretirano, odbijajoče, vzvišeno. Želimo si namreč predvsem osebnega, pristnega stika, kar dokazuje tudi naša prilepljenost na družbena omrežja, kjer iščemo odnos s ta pravo osebo.

Ideje in iztočnice za pisanje strani “o meni”
Čeprav ne verjamem v nič takega, kot “one size fits all” predlogo za pisanje, ti vseeno podajam nekaj primerov / kopit, po katerih se lahko lotiš pisanja strani o sebi / zgodbe o brandu. Gre za posamezne ideje in iztočnice, ne še za končne in celovite zapise.
Prosim, ne drži se teh usmeritev kot pijanec plota. V vsakem primeru moraš na koncu ustvariti nekaj, kar je unikatno tebi. In če si pri tem želiš pomoči, me pocukaj za rokav.
1. Seznam dejstev
Kratek, igriv, nezahteven način pisanja strani o sebi je, da napišeš seznam dejstev o sebi / svojem brandu. Ta dejstva morajo seveda biti povezana s tvojim biznisom. Lahko so dejstva kar celotna stran o tebi; lahko pa zgolj en del. Napišeš lahko seznam vrednot, idej, igrivih dejstev o tvojem biznisu, …
Na moji spletki najdeš seznam z imenom “10 stvari, ki jih je o meni fajn vedeti, preden se odločiš za sodelovanje”. Z njim želim jasno pokazati na svoje vrednote, princip dela ter selekcionirati potencialne naročnike.
2. “Hero’s journey”
Precej klasičen format strani “o meni” je tisti, ki pelje iz težav v uspeh in s tem gradi kredibilnost ter čustveno noto, s katero se bralci povežejo. Tega tipa strani se lahko lotiš, če si se za svoj poslovni model odločil/a na podlagi lastnih, osebnih transformacij.
Si imel/a na primer težave z razcepljenimi konicami in si preizkušala vse živo, dokler nisi odkril/a lastnega načina za tretiranje las? Ali pa ti je bilo dovolj sadja in zelenjave v plastičnih embalažah, ki jih najdeš na policah supermarketov in si se v obupu, kam gre ta svet, odločil/a za ekološko vrtičkarstvo?
Vse to so primeri težav, ki so te vodile v razvoj lastnega poslovnega modela. Morda si celo odkril/a rešitev, ki prej še ni obstajala. Če tvoj poslovni model temelji na lastnih težavah, za katere si odkril/a rešitev, to zgodbo povej na strani “o meni”.
3. Skozi oči stranke
Inspirativna zgodba je govorjena skozi oči bralca / stranke. S prejšnjo idejo (hero’s journey) sta si nekoliko podobni predlogi. Razlika je v tem, da si pri inspirativni zgodbi najprej zamisliš, kako bi jo povedal nekdo drug (tvoja stranka). Za ta format se lahko odločiš, če govoriš o zgodbi ekipe (blagovne znamke), kjer tretja oseba predstavlja posamezne člane ekipe. Spodaj najdeš nekaj bolj “hardcore” primerov; lahko pa bi vse skupaj zapisala tudi dosti bolj lahkotno in vsakdanje.
Primeri, kako bi stranka povedala oziroma povzela tvojo zgodbo:
- Moji kineziologinji so pri 20.letih, ko je doživela hudo prometno nesrečo rekli, da nikoli ne bo več hodila. Odločila se je, da bo našla način, kako spet spraviti mišice k življenju – eno po eno. V enem letu je bila spet v telovadnici, danes pa ljudem z vsemi vrstami zdravstvenih težav pomaga priti v formo.
- Kot otrok je imel disleksijo in vsako leto je skoraj padel razred zaradi cvekov pri slovenščini. Danes je eden največjih slovenskih pisateljev.
- Po tem, ko je v službi v korporaciji doživela popoln burn-out, je začela delati tisto, kar jo je vedno veselilo – kuhati kavo. Kmalu je odprla najbolj uspešno kavarno v mestu, danes pa ženske uči, kako naj se postopoma umaknejo iz korporacij v podjetništvo in s tem ne ogrozija svojega zdravja ali varnosti družine.
4. Izpostavljanje kredibilnosti
Kredibilnost in avtoriteta sta pojma, mimo katerih pač ne moremo. Zgodba o kredibilnosti vključuje omenjanje tvoje izobrazbe, uspešno izpeljanih projektov, zadovoljnih naročnikov, pridobljenih nagrad, velikih imen s katerimi si sodeloval/a, itn. Načeloma gre za enega od sestavnih delov strani o tebi, ne pa za celotno stran.
Primeri uporabe:
- Po mnenju obiskovalcev najbolje ocenjena restavracija na Trip Advisorju v letu 2023 >> Uporabi mnenje avtoritete, ki ocenjuje tebe oziroma tvojo blagovno znamko (recimo TripAdvisor, Booking, Amazon, Elle, Vogue, itn. )
- Če delaš kot freelancer v spletnem svetu (marketing, dizajn, copywriting, postavljanje spletnih strani, … ), izpostavi uspeh svojih strank ali številke, ki jih je stranka dosegla s tvojo pomočjo.
- Poklicem, ki zahtevajo certifikat ali izobrazbo ter pojavljanje v medijih, dodaj tudi te informacije. Make-up artisti, poročni organizatorji, cvetličarji, osebni trenerji, nutricionisti, frizerji, osebni svetovalci in drugi storitveni poklici lahko omenijo svojo izobrazbo / certifikate / licence ter medije, v katerih se pojavljajo.
- Če delaš v stroki, ki zahteva univerzitetno izobrazbo (odvetniki, zdravniki, vzgojitelji, učitelji, slavisti, itn.), potem svoje reference vsekakor vključi na spletno stran.
5. Zakaj počneš, kar počneš?
Ljudi vedno bolj zanima, zakaj nekaj počnemo, kot kaj je tisto, kar zares delamo. Odgovor na “zakaj nekaj počneš” namreč razkriva tvoje vrednote in da bralcu vedeti, ali si iskren/a ali nakladaš. Skozi prave razloge se ljudje lažje povežejo s teboj in tvojim brandom, saj ugotovijo, da imajo skupne stične točke in podobne vrednote ter prepričanja kot ti. Pazi le, da ne padeš v preveč pocukrane stavke.
Primeri v različnih slogih:
ČUSTVENO: Čas je, da odložiš svoj sram in končno javno spregovoriš. Dovolj je, da ena oseba verjame vate – ker sem šla čez isto preobrazbo, želim odkleniti tudi tvoj glas.
FUNK: Skejt ti pošraufamo, ker si si z njim nafural najaće spomine. Valjda ne boš vsega tega švica in krvi vrgu v kanto?!
STROKOVNO: V moderne domove si želimo vnašati več svetlobe, več miru in stika z naravo. Zato smo zasnovali inovativno rešitev steklenih sten velikega formata.
Upam, da si se v današnjem zapiu česa naučil/a ali dobil/a nove ideje za preoblikovanje strani “o nas”. Če se še kar loviš z zgodbo blagovne znamke, sem ti na voljo za sodelovanje v dveh formatih – hitre odgovore in usmeritve dobiš na SoS degustacijskem klicu; celotno zgodbo pa lahko napiševa okviru projektnega sodelovanja.