Razvij zgodbo svoje blagovne znamke

Prosta mesta in sistem individualnega dela:

oktober – december 2021

Zgodba. Veš, da je pomembna. Čutiš, da te privlačijo brandi z močnimi povestmi. A niti slučajno ne veš, kako bi ti spesnil/a pripoved svoje blagovne znamke, kaj bi z njo sploh počel/a in kakšno vezo ima s prodajo. Sliši se idealistično in romantično – “imeti” zgodbo. Kaj pa realno stanje?

Greva do korenin zgodbe in v srž vprašanja ekosistema blagovnih znamk. Še preden te popeljem v skrivnostne svetove zgodb, ti dam sekundo in pol časa, da se odločiš, če ima sploh smisel brati, kar sledi. Odgovori si na spodnje vprašanje … 

Želiš iz svojega branda ustvariti nekaj tako avtentičnega, da se bodo bralci sčasoma zaljubili vate? Si pripravljen/a gledati na svoj brand kot na karakter, ki ga iz dneva v dan razvijaš v karizmatično osebnost in ne toliko kot na prodajalno?

Če si odgovoril/a z glasnim “hell, yes!” – potem beri dalje. Če pa si na točki, ko potrebuješ samo hitre kratkoročne rešitve za boost prodaje – potem nisi na pravem mestu. Nikoli nisem uživala v striktno marketinških prijemih, za povrh vsega pa so se mehkejše tehnike zgodbarjenja vsakič znova izkazale kot čarobni napoji – vedno pri roki, ko jih potrebuješ.

Kaj sploh je zgodba blagovne znamke?

Je karakter tvojega branda. Je pripoved, ki jo malo po malo doziraš skozi vse, kar spraviš v svet. So občutki. So nasmehi na obrazih bralcev. So metuljčki v trebuhu, ko nekdo bere tvoje zapise in si misli, “ja, to hočem!”. Ti si zgodba in hkrati si ti tudi (osebni) brand.

 

Brand ne more nikoli zares (za)živeti, če nima osebnosti, karakteristik, zgodovine in prihodnosti. Kakšne zgodbe si želiš, da bi pripovedovala tvoja blagovna znamka? Kakšno mesto naj zavzame v vsakdanu ljudi? Tvoj namen namreč ni, da prodajaš – prodaja je posledica – marveč, da postajaš neločljivo povezan/a z življenji svojih bralcev. To pa lahko storiš edinole z zgodbo.

 

Odnos med bralcem in brandom se preko zgodbe razvija enako kot ljubezensko razmerje. Najprej te pritegne vonj, energija, karakter. Potem se počasi izgubljaš v zgodbah osebe, dokler nisi do ušes zaljubljen/a. Brandi so nesnovni in zato še toliko bolj odvisni od zgodb, ki jih ustvarjajo. Z njihovo pomočjo lahko zgradiš zaupanje, intimen odnos z bralci in se pozicioniraš na trgu kot avtentična persona / brand. Posledica je tako močna povezava, da te ljudje ne bodo zlahka zapustili ali zamenjali za nekoga novega.

Je čas za tvojo zgodbo?

Pride moment, ko čutiš, da kratko malo želiš več od sebe, več od življenja, več od svojega branda. Da si želiš iti globlje. Da te trikci z danes na jutri ne zanimajo več. Da so excel tabelice postale dolgočasne. Da vse skupaj nima smisla, če ne boš pripovedoval/a zgodb. In to je tektonska prelomnica na tvoji poti, ko si pripravljen/a, da si poveš novo pripoved. Da se, kot država, osamosvojiš in zgradiš svoj narod. 

Ne glede na to ali si del večje blagovne znamke, samostojno kreativno bitje ali osebni brand, te bodo zgodbe nahranile kot obilen zajtrk. V praksi je ves spletni nastop sestavljen iz pripovedovanja – samo različne formate zavzema.

 

Spodaj najdeš 3 možnosti individualnega dela z mano. Namen je, da zapiševa tvojo zgodbo in te ponosno pošljeva v svet (in na splet). 

Paketi individualnega dela

Izbiraš lahko med tremi različnimi formati, razdeljenimi med zadnje mesece letošnjega leta. Pri vseh treh velja, da je število oseb / brandov, s katerimi bom delala, omejeno. Mesto v mojem urniku si zagotoviš tako, da pokriješ 50% avans projekta (vse informacije ti po prijavi pošljem na mail).

**POMEMBNO: sprejmem samo po en brand iz iste branže.

#1 Zgodbe skozi maile

  • Format: Vsebinske novičke za lead generation avtomatizacijo
  • Trajanje: 3-4 tedne, odvisno od tvoje odzivnosti in kompleksnosti zgodb
  • Podrobnosti dela:
    • Na podlagi tvojih specifik skupaj najdeva idejo za najbolj primerno lead generation kampanjo (avtomatizacija za pridobivanje novih kontaktov v email bazi).
    • Skupaj napiševa serijo emailov ali drugo vsebino za avtomatizacijo. Končna besedila ti dostavim skupaj z razlago.
    • Pripadajo ti 3 dodatne svetovalne ure (Skype), kjer ti lahko pomagam pri postavljanju avtomatizacije v sistemu; ti razložim, kako lansirati kampanjo in kako zgodbo iz mailov razširiti na druge kanale.
  • Razpoložljiva mesta: 2 osebi / blagovni znamki
  • Prijave sprejemam na mail. Delo se lahko začne približno 1 teden po oddani prijavi, če mesto v koledarju še ni zasedeno. Prijava se potrdi s plačilom avansa.
  • Cena: 1800eur

#2 Zgodbe skozi bloge / članke

  • Format: Pisanje pripovedi branda skozi bloge / članke / kolumne
  • Trajanje: 3-4 tedne, odvisno od tvoje odzivnosti in kompleksnosti zgodb
  • Podrobnosti dela:
    • Na podlagi tvoje obstoječe vsebine in želja, v katero smer bi se rad/a razvijal/a, ti predlagam, kakšne zapise bi bilo najbolje pisati in kako (dobiš naslove / usmeritve)
    • Skupaj napiševa 3 končne zapise. Proces poteka dvosmerno, da se sproti tudi učiš pisanja. Končna besedila ti dostavim, pripravljena na objavo.
    • Pripadata ti 2 dodatni svetovalni uri (Skype), kjer ti razložim, kako lansirati kampanjo in kako zgodbo iz zapisov razširiti na druge kanale ter jo reciklirati.
  • Razpoložljiva mesta: 2 osebi / blagovni znamki
  • Prijave sprejemam na mail. Delo se lahko začne približno 1 teden po oddani prijavi, če mesto v koledarju še ni zasedeno. Prijava se potrdi s plačilom avansa.
  • Cena: 1300eur

#3 Zgodba tvojega branda

  • Format: Besedilni “cgp” oziroma “moodboard” tvojega branda z napisanim besedilom za zavihek “o nas” ter predlogami za širjenje zgodbe na družbenih omrežjih
  • Trajanje: 5-6 tednov, odvisno od tvoje odzivnosti in kompleksnosti zgodb
  • Podrobnosti dela:
    • Najprej se zakopljeva v raziskovanje osnov tvoje blagovne znamke – kdo si na trgu, kakšna je tvoja zgodba, katere so tvoje neponovljive sestavine.
    • Potem sestaviva “besedilni moodboard”, ki vključuje: slogan blagovne znamke; 5 do 10 skrbno izbranih stavkov, ki povedo vse o blagovni znamki in odgovorijo na vsa možna vprašanja bralca; tvoj veliki zakaj; slovar besed in izrazov, ki sodijo k blagovni znamki in sčasoma (ob redni uporabi) postanejo neločljivo povezane z brandom; ter predlagan ton govora.
    • Sledi pisanje tvoje zgodbe (poznane kot strani “o nas”). Končno zgodbo ti dostavim in ti razložim, kako jo lahko uporabiš tudi na drugih kanalih.
    • Pripravim ti še 5 predlog (templates) objav za družbena omrežja, ki ti omogočajo, da svojo zgodbo pripoveduješ vsakič znova. Predloge so narejene tako, da lahko po njih delaš v nedogled.
    • V celotnem procesu ti pripada 5 Skype klicev / sestankov, kjer lahko poleg pogovorov, ki jih opraviva, da lahko urediva zgoraj zapisane stvari, zastavljaš tudi druga vprašanja.
  • Razpoložljiva mesta: 1 oseba / blagovna znamka
  • Prijave sprejemam na mail. Delo se lahko začne približno 1 teden po oddani prijavi, če mesto v koledarju še ni zasedeno. Prijava se potrdi s plačilom avansa.
  • Cena: 2500eur

Mentorski pristop, prilagojen posamezniku

Včasih je sicer težko ubesediti, kaj je tisto, kar naredim zate v procesu pisanja zgodbe – v urah, ki jih preživiva med klici in delom, se med teboj in menoj zgodi nek “zing”, povezava, ki mi omogoča, da se povežem s tvojim brandom in dostopam do še neizraženih skrivnosti, ki jih nato ubesedim skozi zgodbe. Prepoznam tvoje unikatne sestavine in povežem med seboj točke, ki ti pokažejo, v katero smer se kot ustvarjalec vsebine lahko razvijaš, da boš “waw in oh in sploh!”. It’s kind of magic, tho.

 

Največ povesta spodnji mnenji (ena je od učenke, ki je pod mojim mentorstvom; druga od blagovne znamke).

NEVENA RACMAN, PRIMUS.SI

Živa tako dobro piše svoja besedila, da sem se med branjem njenih novičk ves čas počutila, kot da piše ravno meni in nagovarja težave, s katerimi se srečujem med načrtovanjem marketinških dejavnosti za našo založbo.

Nekaj časa sem jo samo zasledovala, “stalkala” po domače, bila sem le tihi bralec, v sebi pa sem na vsako njeno besedilo in v njem zastavljeno vprašanje pritrdilno kimala in se spraševala “Kako za vraga ve?!” 🙂

Vedela sem, da bomo z Živo sodelovali. Bilo je samo še vprašanje časa, kdaj bo tudi Primusova ekipa pripravljena za tovrstno sodelovanje in učenje. Zakon privlačnosti je potem naredil svoje. Ko sem pri sebi končno zložila miselno sestavljanko in odprla novo e-poštno sporočilo, ki sem ji ga želela napisati, je od Žive priletela e-pošta z naslovom “Vzamem te pod okrilje …”, v katerem je ponujala ekskluzivno mentorstvo za 2 meseca! 

Jaaa! Mene, mene, izberi mene! In bili smo izbrani!

Kaj smo dobili? Veliko več, kot smo pričakovali. Živa ima pri svojih rosnih letih presenetljivo veliko izkušenj in znanja (pa ne le marketinškega). Dosledno in pogumno raziskuje življenje, poglablja se v svoj notranji svet in išče odgovore, včasih tudi v knjigah, ki jih izdajamo mi. Popolnoma smo se ujeli, mi kot njena in ona kot naša idealna stranka 🙂 Bila je naša sogovornica in svetovalka pri veliko različnih vprašanjih.  

Vsakič nas je presenetila z lahkotnostjo, s katero je iskala nove ideje, praktične predloge in rešitve za zagate, pri katerih smo se mi do tedaj vrteli v krogu in lovili lastni rep. 

Zelo dobro je strukturirala našo marketinško strategijo in nam dala dovolj gradiva za skoraj celo leto po tem, ko smo že zaključili z mentorstvom.

Programi v njeni spletni učilnici so nam pomagali, da bolje spoznamo svojo znamko in skristaliziramo naš veliki “Zakaj?”, oblikujemo sliko o naši idealni stranki, izpilimo veščine pisanja in osvojimo nove marketinške prijeme.

Prav neverjetno je, kako hitro se je prilagodila našim potrebam, ritmu in sistemu dela. Odlično smo se ujeli. Še več kot to, postali smo prijatelji. <3

Obdobje mentorskega programa se je končalo, mi pa sodelovanje in druženje z Živo zagotovo nadaljujemo.

ALENKA ŠTERK

Hvala Živa, 

 

da si me vzela pod svoje mentorstvo. Sem namreč v svojem življenju na zelo težki točki, ko se pobiram in postavljam na svoje noge. Najini sestanki so en pomemben kamenček, ki mi je v veliko pomoč trenutni stiski.

 

Me usmerjajo k pomembnim klikom v glavi, ko se učim in osvajam nova znanja na področju brandinga in copywritinga. Res si prava mojstrica obeh in sem hvaležna, da se lahko učim pod tvojim vodstvom.

 

Super mi je tudi, ker lahko pridem na dan z vsakim problemom, ali strahom. Si ob tvojih odgovorih vsakič znova oddahnem in grem naprej z novim vetrom v jadrih.

Občudujem, kako ob vseh mojih čustvenih vrtiljakih ostajaš močna in suverena. 

 

Vsekakor tvoje mentorstvo priporočam vsakemu, ki si želi pridobiti tovrstna znanja.

Prijavo za sodelovanje oddaš z izpolnjenim obrazcem ali poslanim mailom. Veselim se ustvarjanja s teboj.

hello@giacopywriting.si