Pet načinov za kreiranje novih idej, ko je pred vami prazen list papirja

Če ste samostojni podjetnik, freelancer ali zadolženi za marketing in pripravo vsebin, imate pogosto težko nalogo. Od vas se pričakuje, da boste vedno polni idej. Dobro se zavedate, da si ne morete privoščiti mentalne lenobe ali “pavze” od socialnih omrežij, blogov in novičk. Ker pavza pomeni izpad dohodka. Pomeni, da se bodo vaše stranke preusmerile h konkurenci. Tega pa si nihče ne želi, kajne?

Imate teden, ko vam gre kot po maslu. Ideje kar letijo iz vas. Facebook postov pripravite za dva tedna vnaprej.

Kreativa je kot luna – niha. Od polne, do prazne. Vsi, ki imamo kakršnokoli kreativno delo, poznamo muhavost navdiha. Click To Tweet

Vendar nismo vsi tako nadarjeni kot J.K. Rowling ali Elizabeth Gilbert, da bi besede stresali iz rokava na vsakem koraku. No, pa tudi onidve sta samo človeka, ki nihata skupaj z luno. Elizabeth je o idejah in navdihu napisala celo knjigo, ki vam jo toplo priporočam v branje, “Big Magic” v izvirniku.

“The word block suggests that you are constipated or stuck, when the truth is that you’re empty.”

– Anne Lamott

Zgornja misel je morda malce kruta. Ampak hudo resnična. Kreativna blokada v resnici ne obstaja. Domišljija je mišica – pogosteje, kot jo uporabljate, večja in močnejša postaja. Blokada ne pomeni nič drugega kot to, da ste prazni, utrujeni in nepovezani s tematiko, o kateri bi morali pisati. Dogaja se nam vsem!

Ko pridejo črni dnevi in so vaše misli počasne kot lenivec, si lahko pomagate z naslednjimi trikci. Vsebino pač morate kreirati. In ne, nobene potrebe ni, da bi bila vsa vsebina vedno enako kakovostna. Še ena misel Gilbertove: “Perfekcionizem je strah v visokih petkah”. In še ena: “It’s better done than perfect”. Pozabite na muzo navdiha in se strukturirano lotite priprave svojih vsebin s pomočjo teh tehnik in trikov.

#1 NAČIN: Prisotnost & radovednost

Radovednost je ena najlepših, najbolj prikupnih in zabavnih vrlin živih bitij. Nismo samo ljudje radovedni. Radovednost je razlog za učenje, preizkušanje, napredek. Radovednost je ena glavnih gonilnih sil bivanja in temelj ustvarjanja.

Stavim, da vsakič, ko radovedno pristopate do nečesa novega, dobite zraven še kup idej! Click To Tweet

Običajno se to zgodi spontano, ampak kadar vam primanjkuje idej, lahko radovednost načrtno vklopite. Kot luč vklopite s pritiskom na stikalo.

Vi ste pripovedovalci zgodb in vso pravico si imate sposoditi tuje ideje in zgodbe. Če trpite za sindromom “prazne glave”, pojdita z radovednostjo na zmenek. Kako? Prilagam nekaj svojih tehnik, ki vsakič znova delujejo:

  • Sama se odpravim na kavo v kavarno, kjer se dobro počutim. Odložim telefon in samo opazujem druge ljudi. Poslušam njihove pogovore, opazujem obraze in dogajanje. Če boste dobro poslušali, boste zagotovo dobili idejo za novo besedilo. Imejte s seboj še zvezek ali računalnik in si vse ideje takoj zapišite.
  • Pokličem prijateljico in jo vprašam, kako je. Kmalu se zapleteva v pogovor, ampak od neke točke dalje postanem jaz samo poslušalka. Z vprašanji jo spodbujam, da mi pove več o svojem dnevu in v odgovorih iščem majhne drobtinice informacij, ki lahko postanejo osnova za mojo zgodbo.
  • Vzamem v roke dobro knjigo in jo vsaj pol ure prebiram. V pol ure branja bi morali imeti že vsaj ducat novih idej, če ste zares prisotni pri branju.

Kaj pa mislim z besedo “prisotnost”? Biti prisoten pomeni, da se po svetu ne sprehajate kot robotek, ki je že vnaprej sprogramiran in mu ni treba razmišljati. Opazujte okolico, sprašujte se “zakaj je nekaj tako, kot je”. Dovolite miselnemu procesu, da se razvija. Štejte okna na sosednjem bloku. Iščite dinozavre v oblakih. Ustavljajte lastnike psov in jih sprašujte, kako je njihovim psom ime. Na kratko – bodite zavedni okolice in v njej aktivno udeleženi. Bolje, kot boste poznali ta svet, več idej za pisanje boste imeli. Ker konec koncev komunicirate z ljudmi, s svetom. Če boste zaprti med štirimi stenami, boste preveč oddaljeni od vsakodnevnih težav in misli vaših potencialnih kupcev, da bi lahko pisali učinkovita besedila.

#2 NAČIN: Pavza

Vaša glava je kot ram. Ko je delovni spomin poln, začne “štekati”. In takrat je čas za pavzo. Včasih je dovolj že ena hitra “čik pavza”, drugič pa potrebujete kar cel teden na morju. Ni važno koliko časa potrebujete. Kot družba smo usmerjeni k hitremu napredku in po hitrosti opravljenih nalog tekmujemo z umetno inteligenco. Ampak vrhunske kreative ne morete izsiliti.

Kaj se zgodi, ko si vzamete pavzo? Misli se umirijo in aktivno začnejo ukvarjati z nečim drugim – pomivanjem posode, božanjem psa, grickanjem čokolade, … Vse, o čemer ste prej aktivno razmišljali, se zdaj v nezavednem delu vas predeluje in povezuje v nove “zemljevide”. Ko se boste vrnili k delu, se zna zgoditi, da boste svoje besedilo gledali s čisto nove perspektive. Kot bi se vmes zgodila kafkova Preobrazba. Koliko pavze in kdaj jo potrebujete, boste morali ugotoviti sami.

Kreativno delo ni delo za tekočim trakom, kamor se postavite in oddelate svojih 8 ur. Kakšen dan boste delali 5 minut. Kakšen drug dan pa 14 ur. Torej pozabite vse, česar ste bili o delu naučeni. Click To Tweet

#3 NAČIN: Vohunjenje

Vsi kreativci smo obenem tudi James Bondi. Mhm, to je naš drugi, skrivni poklic. Ne vem za vas, ampak kot otrok sem se najraje igrala detektivske igrice. Takrat se je moji domišljiji utrgalo. Verjamem, da imate tudi vi čisto pravo “stalkersko” žilico in prosim, uporabljajte jo!

Ko vam primanjkuje idej, se oborožite s socialnimi omrežji, revijami in mailom. Strukturirano začnite scrolati po socialnih omrežjih in naredite print screen vsake objave oziroma oglasa, ki pritegne vašo pozornost. Ne samo gledati vsebine, analizirajte jo. Zakaj vam je neka fotka všeč? Zakaj je besedilo pritegnilo vašo pozornost? Kaj pravijo ljudje v komentarjih? Ne opazujte samo svoje konkurence, iščite širše. Iz drugih branž lahko dobite hudo dobre ideje za ustvarjanje svoje vsebine. Potem se premaknite k revijam – lahko so tudi trači! Preberite jih in si izpisujte dobre ideje (besede, stavke, nove povezave z vašim izdelkom). Enako storite tudi z novičkami. Če niste prijavljeni na nobene novičke, zamujate hudo dobre priložnosti za nove ideje. Takoj se prijavite na vsaj 10 različnih novičk in si 1x/teden vsemite čas za njihovo analiziranje.

Obljubljam vam, da če boste dobri vohuni, nikoli ne boste brez idej. Pa tudi brez prometa ne 😉

#4 NAČIN: Osnutki

Ne poznam niti enega samega uspešnega kreativca, ki ne bi imel vsaj toliko osnutkov, kot je po enem mesecu prahu pod posteljo. Click To Tweet

Ne, ne sesam samo enkrat na mesec. Ampak osnutkov imam pa za cel sesalec prahu.

Osnutki, pa najsi bodo še tako bedni, so vaši najboljši prijatelji. Vsako idejo, četudi gre za eno samo besedo, si nekam zapišite takoj, ko prileti mimo. Ne omejujte se z njeno izvedbo, samo zapišite jo. Verjemite, enkrat bo imela smisel in nekega dne bo postala vaša “milijon dolarjev vredna ideja”.

Ko se lotevate kakršnegakoli novega besedila, si najprej naredite osnutek. Lahko je tako dolgočasen in obupen, da ga še slepi babici ne bi pokazali. Vseeno je. To je vaš osnutek. Vanj zmečite vse, kar si želite napisati, pa zaenkrat ne najdete pravih besed. Lahko gre tudi za popolnoma neurejen tok misli. Dovoljeno vam je filozofirati o tem, koliko koles vlakov se vsak dan pelje čez eno tirnico in če se tirnica kdaj pritožuje. Nima veze. Bistvo razumete. Pišite osnutke in jih urejajte, ko bo vaša glava bolj bistra.

Zgodilo se mi je že, da sem najboljše ideje v svoje osnutke napisala, ko sem bila tako utrujena, da sem pozabila še kateri mesec v letu je. Kakšen dan, dva kasneje, pa je bil osnutek zlata vreden.

#5 NAČIN: Razširjanje znanja

Kar lasje mi stojijo pokonci, ko koga slišim, da reče, da je s koncem uradne izobrazbe tudi konec učenja. Kaj takega je nemogoče, razen če se isti trenutek ustreli v koleno. Dobro staro misel, da “več kot znaš, več veljaš” bi si lahko tattoovirala na sredino čela, pa bi jo še vedno premalokrat videla.

Ne morete prodajati nečesa, česar ne razumete in ne poznate. Več kot boste imeli znanja o določeni tematiki, produktu, storitvi – manj verjetnosti je, da vam bo zmanjkalo idej za pisanje. Click To Tweet

Obenem pa boste lažje razumeli svoje kupce, če boste nos pomolili še čez sosedovo ograjo – če ne boste poznali samo svojih produktov, temveč tudi širša zanimanja ljudi, za katere pišete.

Znanje lahko delimo na dve kategoriji: specifično, poglobljeno znanje in splošno, površinsko znanje. Joseph Sugarman, eden največjih tekstopiscev vseh časov je dejal, da je naloga piscev, da si ves čas širijo obzorja. Imejte nekaj področij, kjer je vaše znanje zelo specifično in poglobljeno – na tem področju postanite strokovnjak. Potem pa zajemajte znanje še čim širše – iz različnih industrij in branž, ne le iz svoje. To vam bo dalo možnosti za ustvarjanje novih metafor in razširilo pestrost vašega pisanja, da se ne boste ponavljali kot papagaj.

PS: tudi sarkazem, kateremu ste bili priča v tej, peti točki, je plod znanja. Namen sarkazma je, da vas podkuri, da boste še bolj zagrizeno ustvarjali nove vsebine. Držim pesti za vas!

Sodelujte pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želite izvedeti in prebirati več? Kateri deli vašega spletnega nastopa vam povzročajo največ sivih las? So to objave na socialnih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupajte mi, o kateri temi želite izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napišite svoje želje

O kateri temi si želite izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napišite v mailu.
Pošlji mail z željami

Ste se iz zapisa naučili česa novega?

Uporabite novo znanje v praksi & delite ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje vam želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno

11 trikov za pisanje hudo dobrih e-novičk

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.