Lekcije iz nevromarketinga in kako jih prenesti v pisanje tekstov za splet

Meniš, da imaš svoje razmišljanje in odločitve pod nadzorom? Potem se motiš.

 

Če ti povem, da se kar 90% vsega našega razmišljanja dogaja nezavedno, ti bo kaj hitro postalo jasno, zakaj se tako težko upreš nakupu še enih čevljev, kosu tortice ali večernemu lenarjenju ob filmu – čeprav si si obljubil/a, da tega ne boš več počel/a. 

 

Vedi, ki preučuje delovanje možganov, se reče nevroznanost. Ena izmed njenih vej pa je tudi veda, ki združuje skeniranje možganov in uporabo rezultatov v marketinške namene – imenujemo jo nevromarketing.

 

Prodaja je v večini sestavljena iz psihologije kupca. Na samem vrhu razumevanja človeškega čustvovanja, hotenj in vedenja, pa je ravno pisanje besedil. Dokler s svojimi teksti ne zapelješ možganov, jih bo bralčeva glava razumela zgolj kot golo obdelavo podatkov. A, ko s pomočjo prijemov, ki jih spoznaš v tokratnem blogu, svojim zapisom dodaš še čustven naboj, se bralčevi možgani odzivajo čisto drugače. Lahko bi rekli, da odzivi postanejo bolj iracionalni, prvinski, emocionalni. Ter, da je odločitve težje zavestno nadzorovati, saj to počne podzavest.

 

 

Kratek sprehod po možganih

 

Možgančki so zagotovo najbolj zanimiv del človeškega telesa. Ne glede na to, koliko znanja imamo o njih, nas vsakič znova še vedno presenečajo. Da boš lažje razumel/a, kako delujejo prijemi, ki ti jih predstavljam v nadaljevanju, se bova najprej sprehodila po organu, ki se nahaja v naših glavah – možganih.

 

Možgane delimo na bolj primitivne dele (ki so evolucijsko najstarejši) in bolj “sofisticirane”, modernejše dele. Nevromarketing v resnici preučuje najbolj primitivne dele, saj so ti odgovorni za odločitve.

 

Najmlajši del možganov je možganska skorja, ki jo imenujemo tudi možgani primatov. Ta del je odgovoren za pisno izražanje, kompleksno razmišljanje, kalkuliranje in racionalno utemeljevanje naših odločitev.

 

Srednji del možganov imenujemo sesalski možgani in so odgovorni za čustvene odzive ter omogočajo učenje iz izkušenj. Če se vrnemo k odločitvam (vsak nakup je namreč odločitev), se v srednjem delu možganov pojavlja vse, povezano z občutki.

 

Najstarejši možgani, imenovani tudi plazilski možgani, pa so najbolj primitivni. Tukaj se dogaja vse, kar je povezano z golim preživetjem in nagonom. Glavna naloga tega dela možganov je, da sprejema odločitve, s pomočjo katerih se izognemo bolečini.

 

Verjel/a ali ne, za večino odločitev so “krivi” ravno naši najbolj primitivni možgani. Kako je to mogoče? Odgovor se skriva v porabi energije v telesu. Če telo želi preživeti, mora kar se da varčno upravljati z energijo. In možgani je porabijo kar 20%! Najmanj energije pri odločanju porabijo ravno plazilski možgani, ki delujejo instinktivno. Tako je večina manj kompleksnih odločitev sprejetih ravno v tem delu.

 

Nevromarketing pri svojih prijemih nagovarja starejša dva dela možganov: plazilske, ki skrbijo za izogibanje bolečini; ter sesalske, ki so odgovorni za čustven odziv. Ne gre zgolj za nevromarketing, marveč za način, kako ljudje kupujemo. 

 

Poenostavljeno bi lahko rekli, da vsak nakup opravimo iz enega od teh nagnjenj: izogibanje nevarnosti, reševanje težave ali želja po boljšem počutju.

 

K uporabi teh principov v praksi se bomo vrnili v nadaljevanju zapisa.

 

Celoten zapis je dostopen le članom v spletni učilnici

Želiš prebrati celoten zapis? Pridruži se nam v spletni učilnici, kjer v članskem dostopu do blogov in webinarjev vsak mesec prejmeš:

  • 3x svež blog zapis
  • 1x webinar v živo

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.