Kako iz ene teme narediti 10 novih vsebin (recikliranje)

Se sprašujete, kako vsak dan napisati nekaj novega o vašem poslu? Ali celo kako kot freelancer voditi več brandov, za katera morate vsak dan kreirati novo in novo vsebino?

Pri vsaki blagovni znamki slej kot prej pridete do točke, ko se vam zazdi, da nimate več kaj novega povedati. Ali pa se vam enostavno ne ljubi vsak dan izmišljevati novih zgodbic in zornih kotov, kako prodajati izdelke oziroma storitve.

Če bi morala vsak dan znova odkrivati toplo vodo za pisanje vsebine, bi se mi scvrli možgani. Click To Tweet

Povprečen freelancer (kot sem recimo jaz) mora vsak dan skreirati vsaj 3 nove tipe vsebin. Ali res mislite, da smo vesoljci in da so naši možgani zvezani drugače? Ne, nobenega vesoljca zaenkrat še nisem spoznala. Vem pa, da bi se mi verjetno scvrli možgani, če bi morala vsak dan znova odkrivati toplo vodo. Zato se vedno znova zatekam k tehniki, ki vam jo predstavljam danes.

Ste že kdaj pomislili na recikliranje? Pa ne odpadkov.

Vsebino lahko tako spretno reciklirate, da bo vedno delovala sveže kot steklenička gazirane pijače, ki zašumi, ko jo odprete. Click To Tweet

Obenem z recikliranjem “ubijete” dve muhi na en mah – ne le, da si olajšate delo, temveč lahko z različnimi pristopi nagovorite tudi širšo ciljno publiko.

Sama metodo recikliranja imenujem malce drugače – pravim, da vsebini “izvadim dušu”. Zakaj? Ker jo ožemam kot limono, dokler ne ostane nič več za ožeti. Metodo bi lahko primerjali tudi z ekološko ozaveščenostjo, kjer se trudite proizvajati čim manj smeti in do konca uporabiti čim več surovin. Kar kulsko, kajne?

9 tipov recikliranja vsebine:

  1. Združevanje vsebine v večje celote
  2. Seciranje vsebine na prafaktorje
  3. Iz ene vsebine naredite 10 različnih formatov nove vsebine
  4. Predstavljanje vsebine iz različnih zornih kotov
  5. Uporaba metafor in frazemov
  6. Mešanje cocktailov
  7. Vsebina, ki jo napišejo vaše stranke
  8. Naj vam pomagajo ustvarjalci vsebine
  9. Povejte svojo zgodbo

Ta blog zapis si lahko v obliki PDFja prenesete na svoj računalnik TUKAJ >>

#1 ZDRUŽEVANJE VSEBINE V VEČJE CELOTE

Združevanje se najbolje obnese pri daljših besedilih, kot so blogi in članki. Ne me razumeti narobe, a če nimate strukturirane spletne strani, kjer vsak teden objavite nov prispevek, potem imate hud problem. Zakaj bi se vaše (potencialne) stranke vračale na vašo spletno stran? Kaj jim lahko ponudite? Kako naj najdejo dodano vrednost v vaši spletni prisotnosti?

Recimo, da ste spletna trgovina, ki prodaja kozmetiko. Vsak teden objavite nov lepotni nasvet v obliki kratkega bloga. Kaj hitro boste prišli do točke, ko boste vse glavne tematike že zajeli. A od izvirnosti vaših zapisov, kjer spotoma predstavljate še svoje izdelke, je odvisno, kako močno bodo obstoječe stranke hrepenele po novih izdelkih.

Čas je, da svojo skrbno pripravljeno vsebino združite v večje celote in jo objavite v novih, svežih zapisih. V obstoječih zapisih najdite stične točke – tematike. Na primer “zlata pravila senčenja & osvetljevanja obraza”, “ličenje za različne priložnosti”, “100 odtenkov šmink in kako najti pravo zase”, “vodič po ličenju oči glede na vaš tip obraza”, …. Bistvo razumete – najdite približno 5 krovnih tematik, pod katere lahko vključite 90% svoje vsebine.

Vseh 5 novih zapisov vam ni treba pisati od začetka, saj imate večino vsebine že pripravljene! Novo nastali zapisi bodo tudi precej daljši od prejšnjih, a brez skrbi – vsak posameznik bo našel točno tisti del zapisa, ki je namenjen njemu. Obenem dolgi zapisi kažejo na vašo kredibilnost in poznavanje tematike, o kateri pišete.

Več kot poveste, več prodate.

#2 SECIRANJE VSEBINE NA PRAFAKTORJE

Ta tehnika je ravno obratna od zgoraj omenjene. Vendar pa jo lahko uporabite precej širše, ne zgolj v kontekstu blogov. Poglejmo si nekaj primerov. Recimo, da ste potovalna agencija. Napisali ste že kar nekaj dolgih prispevkov o potovanjih v Ameriko. Zakaj ne bi te vsebine razdelili na manjše koščke in objavili novih blogov? Prafaktorji tako široke teme bi lahko na primer bili: s katerimi letalskimi družbami leteti v Ameriko; poglobljena predstavitev posameznih atrakcij; različni tipi potovanj v Ameriko za različne vrste potepuhov (poslovno, družinsko, z nahrbtnikom) in tako dalje.

Drug tip seciranja vsebine je dobesedno na prafaktorje. Kar nekaj takih primerov najdete, če se sprehodite čez moj blog in socialna omrežja. V vsakem blogu namreč lahko najdete vsaj 10 idej, vrednih objave (krajše ali daljše). Že eno samo misel lahko uporabite za nov post.

V primeru potovalne agencije bi lahko iz potopisa potovanja po Jordaniji ustvarili vsaj 10 objav za socialna omrežja – v vsaki bi omenili samo eno prigodo, pomembno informacijo ali misel. Nato pa bi bralcem ponudili povezavo do celotnega potopisa.

Seciranje vsebine na prafaktorje – objava misli, ki je sicer eden izmed delov pogovora, ki ga imata Elizabeth in Marie

#3 IZ ENE VSEBINE NAREDITE 10 RAZLIČNIH FORMATOV

Tale je moja najljubša in uporabljam jo ves čas & povsod! Zdi se skoraj tako dobro, kot bi v rokah držala čarobno paličico. 

Na kaj pomislite, ko vam omenim različne formate vsebine? Na komplicirano snemanje videev? Ali nastop na televiziji, mogoče? Nič tako zahtevnega vam ne predlagam.

V katere formate transformiram vsako svojo vsebino:
  • Blog
  • E-novičke
  • Lumen5 video (za feed socialnih omrežij)
  • Lumen5 video (za IG story oziroma IG TV)
  • Grafike (v različnih dimenzijah za različne platforme)
  • Fotografijo s spremnim besedilom (za različne platforme)

Gremo še korak dlje:

Kaj lahko iz enega bloga naredite na socialnih omrežjih:
  • FACEBOOK (Lumen5 video, carousel, link objava, fotografija, grafika)
  • INSTAGRAM (Lumen5 video, kolaž fotografij, grafika, IG story video, IG story gif, IG story grafika, IG story fotografija, deljenje objave iz feeda v story)
  • E-NOVIČKE (mail z uvodom v blog in povabilom k branju, hiter nasvet z grafiko in povabilom k branju celotne vsebine, nagradno vprašanje – odgovor se skriva v blogu)
  • Ponovite proces na Twitterju in LinkedInu

Vidite, že zgolj iz enega samega bloga lahko ustvarite več kot 10 različnih tipov objav in svoje sledilce in bralce po različnih ovinkih pripeljete do končnega cilja. Spodaj prilagam screenshote s svojimi primeri – več jih boste našli, če mi boste sledili na Facebooku, Instagramu in Twitterju. Ne glede na vaš poslovni model in branžo v kateri delujete, vam bo ta tehnika prišla še kako prav.

Facebook post v link formatu
Objava v video formatu (z uporabo aplikacije Lumen5)
Facebook carousel objava (enako lahko storite z Instagram objavo)

#4 PREDSTAVLJANJE VSEBINE IZ RAZLIČNIH ZORNIH KOTOV

Vsak človek isto stvar razume po svoje. Predstavljajte si, da gledate film s prijatelji. Če se po koncu filma razvije vneta debata, boste ugotovili, da je vsakdo določene scene razumel drugače – iz svoje perspektive, na podlagi svojega čustvovanja in predhodnih izkušenj. Čisto enako je z vašo vsebino na spletu – vi jo ustvarjate iz svojega zornega kota, bralec jo razume po svoje.

Vsebino na spletu ustvarjate iz svojega zornega kota, bralec pa jo razume čez svoje oči. Več zornih kotov, kot boste uporabili pri ustvarjanju svoje vsebine, več ljudi boste nagovorili.  Click To Tweet

Poglejmo si nekaj izmišljenih primerov.

Najprej pomislite, kdo vse so vaši kupci in ob katerih priložnostih kupujejo vaše izdelke / storitve. Primer:

Cvetličarna:

  • Neveste
  • Žalni venci
  • Materinski dan
  • Valentinovo
  • Rojstni dan
  • Šopek sebi za lepši dan

Tukaj imate že 6 iztočnic za ustvarjanje vsebine iz šestih različnih zornih kotov. Dodali bi jih lahko še kar nekaj oziroma obstoječe razčlenili na podskupine. Mislite, da fotografijo rdeče vrtnice (oh, kako klišejsko) lahko uporabite samo za valentinovo objavo? To sploh ni res! Predpostavljajmo, da imate na spletni strani zapis o vrtnicah – od kod jih dobivate, kakšni so pomeni obdarovanja z vrtnicami in katera barva je primerna za katero priložnost. Na ta blog lahko vodite svoje bralce iz zelo različnih zornih kotov.

Primeri zornih kotov, ki jih lahko uporabite na socialnih omrežjih:

  • Pred valentinovim napišete objavo o tem, kakšno barvo vrtnice podariti svoji izbranki glede na to, kaj ji želiš sporočiti
  • V sezoni porok neveste nagovorite ali so vrtnice sploh primerne za poroko ali ne
  • Pred prvim novembrom svoje sledilce opozorite, kako neprimerno je lahko videti, če na grob prinesejo šopek oranžnih vrtnic
  • Ženske nagovorite, kakšno cvetje in aranžiranje je najbolj primerno za moškega in zakaj mu bodo modre vrtnice verjetno po godu

… in tako dalje.

Ko ste enkrat napisali dobro vsebino, le-ta lahko traja in traja, če jo znate vsakič znova pravilno reciklirati. Click To Tweet
Vsebina (zgodbe, ki jih Laura piše v emailih), predstavljena iz druge perspektive – primer uporabe tehnike recikliranja.

#5 UPORABA METAFOR IN FRAZEMOV

Kaj točno pomenita ti dve “piflarski” besedi – metafore in frazemi?

Metafora je beseda v prenesenem pomenu, ki nastane na podlagi podobnosti dveh pojavov ali stvari. Podobna je primeri, le da je brez veznika kot. Predmet ali pojav poimenujemo z besedo nekega drugega pojava ali predmeta.

Metaphors are a great language tool, because they explain the unknown in terms of the known.”

– Anne Lamott

Primera bi bila na primer “oči, črne kot noč”; metafora pa “črna noč”. Pravzaprav je vseeno ali uporabljate metafore ali primere – ne bomo piflarji. Gre predvsem za dejstvo, da z njimi pojavom dajete nov pomen in ustvarite primerjavo.

Metafore so odličen pomočnik, ko želite dejstvo preobleči v nov videz.

Še en način, kako pripovedovati zgodbe in popestriti besedilo, je s pomočjo frazemov. Frazemi so besedne zveze s svojimi pravili – poenostavljeno jim lahko rečemo kar fraze, čeprav ta izraz ni zares pravilen.

Frazemi so na primer:

  • Iti čez lužo (pomen: iti v Ameriko)
  • Imeti dolg jezik (pomen: obrekovati)
  • Držati pesti (pomen: želeti nekomu, da mu uspe)
  • Nekaj mi ne leži (pomen: nisem dober v tem)
  • Imeti debelo kožo (pomen: neprizadeto, brez sekiranja sprejemati življenjske situacije ali žalitve)
  • Ti ne pride do živega (Pomen: te ne prizadane)
  • Brez repa in glave (Pomen: brez smisla)
  • Druga violina (pomen: da si za nekoga druga izbira – predvsem v partnerstvu)
  • Jokati kot dež (pomen: zelo močen jok)
  • Rožice saditi (pomen: govoriti priliznjeno)

In še bi jih lahko naštevali – frazeme. V frazeološkem slovarju najdete čez 4700 slovenskih frazemov. Tudi iz angleščine jih kar nekaj poznamo, vendar pa frazemov ni mogoče direktno prevajati.

Frazeme in njihove pomene lahko po ključnih besedah iščete po dveh slovarjih:

●     https://fran.si/192/janez-keber-frazeoloski-slovar-slovenskega-jezika

●     http://www.frazemi.com/?jezik=SLV

Enako, kot v zgodbe vključujete frazeme, lahko storite tudi s pregovori.

Primer iz frazeološkega slovarja

#6 MEŠANJE COCKTAILOV

Ste se kdaj igrali z mešanjem cocktailov? Če ste 1 od 5 sestavin zamenjali, ste dobili popolnoma nov okus in pijačo. Enako je pri vsebini! Isto stvar lahko poveste na 100 različnih načinov, če malce zamenjate ton pripovedovanja.

Poglejmo si primer kratkega besedila z istim sporočilom, a pripovedovanega drugače. Recimo, da govorimo o tem, kako lubenico uporabljati v receptih.

A.) Lubenice! Sočne, sladke in polne vitaminov. Začela se je sezona lubenic in osvežilnih napitkov. Če ste kaj izvirnejši z idejami kot sosed, ki na mizo postavi kozarec Cedevite, potem odhitite na tržnico po tri lubenice in gremo veselo na delo. Spodaj vas čaka pet receptov za osvežilne poletne napitke z lubenico, ki jih bodo oboževali tako otroci kot odrasli!

B.) Hladilnik – pa če je še tako velik – ni nikoli dovolj velik za vse lubenice, ki so se znašle v njem. Rdeči alarm! Kam z vsemi temi lubenicami, preden se pokvarijo ali pa hladilnik odpove? Lahko jih razdelite med otroke v parku. Ali pa postavite stojnico bred blokom. Ne, vam nobena ideja ni všeč? No, še dobro da vas v tem blogu ne bomo učili veščin branjevke! Z lubenicami iz hladilnika, vanj pa postavite sestavine za pripravo lubeničnih cocktailov in ledenih čajev. Spodaj najdete 5 receptov za seksi poletne napitke, s katerimi se boste hitro znebili odvečnih lubenic!

Recept, objavljen iz enega zornega kota. Isto vsebino bi Sašo lahko kasneje objavil tudi z druge perspektive – torej ne z vidika “sumljivo zrelih banan” 🙂

#7 VSEBINA VAŠIH STRANK

Naloga vaše vsebine je, da vaše bralce izobražuje, navdihuje ali zabava. Če to nalogo vestno opravljate, bodo vaše stranke in sledilci z veseljem tudi delili, kar objavljate oziroma sami ustvarjali vsebino. Prosite jih, naj objavijo fotografijo na socialnih omrežjih ali vam pošljejo “review”, torej mnenje o svoji izkušnji z vami ali vašimi izdelki. Tako boste dobili vsebino, ki vam je ne bo treba ponovno ustvarjati!

Vse, kar vaše stranke o vas objavijo ali napišejo, lahko uporabite za svojo vsebino. Obenem boste tako še dvignili svojo kredibilnost in pokazali, da ste “real deal”.

Primer objave vsebine, ki jo je primarno napisala stranka.

#8 DRUGI USTVARJALCI VSEBINE

Če želite še več svežine v svojih besedilih, naj vam pomaga nekdo drug. Ni treba, da vso vsebino vedno pišete sami. Zunanji ustvarjalec bo na vaš posel in potrebe vaših strank gledal z druge perspektive.

Kdo vse so zunanji ustvarjalci vsebine in kako lahko reciklirajo vaša obstoječa besedila? Mednje štejemo blogerje, influencerje in tudi freelancerje. Načini sodelovanja so lahko zelo raznoliki – odvisno od vaših želja in razpoložljivih sredstev. Ustvarjajo lahko nove zgodbe iz vaših produktov, ali pa pripravijo objave, ki vodijo na vašo obstoječo vsebino (recikliranje vsebine, torej).

Vsebina, ki jo ustvarjajo zunanji ustvarjalci in jo lahko uporabite tudi kot svojo vsebino.

#9 POVEJTE SVOJO ZGODBO

Kratka osebna zgodba je lahko uvod v obstoječo vsebino, ki vaše bralce že čaka na spletni strani. Spodaj prilagam en izmišljen primer in en svoj primer, kjer bralce ogrejem z osebnim razmišljanjem in jih peljem na en del svoje spletne strani.

Ne glede na to, kaj se trudite povedati, napišite čisto kratko zgodbo o prigodi, ki se vam je zgodila v zadnjih dneh, ali mislih, ki se vam pletejo po glavi. Zgodba ne rabi biti navdihujoča, celostna ali karkoli drugega. Lahko je tudi zelo povprečna. Na primer: “V soboto sem šla s kolesom na tržnico po sadje in zelenjavo.”

Potem to zgodbo malo okrancljajte in že imate izhodišče za nadaljnje besedilo: “Kot prava meščanska damica in kot se za ljubljančanko seveda spodobi, se ob sobotah rada odpravim na tržnico. Nakupovanje ima poseben čar, sploh poleti, ko vse diši po jagodah, špargljih in svežem cvetju, branjevke pa se smejočih lic pogovarjajo čez stojnice. To soboto je bilo toplo dopoldne, vetrič je rahlo pihljal in trenutek je bil ravno pravšnji, da sem se po nakupih odpravila s kolesom.”

Reciklaža ponudbe preko osebnega razmišljanja / zgodbe

Katera je vaša najljubša tehnika recikliranja? Povejte mi v komentarjih👉🏻

Ta blog zapis si lahko v obliki PDFja prenesete na svoj računalnik TUKAJ >>

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.