Intervju: Petra Starbek, organizatorka porok

Delate v branži, kjer ste soočeni s tisoč in enim izzivom in kjer klasični marketinški prijemi ne pridejo v poštev? Petra tudi. 

Kot obljubljeno, nabiram zanimive posameznike in uspešne podjetnike iz vseh vetrov. Skupno jim je eno – da vedo, kaj na spletu počnejo. Petra Starbek, nasmejana organizatorka porok s polno skrivnosti v rokavu je ena izmed njih.

Ta intervju je za vas, če ste kakorkoli vpeti v poročno industrijo, organizacijo dogodkov ali pa delate v branži, kjer vas stranke praviloma potrebujejo samo enkrat.

Čeprav ima Petra težko nalogo, na svoje delo gleda z iskrivimi očmi, kar je opaziti tudi v njenih objavah na socialnih omrežjih. Z zvrhano mero radoživosti je odgovarjala na moja vprašanja in vam dostavila koristne nasvete.

V intervjuju izveste:

  • Kako graditi odnos s stranko, ki te potrebuje samo 1x v življenju
  • Kako povedati zgodbo, ko ne smete izdati skrivnosti
  • Kdaj je bolje, da se ne rinete v ospredje in znamke ne gradite na svojem obrazu
  • Kako iz vsake stranke narediti še 2 novi
  • Zakaj taktika kraje ni prava izbira in vam zbija kredibilnost
  • Kdaj in zakaj se odločiti za dvojezičnost na socialnih omrežjih
  • Zakaj ne smete zanemarjati Pinteresta, če vaš posel sloni na vizualnih podobah
  • Kaj imajo skupnega poroke in vsebinski marketing

Uživajte v prebiranju sproščenega in navdihujočega pogovora.

#1 Začniva pri tvoji ciljni publiki. Ljudje se radi pritožujejo, da je težko nagovoriti ozko ciljno skupino ljudi. A izmed vseh možnih tipov strank ti delaš z zelo specifično in verjetno na trenutke nehvaležno skupino. Za začetek bi rekla, da so neveste več kot zgolj zahtevne, pozorne na vsako malenkost. Kako torej preko svoje spletne prisotnosti gradiš odnos in zaupanje?

Gradnja odnosa in predvsem zaupanja z mojo ciljno skupino res ni najbolj enostavna. Ženske smo običajno bolj živčne kot moški, ko pride do poroke. In moja naloga ni zgolj organizacija dogodka, temveč predvsem ustvarjanje prijetnega vzdušja za vse.

Pari si želijo biti na svoji poroki sproščeni in se zabavati. Na teh občutkih lahko zgradim največ zaupanja, ko govorimo o spletni prisotnosti. Moj ciljni nagovor se dogaja na Instagramu, kjer sem osredotočena na deljenje fotografij in besedil, iz katerih je razvidno, da so pari s poroko zadovoljni, so nasmejani in da so njihova pričakovanja izpolnjena.

Na Instagramu ciljni publiki pokažem, da dobijo še več, kot si v resnici želijo. Obrazi zadovoljnih strank so tisti, ki gradijo zaupanje. Click To Tweet

Druga stvar, ki je mojim strankam izredno pomembna, je doslednost. Če v resnici ne bi bila dosledna in brezkompromisna pri detajlih, jim tega tudi ne bi mogla prikazati. Tako da vsaka fotografija izraža resnico o mojem delu na eni strani in izpolnjena pričakovanja stranke na drugi strani.

Čeprav je Storija moja osebna blagovna znamka, nisem v ospredju jaz. Vsa pozornost je na parih, mojih strankah in bralcih. V resnici jaz nisem pomembna kot persona, zato se ne rinem v ospredje.

#2 Življenjski cikel tvoje stranke je kratek – poročimo se običajno le 1x v življenju. V marketingu govorimo o gradnji dolgotrajnega odnosa, ki bo poskrbel, da se bodo stranke vračale. Pri tebi je drugače. Obenem je Slovenija izredno majhen trg. Kako se spopadaš s temi omejitvami trga in specifiko tvoje branže?

Moja naloga je jasna – ugoditi paru in mu omogočiti sanjsko poroko. Ta cilj zasledujem ne glede na omejitve trga. V poročni industriji namreč morda še bolj kot kjerkoli drugje velja, da je zadovoljna stranka najboljši marketing.

Še vsak par, ki se je pri meni poročil in bil zadovoljen, me je priporočal naprej – tako ustno, kot na socialnih omrežjih. In večina izmed njih mi je pripeljala nove stranke. Poroka je precej delikaten dogodek, neveste na trnih pa zaupajo osebnim priporočilom.

Res je, poročimo se načeloma 1x. A zadovoljni pari me najamejo tudi za organizacijo obletnice poroke in druge dogodke, kot so na primer rojstni dnevi. Zgodilo se mi je tudi že, da me je zadovoljen par podaril prijateljem za organizacijo poroke.

#3 Kot da vse skupaj že tako ali tako ni dovolj težko, smo Slovenci znani kot narod, ki hoče vse narediti sam. Vse lepo in prav, a pomoč pri organizaciji poroke je več kot dobrodošla. Kako se s svojo vsebino pozicioniraš na tem zahtevnem trgu? Ali se trudiš že preko objav na nek način selekcionirati bralce in nagovarjati zgolj tiste, ki so tvoje potencialne stranke?

Načrtno ne delam nobene selekcije, sploh glede na to, da v sklopu organizacije porok ponujam več storitev: delno organizacijo, celotno organizacijo ali zgolj prisotnost na dogodku in koordinacijo. Določena selekcija se znotraj teh treh kategorij že avtomatsko zgodi.

Po drugi strani pa vem, da obstaja tip publike, ki me nikoli ne bo najel, saj niso pristaši organizatorjev. To je podobno kot pri drugih poslih – vedno so ljudje, ki te sicer spremljajo, a od tebe niso pripravljeni kupiti.

Svojo ciljno skupino dobro poznam, saj sem s svojo ponudbo na trgu že od leta 2006. Moje stranke so neke vrste “zlata sredina”, torej ljudje ki ne iščejo pretiranega luksuza in si želijo kaj več, kot klasično poroko, ki jo organizirajo starši. 

Pozicioniranje na trgu v mojem primeru pomeni iskrenost, prikaz čustev in končnega efekta, ki ga ima moje delo na stranke. Marsikdo si namreč ne zna predstavljati, kaj organizacija poroke dejansko pomeni in kaj vse potegne za sabo. Bralec, ki me spremlja na socialnih omrežjih bo začel razumevati, v katere procese sem vse vpletena in koliko dela mu je prihranjenega, če se odloči za pomoč pri organizaciji.

#4 Rekla bi, da si vsi mislijo, da tebi pa že ne more zmanjkati materiala za objave. A resnica ne bi mogla biti dlje – večino parov namreč ne dovoli objave svojih fotografij, je res? Kakšna so pravila glede lastništva fotografij v poročni industriji?

Praviloma je tako, da se morata z objavo fotografije strinjati fotograf in par. Z vsemi fotografi imam pisne dogovore o objavah, pri parih pa moram vsakič znova preverjati, kakšno je njihovo stališče.

Objava poročnih fotografij je kompleksna, saj nekateri ne dovolijo objave sebe, drugi ne želijo objave svatov, spet tretjim je vseeno. Če se fotograf strinja z objavo, par pa ne, najdemo vmesno pot – objavim torej fotografijo s poroke, na kateri ni nobene osebe. Najbolj zahtevne so mednarodno znane osebnosti, pri katerih res ne smemo delati nobene izjeme – prepovedano mi je celo povedati, za koga sem recimo organizirala poroko.

Lahko bi torej rekli, da večino svojega dela, ki je zajeto v fotografijah, sploh ne smem javno prikazovati. Imamo pa v poročni industriji za to še eno rešitev – reče se ji navidezne poroke. Na kup se zberemo poročni ponudniki in modela ali resničen par in izvedemo prikaz poroke, ki ga fotografiramo. Tako prikažemo prihajajoče trende in svoje znanje.

#5 Na socialnih omrežjih kombiniraš slovenščino in angleščino. Zakaj si se odločila za ta korak? Imaš stranke iz tujine ali se ti zdi, da Slovenke rajši berejo v angleščini?

Verjeli ali ne, ampak v svetu Bled velja za eno bolj iskanih poročnih destinacij. Instagram v angleščini mi omogoča delo s celim svetom, stranke dobivam s širšega dela Evrope in Azije. Temu imam prilagojeno tudi še dodatno angleško spletno stran. 

Zdi se, da je jezik Instagrama angleščina. Obratno pa je pri Facebooku, kjer slovenščina stopi v ospredje. Platforma je namreč bolj dostopna posamezni državi, medtem ko je Instagram res internacionalno orientiran.

#6 Kako pomembno se ti zdi, da ves čas dostavljaš kakovostno vsebino svojim sledilcem? Govorim tako o blogu, kot o socialnih omrežjih. Čeprav pri tebi ogromno naredijo že fotografije, pa se zdi, da so ljudem bolj všeč objave, ki vključujejo napisano zgodbo. Tudi na fotografije, na katerih si ti, se dobro odzivajo.

Navzven vedno vse izgleda preprosto. Ampak ni. Četudi imam pred seboj noro lepo fotografijo, lahko porabim celo uro, da razmislim, kaj bi k njej pripisala.

Menim namreč, da mora biti za vsako dobro fotografijo tudi dobro besedilo, ki bo podprlo zgodbo na fotki, ne pa uničilo celotne atmosfere. Click To Tweet

Pri besedilu mi je pomembno tudi, da bralec začuti, da objavljam svoje fotografije, ne kar nečesa s Pinteresta. Čutiti se mora, da sem bila na dogodku zares prisotna. Danes je namreč ogromno plagiarizma ter kraje fotografij. Jaz zagotovo ne želim biti ena izmed tatic.

Na socialnih omrežjih ustvarjam občutek bližine in povezavo med fotografijo in tekstom, ki ju bralec dojame kot celostno vsebino in občuti tisto, kar mu želim prikazati. Click To Tweet

#7 Tvoje življenje mora biti nadvse razburljivo, ustvarjalno in polno izzivov. Od kod ti ideje za vse poročne detajle, ki se nikoli ne ponavljajo? Kako izgleda tvoj kreativni proces? Imaš ob sebi ekipo, ali večino idej ustvariš sama?

Moje življenje je zelo pestro. Tudi zgodb mi nikoli ne zmanjka, a kaj, ko jih moram tako zapakirati, da se noben par ne najde v njih – sicer bi kršila poslovno zaupnost.

Kreativni proces pa poteka skupaj s parom. Na prvem sestanku mu povesta, kakšne so njune želje, moja naloga pa je, da ju soočim tudi z omejitvami Slovenije – žal pri nas ni vse možno. Pogosto moramo kakšne stvari naročati tudi iz tujine, na primer dekoracijo in večje število enakih stolov.

Po pogovoru s parom se ideja nekaj dni kuha v meni, preden se zares izoblikuje. Potem se spravim k zapisovanju in ideje kar vrejo iz mene. Ne gre pa pozabiti na dejstvo, da imam za seboj že več kot 400 porok in ogromno izkušenj – tudi to zagotovo pripomore k pestrosti idej in lažjemu kreativnemu procesu.

Kreativa torej zajema preteklo znanje, spremljanje trendov in vrelec idej, ki je v meni. Sama temu pravim kar čaranje 🙂 Click To Tweet

#8 Pohvaliti te moram, da si prisotna tudi na Pinterestu. Ta sicer za slovenski trg (sploh pa jezik) ni najbolj primeren, a ti si se odlično znašla. Objavljene imaš javno dostopne boarde, med katerimi lahko bodoče neveste najdejo ideje. Gre za neke vrste vision board. Mi poveš, kje vidiš dodano vrednost Pinteresta in kako misliš, da bi ga lahko uporabljali tudi drugi slovenski podjetniki?

V naši branži je Pinterest zlata vreden. Na tej platformi je neskončno fotografij in idej, ki jih lahko deliš s celim svetom. Tudi odziv ljudi vidiš – ko recimo par s Kitajske pina tvojo fotografijo, takrat veš, da ima tvoje delo večji pomen in namen.

Pa tudi komunikacija z nevestami in vsemi poročnimi ponudniki je zaradi Pinteresta veliko enostavnejša, kot bi bila sicer. Vsaka nevesta ima svoj board, ki ga deli z mano. To je osnova, s katere potem gradimo idejo poroke. Tudi cvetličarju lahko prepošljem ideje z nevestinega boarda, kjer so vsa pojasnjevanja in besede odveč – slike povedo vse.

Nasvet podjetnikom pa bi se glasil – če je vaš posel vezan na vizual, si olajšajte življenje s Pinterestom. Dosežete lahko internacionalni trg in si olajšate komunikacijo s strankami. To je vision board, zaradi katerega je življenje lepše in lažje.

#9 Kako na tvojo prepoznavnost vplivajo prepoznavna imena (najela te je recimo pevka Daša Gradišek pa kar nekaj znanih športnikov)? Jih sploh smeš omenjati, ali vse ostane skrito?

Resnica glede znanih ljudi v Sloveniji je drugačna, kot bi si mislili. Veliko je takšnih, ki želijo, da se jim vse organizira brezplačno v zameno za promocijo. Jaz pa tega ne počnem.

S tistimi znanimi osebnostmi, s katerimi sem delala oziroma jim organizirala poroke, nikoli ni bilo težav. Običajno dovolijo objavo fotografij in me nikakor ne omejujejo. Ob takih porokah se tudi mediji hitro znajdejo na mojih vratih, saj želijo izvedeti več.

Druga zgodba je pri tujih estradnikih, ki so res velike zvezde. Tam ne smem črhniti niti besedice. 

Načeloma pa vse svoje pare tretiram enakovredno in jim ponudim enako kakovostno storitev, ne glede na to kdo so in od kod so prišli. Vedno dam vse od sebe, pa če delam za zvezdo ali nepoznane ljudi.

#10 Mislim, da imajo poroke in vsebinski marketing eno zelo močno skupno točko – lepoto življenja. Vse se vrti okoli estetike, prijetnega počutja in ustvarjanja lepše realnosti. V svetu je sicer veliko lepega, a pogosto smo preveč orientirani na grde stvari. Zato menim, da tvoji sledilci, četudi se nikoli ne bodo poročili ali se odločili za sodelovanje s tabo, dobijo ogromno vrednosti, če te spremljajo. Kako ti gledaš na lepoto in dodano vrednost tvoje spletne prisotnosti?

Menim, da večina ljudi s svojo spletno prisotnostjo cilja na pozitivne občutke. V vsakem primeru je dobro, če se predaja lepo sporočilo, saj je v svetu že tako ali tako dovolj grdega.

Pod vso dekoracijo, okrasjem in bogatimi poročnimi oblekami je moje sporočilo enostavno – poroka pozitivno vpliva na življenje posameznika, mu dodaja lepoto in je več kot zgolj podpis listine.

Lepote, ki jo delim, ne dojemam kot zlagane, temveč kot prikaz resnične estetike življenja in pristnih občutkov. Za povrh vsega pa je poroka prav posrečen dogodek. Vesela sem, da s svojo spletno prisotnostjo lahko polepšam dneve ljudem, ki me spremljajo. Ne vrti se vedno vse okoli končnega cilja – prodaje; tudi deljenje lepega prinaša veliko zadoščenje.

#11 Še ena pereča tema je konkurenca. Rekla bi, da je nekaj imaš, pa čeprav je Slovenija zelo majhna. Kako gledaš na svojo konkurenco? Imaš kakšno sočno zgodbico v rokavu?

Kadar je konkurenca zdrava, je vedno dobrodošla. Poleg mene je seveda na trgu kar nekaj drugih organizatorjev in agencij, ampak nikogar ne dojemam kot direktno konkurenco. Vsakdo izmed nas ima namreč svoj stil in pristop k delu, tako da se par odloči predvsem na podlagi lastne presoje – kdo mu ustreza in kdo ne. 

Parom bi svetovala, da naj poslušajo svojo intuicijo, preverijo kredibilnost organizatorja in se prepričajo, ali je ta sposoben izpeljati celoten dogodek brez večjih napak. 

Zgodbice pa so take, da mi je konkurenca že pokradla slike, skopirala vsebino s spletne strani in da redno dobivam klice manj izkušenih organizatorjev, ki se name obračajo z željo po nasvetih. Dodatnih komentarjev raje ne bom podajala. 

#12 Kako gledaš na pripovedovanje zgodb – tako skozi slike kot besedilo? Ti jih imaš zagotovo ogromno za povedati, saj se ti vsak vikend zgodi nešteto pripetljajev. Deliš kakšno z nami?

Marsikdo mi je že rekel, naj o svojih doživetjih napišem knjigo. Ampak, kot sem že prej omenila, moram ohranjati diskretnost in intimnost svojih strank. Se mi pa vsak vikend zgodi kaj zanimivega in unikatnega, kar zaznamuje poroko in ji doda piko na i.

Zgodbe rada pripovedujem tudi na socialnih omrežjih, a pri besedilih moram biti skrajno previdna – navržem lahko kost, česa več pa ne. Pripovedujem torej brez podrobnosti in skrivnosti obdržim zase. Vem, da bi lahko bilo moje pisanje bolj zanimivo, če bi povedala več, ampak ne smem. No, pa tudi prav enostavno ni biti v vlogi pripovedovalca, če želiš, da je zgodba dobra in ne razkriva preveč.

Poglejte si še Petro v akciji na njeni strani in socialnih omrežjih.

Spletna stran:

http://storija.si

Facebook:

https://www.facebook.com/StorijaPetraStarbek/

Instagram:

https://www.instagram.com/storijaweddings/

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.

[]