Copywriting

Pisanje marketinških besedil z etiko v glavni vlogi

Najmočnejše prodajno orodje ni zvito politično obračanje besed. Tudi zverzirano prodajanje megle ne. Še manj pa konstanten pritisk. Veš kaj ti da turbo pogon? Resnica. Če znaš resnično zgodbo zapisati na razburljiv, pa vseeno enostaven način, boš zanetil/a radovednost v bralcih hitreje, kot z vsemi “fomo, scarcity, urgency” in drugimi plesnivo prežvečenimi prijemi.

Copy. Writing. Tekst. Pisanje.

Kakšna je zdaj razlika med copywritingom (tekstopisjem po naše) in drugimi oblikami lepljenja črk v logično zaporedje? Copywriting je usmerjeno pisanje. Je ena glavnih sestavin marketinga, ki hkrati skrbi za pripoved zgodbe, pritisk na čustva bralcev in naslednji logičen korak (prodaja, prijava na novičke, komentar, … ).

Copywriting se od drugih vrst pisanja torej ločuje po tem, da ima končen namen – običajno prodajo. Teksti niso napisani zgolj zaradi užitka ob branju ali kakršnegakoli drugega ne-marketinškega razloga. 

Tanka je meja med vsiljivo prodajo, pisanjem v tri krasne in okusno dekoriranim marketinškim tekstom. In to je copywriting. 

Prisegam na pisanje z etiko v glavni vlogi, saj verjamem, da oglaševalci (vsaj delno) usmerjamo potrebe in čustva bralcev. Zato pri meni ne boš odkril/a nobenih podlih for. Teh je na smetišču že več kot dovolj. Čas je, da jih odpihnemo v spiralo zgodovine in postanemo bolj odgovorni. Do sebe, bralca, družbe in planeta.

Od obrtnika do umetnika.

Predalčkanje? Ajde, naj bo – za voljo lažjega razumevanja. Copywriterji se, tako kot večina kreativnih poklicev, delimo na dve zaporedni kategoriji: na šivilje in modne oblikovalce. Na obrtnike in umetnike.

Da bi postal umetnik, moraš najprej obvladati obrt. A ni nujno, da hočeš prerasti v umetnika. Ni ne prav, ne narobe. Je zgolj tvoja izbira. Na trgu pa tako ali tako potrebujemo oboje – šivilje in dizajnerje.

Kdaj greš k šivilji? Ko želiš, da nekaj naredi po tvoje. In kdaj greš k modnemu oblikovalcu? Ko ti je všeč njegov stil in mu pustiš proste roke, da stvari naredi po svoje. Prevedeno v copywriting? Če iščeš nekoga, ki bo tekste spisal, brez, da vanje vključi svoje začimbice, svoj nazor in persono, najdeš tistega pisca, ki deluje po principu obrtnika. K meni prideš takrat, ko ti je všeč moj nagajiv slog pisanja in kadar hočeš “that sprinkle of magic all over the cake”. 

Že res, da se v mojih spletnih programih in blog zapisih lahko naučiš obrti tekstopisja. A po poti te ves čas cukam za rokav in ti pravim, da moraš najti svoj glas, svojo prezenco, svoje začimbice. Da postaneš “your own kind of magic”.

Baza. Vedno in povsod.

Kavbojke so ena taka kul stvar. Prav ti namreč pridejo vedno in povsod. Lahko jih oblečeš za na šiht, fensi večerjo ali pa greš v njih celo v hribe. Če najdeš “perfect fit” par kavbojk, jih lahko goniš v osmih od desetih situacij in nikoli te ne bodo pustile na cedilu. Identično je s copywritingom.


Ena veščina, nešteto uporab. Temu se reče bazično znanje, skrita zaloga v žepu, ki jo na plan privlečeš vsakič, ko moraš kaj napisati / povedati / skomunicirati.

Lahko bi spremenila slogan od Mastercarda: Nekaterih stvari se ne da kupiti. Za vse ostalo je tukaj copywriting.

Spletni tečaj

Copywriting za digitalni marketing

Baje so te pisati naučili že v osnovki. Fast-forward do danes, ko buliš v prazen enkran in si beliš glavo z vedno enim in istim zagonetenim vprašanjem: “Pa kaaaaj naaaaj objaaaaviiim na teh poslovnih profilih?!

Vem. Been there, done that. Vsa cankarjeva priznanja mi niso prav nič koristila, ko sem sedla na prvi marketinški stolček. Le, da tam ni bilo ene Žive, ki bi mi vse lepo razložila. Živa se je sama naučila. Prebrala kup knjig. Snedla vse online zapise. Pograbila vsako priliko, da je stestirala frišno znanje. Radila ko luda od jutra do sutra. Pa se en dan zazrla v prodajne strani, ki jih je pisala že tako dolgo in ugotovila – ej, jebemti, to je pa faking dobro!

Itak, jaz sem ta Živa. Ta, ki je dovolj nora, da je 9 mesecev v kosu posvetila razvoju, pisanju in snemanju najbolj obsežnega (in od lansiranja leta 2019 še vedno edinega tovrstnega) spletnega programa copywritinga v Sloveniji. 

Pravijo, da je priceless. Pišejo mi, da zdej končno štekajo. Da so njihovi brandi “čist next level”, odkar so predelali program. Nekateri so dobili šihte, drugi speglali svoj spletni nastop, tretji končno znajo komunicirati. Vse to pravijo moji tečajniki. 

In kaj pravim jaz? Da sem po letih na trgu bolj sproščena, bolj pristna in da tečaj še vedno “trga gate”. Prepričaj se sam/a.

To je spletni tečaj “Copywriting za digitalni marketing”

Kakšne vrste pisanja & katere kanale tečaj pokriva?

Celoten tečaj je zasnovan na praktičnih primerih in vajah. Niti ena sama ideja ne ostaja v teoriji. Moj moto se namreč glasi: “Nobenega nakladanja, samo preverjeno znanje!”

Česa se boš v spletnem tečaju naučil/a?

Tečaj copywritinga je najbolj obsežen tečaj za spletno besedno umetnost, kar sem ga zasledila na celotni sceni. Tako v Sloveniji kot v tujini! 
Tudi največjim imenom marketinga ni uspelo tako spretno zapakirati osnove, razčleniti tekste, podpreti s primeri, zapiski, vajami in zraven še zaviti v zgodbo kot Živi! 

Tečaj priporočam vsakomur, ki:
– obožuje pisanje in bi rad od tega živel; 
– dela v spletnem marketingu in potrebuje sveže ideje; 

– tako ali drugače sestavlja besedila za svoje bralce (novinarji, blogerji…). 

Nikoli ne veš toliko, da se ne bi mogel še česa naučiti! 

Nasvete iz tečaja sem uporabila takoj, moji naročniki pa so bili nad novimi idejami in izboljšanim stilom pisanja navdušeni, saj je bil očiten! Ne samo, da tečaj priporočam, mislim, da je kot “osnovna šola” za vse pisce besedil; tako tiskane kakor tudi tiste na ekranih! 

Kako je spletni tečaj sestavljen in ali je sploh prava izbira zate?

Spletni tečaj “Copywriting za digitalni marketing” kupiš samo 1x in tvoj je za vedno. Po nakupu prejmeš uporabniško ime in geslo, s katerima dostopaš do spletne učilnice – vedno & povsod. Vse, kar potrebuješ, je internetna povezava.

Format tečaja:

Struktura tečaja:

Ali je tečaj prava izbira zame?

Spletni tečaj copywritinga je prava izbira zate, če:

Spletni tečaj ni zate, če:

VSEBINA TEČAJA:

Prvo poglavje

  1. Uvod v potovanje med besedami
  2. Zakaj niso samo pisatelji pisci in kako tudi ti lahko postaneš ustvarjalec/ka odličnih besedil


Drugo poglavje

  1. V kakšne besede obleči svojo blagovno znamko
  2. Kako občutke, ki jih tvoji izdelki / storitve zbujajo, pretvoriti v besede
  3. Zapiši slogan svoje blagovne znamke
  4. Preberi misli svoje idealne stranke
  5. Kako pisati za svojega bralca tako, da bo oboževal tvoja besedila?
  6. Kaj storiti, če imaš več ciljnih skupin oziroma tipov strank in kako pisati za vsako izmed njih?
  7. Zapiši namen in vrednote svojega branda tako, da bodo bralcu na kožo pisana


Tretje poglavje

  1. Najpogostejše slovnične in pravopisne napake ter kako se jih znebiti
  2. Orodja, ki so ti v pomoč pri preverjanju besedil
  3. Kdaj uporabljati vikanje, tikanje in kdaj množino
  4. Kako in kdaj uporabljati slang
  5. Katere neuporabne besede vreči iz besedila in s katerimi besedami jih lahko zamenjaš


Četro poglavje

  1. 17 tipov naslovov, ki bodo bralce prepričali, da kliknejo nanje
  2. Formula za pisanje naslovov
  3. Kako izboljšati besedni zaklad in katera brezplačna orodja so ti pri tem na voljo
  4. Sopomenke, senzorične besede in besede moči ter kako jih uporabljati
  5. Triki, kako besedila spremeniti iz pasivnih v akcijsko naravnana
  6. Jasnost besedila & triki razumljivega pisanja
  7. Kako bralca pripeljati do konca besedila
  8. Ustvari vizualno privlačna besedila
  9. Kako učinkovito nagovarjati dvome in pomisleke bralca
  10. Stranki v besedilu ponudi rezultate, ki jih išče
  11. Razlika med dejstvi in koristmi ter kako oboje vključiti v svoja besedila
  12. Triki, kako v besedilu ustvariti občutek lastništva, da bo bralec komaj čakal, da kupi izdelek / storitev


Peto poglavje

  1. Kako povedati zgodbo
  2. Triki, kako običajno prigodo spremeniti v zanimivo zgodbo
  3. Kako ustvariti kratke zgodbe, kaj so fragmenti
  4. Kaj so frazemi in kako jih lahko uporabiš v svojih besedilih


Šesto poglavje

  1. Deset pravil za generiranje hudo dobrih idej
  2. Triki za ustvarjanje novih idej, ko imaš prazno glavo
  3. Kako uspešno reciklirati vsebino


Sedmo poglavje

  1. Sistem za pisanje daljših besedil – korak za korakom do bloga, članka, enovičk ali prodajne strani
  2. Seznam za preverjanje učinkovitosti tvojega besedila
  3. Templates (predloge) za pisanje daljših besedil
  4. 6 trikov za pisanje krajših besedil – objav in oglasov na družbenih omrežjih
  5. 6 predlog za pisanje naslovov enovičk


Osmo poglavje

  1. Kako jasno opredeliti meni spletne strani
  2. Klic k akciji (CTA) in zakaj nanj res ne smeš pozabiti
  3. Kako bralca prepričati, da naredi naslednji korak – nakup, prebere blog, se odzove na družbenih omrežjih
  4. Variacije klica k akciji na posameznem kanalu (kaj recimo napisati, če želiš, da nekdo komentira objavo na družbenih omrežjih)
  5. 7 predlog (templates) za pisanje strani “o meni”
  6. Kako napisati stran “o meni”, zaradi katere se bo bralec kar zatreskal vate

V drugem delu se posvetimo komunikaciji na vsakem kanalu posebej: družbena omrežja, enovičke, blogi, prodajne strani, članki in produktne strani. Obdelamo tako vsebinski marketing kot prodaja besedila in psihologijo kupca v posamezni branži. Vse je podprto s praktičnimi primeri, študijami primerov in ogromno vajami. Naučil/a se boš razlikovati med Lifestyle in Smart tipom posla in dobil/a navdih za pisanje vsebin v obeh tipih branž.

 

LIFESTYLE

Lifestyle produkti – vsi jih kupujemo, obožujemo in iščemo. Vendar kako jih prodati? Na to vprašanje si boš odgovoril/a v tem delu tečaja. 

Katere izdelke in storitve štejemo med Lifestyle produkte? V grobem jih lahko kategoriziramo takole: moda, kozmetika, potovanja, kulinarika, lepotne storitve in produkti, nepremičnine, avtomobili, tehnologija, oblačila, dogodki, glasba, zabava, notranja oprema, umetnost

 

SMART

Z besedo “Smart” sem poimenovala skupino izdelkov in storitev, ki pašejo v kategorije “Health & Wellness”, ter kariera in izobrazba. Gre torej za produkte, ki so direktno povezani z našim zdravjem, dobrim počutjem in izobrazbo oziroma kariero. Skupno tem produktom je, da rešujejo tako imenovane “Pain Pointe” oziroma globlje težave. Komunikacija v teh dveh skupinah produktov (torej Lifestyle in Smart) je precej različna, saj jih kupujemo iz različnih potreb in čustvenih vzgibov.

Katere izdelke in storitve štejemo med Smart produkte? V grobem jih lahko kategoriziramo takole: šport, fitnes, prehranska dopolnila, izobraževanja, zdravstvene storitve, nutricionizem, alternativna medicina, masaže, orodja za poslovanje (aplikacije za urejanje videev, računovodski sistemi, platforme za spletne strani itn), storitve in poklici povezani s poslovanjem (marketing, design, programiranje, računovodstvo itn), tečaji, jezikovne šole

 

PREMIUM PAKET

Si želiš še korak dlje? Potem je premium paket prava izbira zate. V premium paketu poleg tečaja prejmeš še individualno delo z mano – pregled besedil za tvojo naslednjo kampanjo.

Kaj delo z mano zajema? V tretjem videu drugega dela poglavja se lotevamo postavljanja dveh vrst kampanj: vsebinskih besedil in prodajne kampanje na vseh kanalih. V spletni učilnici imaš priložene tudi vaje. Po končanem tečaju si vzemi čas in reši vaje iz zadnjega videa (tretji video drugega dela tečaja). Napiši vsa besedila za naslednjo kampanjo – to je zelo obsežna vaja. Ko boš zaključil/a, mi besedila za kampanjo pošlji po mailu. V roku enega meseca bom tvoj tekst pregledala in ti ga poslala z vsemi izboljšavami in popravki. Tako boš iz prve roke dobil/a vpogled v svoje znanje in za povrh vsega še odlično napisana besedila za tvojo naslednjo kampanjo!

 

 

Tečaj je super, nekatere zadeve sem večkrat poslušal. Tečaj mi je všeč, saj je zelo strukturiran in urejen. Ogromno je praktičnih primerov iz katerih si je lažje predstavljati, kakšen je cilj. Ob video posnetkih pa je na koncu vsakega poglavja še PDF povzetek in veliko vaj, s katerimi lahko osvojeno znanje preneseš na lastne primere. Priporočam vsem, ki bi radi osvojili veščine privlačnega pisanja.

100% garancija na tvoje zadovoljstvo

Znanje, ki ti ga predajam v spletni učilnici, sem pridobila v vseh letih dela v marketingu. Vsak trik, o katerem govorim, sem preizkusila na lastni koži. Popolnoma sem prepričana, da ti bo veščina pisanja spremenila življenje in prihodnost tvojega posla. Zato ti mirne vesti ponujam 100% garancijo na zadovoljstvo. Če v 30.dneh od nakupa ne boš zadovoljen/a z naučenim, ti vrnem denar – vse do zadnjega centa! Edini pogoj je, da predelaš cel tečaj in rešiš priložene vaje. Da se torej potrudiš. Če boš potem ugotovil/a, da to res ni zate, da novega znanja ne razumeš, mi piši in vrnem ti denar.

“Živo imam za svojo prvo virtualno mentorico in osebo, zaradi katere sem si na vprašanje “je copywriting res to, kar želim počet?” odgovorila, da zagotovo je. Opravila sem njen copywriting tečaj in se zaljubila v njen način predajanja znanja; strokovno, jasno, razumljivo in zelo praktično. Kar me je pri njenih tečajih, blogih, e-knjigah in drugih oblikah predajanja znanja najbolj navdušilo je to, da ni poudarek na teoriji. Daje ogromno poudarka na praktičnih primerih, na vajah, s katerimi znanje takoj preizkusiš v praksi. Verjamem, da je tudi zato učenje z njeno pomočjo in njenimi gradivi tako uspešno. Meni se je opravljen copywriting tečaj, pridno branje e-novic, bloga in “know-how priročnika” hitro obrestovalo v službi. Takoj, ko sem pridobljeno znanje preizkusila v praksi, je to nekdo opazil in pohvalil moj napredek. Vedno ponosno povem, da to je pa Živina šola. Živa, hvala za vso predano znanje!”

Si le klik stran od novega znanja

SPLETNI TEČAJ

  • Prvi del tečaja: zlata pravila copywritinga (8 poglavij)
  • Drugi del tečaja: Lifestyle & Smart izdelki in storitve
  • Doživljenjski dostop do spletne učilnice

Cena: 440eur (ali obročno: 2*220eur / 4*110eur)

PREMIUM PAKET

  • Prvi del tečaja: zlata pravila copywritinga (8 poglavij)
  • Drugi del tečaja: Lifestyle & Smart izdelki in storitve
  • Doživljenjski dostop do spletne učilnice
  • Pregled besedil za tvojo naslednjo kampanjo (obsežne vaje iz 3.videa drugega dela tečaja)

Cena: 600eur (ali obročno: 2*300eur / 4*150eur)

Si le klik stran od novega znanja

SPLETNI TEČAJ

  • Prvi del tečaja: zlata pravila copywritinga (8 poglavij)
  • Drugi del tečaja: Lifestyle & Smart izdelki in storitve
  • Doživljenjski dostop do spletne učilnice

Cena: 440eur (ali obročno: 2*220eur / 4*110eur)

PREMIUM PAKET

  • Prvi del tečaja: zlata pravila copywritinga (8 poglavij)
  • Drugi del tečaja: Lifestyle & Smart izdelki in storitve
  • Doživljenjski dostop do spletne učilnice
  • Pregled besedil za tvojo naslednjo kampanjo (obsežne vaje iz 3.videa drugega dela tečaja)

Cena: 600eur (ali obročno: 2*300eur / 4*150eur)

Zapisi v online učilnici in znanje, ki sem ga dobila pri Živi, mi je dal polno novega delovnega zagona in podjetniškega poguma za uporabo ‘močnejših’ besed. Pred tem so bile moje prodajne tehnike precej zavite v meglo in nejasne, pri Živi pa sem dobila res cel nabor odličnega jezikovnega in inspiracijskega gradiva, ki ga uporabljam na spletnih straneh in družbenih omrežjih pri Po tujem potujem in Azijski papirnici. Hvala za odlično znanje!

Pokukaj v tečaj

Ker me še ne poznaš, se verjetno sprašuješ, če ti bo moj način podajanja znanja sploh všeč. Zato ti dajem možnost, da si spodaj ogledaš enega izmed videev, ki so sicer del spletne učilnice. Priloženi so tudi vsi PDFji, tako kot v spletni učilnici – zapiski, vaje in plonk listek.

Celotna vsebina videa vas čaka tudi v zapiskih v PDF obliki, ki si jih prenesete s klikom na zgornjo sličico ali spodnji gumb.

Vaje v PDF obliki s katerimi boste utrdili znanje, si lahko prenesete s klikom na zgornjo sličico ali spodnji gumb.

Skrajšana verzija zapiskov z vsemi pomembnimi informacijami vas čaka v “plonk listku” v priloženem PDFju.

»Z Živo sem tesno sodelovala dve leti. Brez skrbi sem ji zaupala pripravo vsebin za email kampanje, sales page, Facebook & Instagram oglase ter objave na socialnih omrežjih. Delo je opravljala tako za moje podjetje Maja Marketing Lab, kot ostale večje, srednje in manjše naročnike, ki se prepletajo z aktivnostmi mojega dela.

Živa je ena tistih oseb, ki takoj razume kaj želiš od nje. Vidi širšo sliko in vsaki kampanji posebej naredi odlične temelje v vsebinskem smislu. Njeni “končni izdelki” te lahko nasmejijo, inspirirajo, se te dotaknejo.

Fleksibilnost naročniku in občinstvu, ki ga s kampanjami ciljava, je ena izmed njenih super moči (ima jih nešteto:)). Najbolj všeč pa mi je, da poleg kreativnega pristopa dela povsem strukturirano. Svoje poteze zna razložiti, jih naučiti, predati naprej ali zagovarjati pred naročnikom. Tudi jaz se učim od Žive in mislim, da bi se moral vsak, ki se srečuje ne samo z marketingom, temveč z delom z ljudmi, pisanjem vsebin itd.«

Dodatna vprašanja?

Imaš glede spletnega tečaja še kakšno vprašanje? Piši mi na mail hello@giacopywriting.si ali se mi javi na Instagramu. Ni panike, če nisi še povsem prepričan/a, ali je zadeva prava zate. Konec koncev ne gre za tako majhen vložek, zato je prav, da se za tečaj odločiš samo, če ga nameravaš tudi zares uporabljati.

Piši mi tukaj: