Copy-cat kultura in kako ustvarjati vsebino, s katero boš iztopal/a

Živimo v kulturi ponavljank sestavljank. Tudi tisti, ki ne imitiramo namenoma, smo ves čas pod vplivom vizualnih podob, besed, trendov in vsega, kar dan za dnem bolšči v nas iz telefonov, računalnikov, televizije, plakatov. Postajamo copy-paste kultura, v kateri je unikatnost vedno bolj redka. Po drugi strani pa v želji po ustvarjanju nečesa še ne videnega, edinstvenega, kaj hitro zajadramo v ekstreme. V tem zapisu ti želim pokazati, kako lahko ustvarjaš svojo avtentično spletno prisotnost in gradiš blagovno znamko, ki ne bo samo še ena replika že videnega. Kot brand imaš namreč samo dve možnosti – ali se izgubiš v poplavi sebi podobnih, ali pa najdeš svoj unikaten način nastopa na spletu in zgradiš svojo prepoznavnost. Slednja je popotnica za stabilno prodajo in zveste kupce.

Instagram je prestolnica krikov po všečnosti. Je prostor, kjer se resnično kažejo vrednote moderne kulture. Na pol gole, sfotošopirane, plastične bejbike smo postavili na prestol. Na vsakem koraku v tej prestolnici najdeš seksi, instagramabilno restavracijo in kavarno. Umetniške galerije so polne dovršenih izdelkov. Bolj svobodomiseln turist, ki zajadra v prestolnico Instagrama, se kaj hitro počuti kot ubogo razcapano revše, ker iz sebe še ni ustvaril osebne blagovne znamke. Ni mu dovoljeno, da bi se samo iskal, takoj mora postati nekdo. Zato, v želji, da bi pripadal, začne posnemati vse, kar vidi na vsakem koraku. Kmalu postane kopija. Pa si res želimo živeti v prestolnici kopij, strogih estetskih pravil in ustvarjati svet, v katerem se nihče ne počuti “dovolj”?

Vsi soustvarjamo resničnost na Instagramu in v naših skupnostih. Še posebej blagovne znamke. Mi, ki “furamo brande” smo na nek način trend setterji. Zato je odgovornost na nas še toliko večja. Ali veš, da so raziskave pokazale, da Instagram algoritem fotografije razgaljenih deklet prikazuje več uporabnikom, kot fotke polno oblečenih ljudi? Dilema, ki jo imaš kot ustvarjalec vsebine, je zato še toliko večja – kako kot brand izstopati, brez, da posegaš po nizkotnih taktikah ali se spremeniš v še eno ponavljanko sestavljanko?

#1 Razumevanje naših primarnih nagnjenj

“The human is a social animal, dependent on trust. And trust comes from a sense of common values and beliefs. We seek commonality, which is why we love social networks; the immediate friendships on Facebook and the instantaneous connections on Twitter.” – Simon Sinek

Ljudje smo družbena in družabna bitja. Da bi pripadali, posnemamo. Iščemo skupne stične točke med seboj in zunanjim svetom, akterji, blagovnimi znamkami. Obenem nam zrcalni nevroni narekujejo, da posnemamo, kar počne oseba poleg nas. Si se že kdaj zalotil/a, da si začel/a govoriti podobno, kot tvoj sogovornik? Od prijateljev se lahko celo nalezeš tikov, mimike obraza, kretenj telesa. S posnemanjem se naučimo govoriti, hoditi, jesti. In posnemanje je v nas tako močno zakoreninjeno, kot pica v Italijo.

Ta zapis si lahko v lepo oblikovani PDF obliki preneseš na svoj računalnik

Navkljub posnemanju pa si želimo vsi na svoj način izstopati. Biti nekdo. Biti videni, slišani, prepoznani, cenjeni. Tukaj na oder stopamo blagovne znamke. Naša naloga ni, da posnemamo vse, kar vidimo. Niti ni, da podpihujemo narcisoidna nagnjenja moderne kulture. Naša naloga je, da služimo. Pa ne denarja, temveč služimo skupnosti. Samo v močnih skupnostih bodo tudi vsi člani pripravljeni nekaj storiti za nas (kupovati pri nas). Obrnjenost navzven, k ljudem, je ključ do grajenja trajnega odnosa z bralci, sledilci, kupci.

Today, brands are like homeless people. It’s all “me, me, me!” in an attempt to get something from someone. Brands are takers, not givers: “We’re #1. We’re the best, the biggest, the most efficient.” In an experiment to prove his point, Sinek asked a homeless person who makes an average of $20-$30 per day if he could just change her sign. In under two hours, she made $40. What did the sign say? – “If you only give once a month, please think of me next time.”

Ko enkrat razumeš primarna nagnjenja ljudi, se šele lahko začneš premikati dalje proti ultimativnemu cilju: ustvarjanju vsebine, ki bo izstopala.

#2 Ključ je v avtentičnosti

Kaj bolj ceniš – kitajske fejke ali original umetniške kose? Retorično vprašanje, seveda. Vsi smo lačni pristnosti, stremimo k avtentičnosti in dihamo za kreativnost. Če se sprašuješ, kako ustvariti brand, Instagram profil, poslovni model, ki bo izstopal iz poplave copy-catov, je odgovor enostaven – z avtentičnostjo. A kako ustvarjati avtentično vsebino? To vprašanje je trši oreh.

Da bi znal/a odkriti načine za avtentično snovanje blagovne znamke, se moraš najprej lotiti notranjosti. V množici ljudi najbolj izstopa tista oseba, ki je najbolj v stiku sama s seboj. Ki je pristna. Prvinska. Nezaigrana. Ki ve, kaj hoče in kam gre. Ki se ne upogiba pod pritiski trendov in okolice. Kot živ primer mi po glavi skače en kup ljudi, ki jih spoštujem. Na primer Elizabeth Gilbert, Simon Sinek, Marie Forleo, Casey Neistat, Oprah; pa tudi kar nekaj ustvarjalcev na domači sceni, kot so Nik Škrlec, Aljoša Bagola, Tina Kolenik, Jošt Franko, … Nimam dovolj prostora za imenovanje vseh zanimivih kreativcev.

Za vajo lahko najprej razmisliš o svojih posebnostih. Kaj so tisti tvoji zaščitni znaki, po katerih te ljudje prepoznajo? Kaj je samo tebi unikatnega? Če daš vse te svoje karakteristike in posebnosti na kup, dobiš svojo osebnost. Zgrajena je iz tvojih vrednot, razmišljanja, sloga oblačenja, izrazoslovja, prepričanj, itn. 

Zdaj pa poosebi blagovno znamko. Kdo bi bila tvoja blagovna znamka, če bi bila oseba? Kakšna bi bila? Kako bi se oblačila? V kaj bi verjela? Kakšne prijatelje bi imela? Verjel/a ali ne, osebnost svoje blagovne znamke in njeno avtentičnost gradiš s čisto vsako stvarjo, ki jo v njenem imenu spraviš v svet. Z vsakim Instagram postom, vsakim blogom, tvitom, emailom. Kakšna je torej sporočilnost, ki jo s svojim brandom želiš deliti med ljudi? Razmisli … 

#3 Pozabi na všečnost

Kdor ustvarja vsebino, da bi bil všečen, zgreši celoten namen vsebinskega marketinga in obstoja blagovne znamke. Brande, ki so sami všečni, pozabimo v isti sekundi, ko jih nimamo več pred očmi. Ljudi, ki si želijo ugajati vsem, imenujemo “nevretenčarji”, ker nimajo hrbtenice. Bolje je, da tvoj brand ljudi živcira, kot pa da jih pušča brez občutkov. Če ustvarjaš samo zaradi všečnosti, ne boš nikoli zgradil/a skupnosti močnih zagovornikov tvojega dela ter blagovne znamke. Posledično lahko tudi pozabiš na konsistnentno prodajo in prepoznavnost.

Radi se zaplezamo v ideje številk. Število sledilcev, všečkov, komentarjev, velikost email baze, … a vse te številke same po sebi ne povedo kaj prida. Sploh pa ne danes, ko še followerje in email kontakte lahko kupiš. Veliko bolje je imeti manj sledilcev in tiste zares relevantne, zveste, navdušene nad tvojim delom in blagovno znamko.

Niti za trenutek več ne razmišljaj o tem, ali bo tvoje delo ljudem všeč. Raje se drži principa navdihovanja, poučevanja in zabavanja. Ko ustvarjaš vsebino, razmisli, kako se bo lahko nekoga dotaknila, v njem nekaj premaknila in popestrila njegov dan.

#4 Sedem korakov do ustvarjanja bolj avtentične vsebine

Kako kuhaš novo jed? Po receptu ali po občutku? Zgornje tri iztočnice so bile kot kuhanje po občutku, sledijo pa recepti. Verjamem namreč, da noben recept ne uspe, če nimaš “feelinga”, kot radi rečemo; če ne izostriš svojih čutov. Kateri so torej konkretni koraki za ustvarjanje unikatne vsebine, ki ti jih lahko predam “na recept”?

1. Odloči se za osebnost svoje blagovne znamke

Danes si bil/a na kavi s prijateljico, za katero meniš, da jo poznaš. Potem se čez teden dni ponovno srečata in zdi se ti, da te osebe še nikoli nisi videla. Pri ljudeh je tovrsen proces transformacije sicer dokaj običajen, a ne teden za tednom. Tudi blagovne znamke se sčasoma spreminjajo, “odraščajo”, doživljajo transformacije. Težava, ki jo opažam predvsem pri manjših brandih pa je, da se nikakor ne morejo odločiti, kdo bi bili. Potem menjajo svojo celotno osebnost na vsakih nekaj mesecev. Bralci, sledilci in kupci postanemo zmedeni, saj imamo občutek, da se družimo z brandom, ki ima bipolarno motnjo. S pestrostjo ni nič narobe. Ne moreš pa pričakovati, da se bodo ljudje poistovetili s tvojo blagovno znamko, ji zaupali in mesec za mesecem kupovali od tebe, če te nikakor ne morejo zares začutiti in spoznati. Odloči se torej za osebnost svojega branda.

2. Oblikuj vizijo

Pogosto zajadram na Instagram profil kakšne blagovne znamke, pri kateri imam občutek, da je vse narobe. Pa ne, ker bi bili vizuali grdi ali teksti slabi. Bolj me zmoti občutek, da med vsebino ni “lepila”, “rdeče niti”, “skrivne začimbe”. Vizije. Brandi brez vizije dajejo občutek, kot da so izgubljeni v času in prostoru. Kadar po svetu hodimo brez cilja, samo tavamo. To ne pomeni, da je cilj ultimativna destinacija, saj bi bili v tem primeru oropani veselja na poti. Vendar pa je hrana, ki nas nasiti kot ljudi; v poslu pa osmisli vse, kar počnemo, vizija. Brez vizije boš vedno taval/a v temi. Brez vizije se boš vsak dan znova spraševal/a, kakšen tip objave je najbolj primeren za tvoj Instagram in kakšne novičke bi napisal/a naslednji teden – če sploh.

Kakšno vizijo torej zasleduje tvoja blagovna znamka? In ne, vizija ni, da imaš čim lepši Instagram. Vizija je vseobsegajoča, je večja od prodaje in je razlog, zaradi katerega tvoj brand sploh obstaja.

3. Drži se principa konceptualnosti

Konceptualnost je ena fancy beseda. Pomeni, da nekaj gradimo na podlagi koncepta. Sskj pravi, da je koncept osnovni, temeljni načrt oziroma zasnova. Konceptualnost torej pomeni, da ima brand jasno začrtano zasnovo. Da ni kot nadležne muhe pred dežjem, ki samo brenčijo sem ter tja in grizejo vse, kar jim pride pred rilce.

Ta zapis si lahko v lepo oblikovani PDF obliki preneseš na svoj računalnik

Zagotovo poznaš konceptualne in nekonceptualne brande. Slednjim rada rečem “svaštarnice” in “bruh poslovni model”. Ali pa “drop-shitting”. Okej, dovolj zafrkancije. Če blagovna znamka nima koncepta, vizije, jasne osebnosti, potem vsebina, ki jo ustvarjaš, nikoli ne bo skladna in celovita – tako besedilno, kot vizualno in vsebinsko. Koncept poskrbi, da imaš sploh osnovo za ustvarjanje trajnostno naravnane blagovne znamke. Predstavljaj si, da bi bil tvoj brand kot rock band. Tisti bandi, ki so si jasno izoblikovali svojo identiteto, na koncerte privabljajo na tisoče in tisoče fenov in fenic, ki komaj čakajo, da svoje modrce pomečejo na oder v znak oboževanja. Isto sceno si želimo ustvariti z našimi blagovnimi znamkami. In osnova za to je močen koncept.

4. Izogibaj se tem petim napakam

V “Know-how” priročniku za konceptualno grajenje blagovne znamke in vsebinski marketing omenjam 5 največjih napak, ki jih brandi delajo. Čeprav se na prvi pogled zdi, da vsakdo včasih naredi kakšno izmed njih, pa so tisti brandi, ki te napake ponavljajo znova in znova, zagotovo v velikem zaostanku, ko pride do univerzalnosti ter skladnosti vsebine. Izogibaj se torej tem petim napakam:

  • Naključnemu objavljanju na družbenih omrežjih
  • Nekonsistentnosti vsebine in objav
  • Nepovezani in nezanimivi vsebini
  • Nepoenotenem vizualnem nastopu
  • Delu brez plana

5. Dan za dnem pripoveduj isto zgodbo

Zjutraj vstaneš na levo nogo in objaviš post o tem, kako krivična je vlada. Čez dan padeš v produktivno energijo in napišeš objavo z zanosom. Zvečer si romantično razpoložen/a in deliš fotko čipkastega perila. Če ti uspe tako raznolike vidike povezati v zgodbo tvojega branda, potem kar objavljaj in piši o tako širokih tematikah. Sicer pa pomisli, kaj bi se zgodilo, če bi se pisatelj sredi pisnaja premislil in začel namesto kriminalke pisati priročnik za samopomoč. Jasno opredeli, katera je tista zgodba, ki jo tvoj brand govori in kakšno vlogo v njej igrajo tvoji bralci ter kupci.

6. Pokaži “behind the scenes”

Študije dokazujejo, da ima digitalna publika rada “behind the scenes” zgodbe, saj s tem dobijo vpogled v zakulisje dogajanja. Ne pozabi, da brand sam po sebi za ljudi nima vrednosti. Povezavo in stik ustvarjaš ti in tvoja ekipa – ljudje, torej. Z deljenjem zgodb iz zakulisja tudi ustvarjaš avtentično vsebino, ki kaže na vrednote in “vibe” tvojega branda. Več, kot deliš, težje te bodo drugi kopirali. Super, kajne?

7. Ustvari mentalno srbenje

Ko pride do vprašanja avtentičnosti, pa se ne gre samo za globoke vrednote in pripovedovanje zgodb. Na plan pride tudi naša podzavest. Vsa družbena omrežja delujejo tako, da v uporabnikih zbujajo radovednost. Več radovednosti kot zbujajo tvoje objave, več “mentalnega srbenja” bo čutil bralec oziroma uporabnik. To pomeni, da si ne more pomagati, da ne bi kliknil na “preberi več” ali odklikal na tvoj profil. Vsi ti kliki so mini zmage na poti osvajanja srca tvojih potencialnih kupcev. Več klikov kot se zgodi, bolj lezeš pod kožo uporabnikom in bolj bodo tvojo vsebino dojemali kot avtentično.

Kaj vzbudi “mentalno srbenje” med brskanjem po spletu? Premišljeno ustvarjeni vizuali in prve besede v besedilih pod/nad fotko. Spodnji nasveti so nekateri vezani izključno na vizuale, spet druge lahko uporabiš tako pri pripravi grafik, kot besedil.

6 načinov, kako ustvariti mentalno srbenje:

  • Barve: harmonične, kontrastne, samo ena barva ali cel mavrični spekter – vse to bo pritegnilo pogled.
  • Faktor presenečenja: nepričakovana stvar bo pritegnila našo podzavest. Vse, kar odstopa od predvidljivega, pričakovanega, bo pritisnilo na prave gumbe v podzavesti. To velja tako za besede, kot vizualne podobe.
  • Podrobnosti: si se že kdaj zalotil/a, da si se ustavila ob fotografiji, na kateri je bil avto – ti pa si želel/a prebrati registersko številko? Ali pa si prebiral/a, kaj je oseba napisala v dnevnik, čeprav to sploh ni bil smisel fotke? Majhni detajli poskrbijo za veliko čarovnijo.
  • Prikupnost: Kjut besede. Pasji mladički. Maček, ki se igra s klopčičem volne. Otroški nasmeh. Romantično opremljena kavarna. Vse to so prikupne scene, ki jih naša podzavest opazi.
  • Manj je več: belina, negativen prostor in grafike, ki dihajo. Pa pripovedovanje. Z besedo. Morda dvema. Z veliko pikami. In kratkimi stavki.
  • Pretiravanje: večkratniki, pa najsi gre za fotomontažo, tržnico rož, polno knjižno polico ali optično iluzijo. Pretiravanje poskrbi za “klik” v naših možganih.

#5 “Know How” za vsebinski marketing

Profili družbenih omrežij in tvoja spletna stran so kot obraz tvoje blagovne znamke. So kot prvi stik. Saj veš, ko ga enkrat ustvariš, ga je sila težko spremeniti. Tvoja naloga je torej, da ustvarjaš kar se da dober prvi vtis. Pozabi na iskanje hitrih rešitev. Edina rešitev se skriva v tvoji avtentičnosti. V tebi, v zgodbi tvoje blagovne znamke in v tvoji unikatnosti.

S to mislijo in željo, da ti olajšam pripravo vsebine za družbena omrežja in druge spletne kanale, sem napisala “Know how” priročnik. Ob njegovem prebiranju sem od bralcev dobivala sporočila, kot so:

  • “Česa takega še nikjer nisem zasledil/a, pa čeprav sem ves čas na preži za vsem mogočim znanjem!”,
  • “Zdaj končno razumem vlogo vsebinskega marketinga, brandinga in jasno mi je postalo, kako naj se lotim priprave vsebine za Instagram.”, …
Know-how priročnik za konceptualno grajenje blagovne znamke & vsebinski marketing. Na voljo v PDF obliki >>

Vse znanje je podano na preprost, jasen in duhovit način. Priročnik je poln praktičnih primerov, konkretnih idej in vprašanj, ki te bodo vodila do ustvarjanja avtentične blagovne znamke ter vsebine. Moja obljuba tebi je, da boš lahko celotno znanje takoj uporabil/a v praksi!

Česa se boš naučil/a, katerih trdih orehov se lotevamo in kaj boš lahko storil/a, ko preučiš “Know how” priročnik?

  • Spoznal/a boš, kaj je v resnici konceptualno grajenje blagovne znamke. Tako se boš lahko odločil/a, ali si želiš graditi trajnostnega branda ali so ti bolj pri srcu muhe enodnevnice.
  • Odkril/a boš, kako v vso svojo vsebino vpeljati “like, trust & buy” faktor.
  • Podučil/a se boš, kakšna je razlika med brandingom in marketingom, ter kako ju lahko povežeš v neločljivo celoto – tvoj brand!
  • Razumel/a boš, kakšen je pravilen vrstni red dogodkov, ko pride do priprave vsebine. Tako boš tudi vedel/a, zakaj brez vizije tavaš v temi in te priprava vsebine samo utruja.
  • Spoznal/a boš pet najpogostejših napak vsebinskega marketinga, kako se jim izogniti in kako prepoznati, kdaj te vleče na stara pota.
  • Naredil/a si boš čisto svoj marketing plan na eni strani. Ta bo zajemal vse pomembne informacije in odločitve, ki jih potrebuješ za avtentično grajenje blagovne znamke.
  • Ustvaril/a boš svoje rubrike vsebine za vse spletne kanale. Spoznal/a boš, kako vedno priti do unikatnih idej za nove rubrike, ki bodo govorile v prid tvoji zgodbi in obenem poskrbele za prodajo aktualnih izdelkov / storitev.
  • Odkril/a boš “social media templates” in načine, kako si jih lahko ustvariš. Tvoj vizualni nastop na spletu bo kar naenkrat poenoten in prepoznaven.
  • S teboj delim še orodja za lažje delo in načrtovanje vsebine.

“KNOW HOW” PRIROČNIK NAJDEŠ TUKAJ >>

Povzetek korakov za bolj avtentično vsebino, s katero boš izstopal/a

  1. Razumi osnovna človeška nagnjenja. Vsi si želimo biti videni, slišani in razumljeni. Imej to v mislih, ko ustvarjaš vsebino. Naj bo vsebina napisana za ljudi, ne za blagovno znamko.
  2. Da bi odkril/a čim bolj avtentičen glas svojega branda, ga za vajo poosebi. Razmisli, kdo bi bil tvoj brand, če bi bil človek in zakaj bi se prijatelji želeli družiti z njim.
  3. Ne ustvarjaj zaradi všečnosti. Piši, fotkaj, riši zato, da boš nekoga navdihnil/a, ga nasmejal/a ali izobrazil/a.
  4. Upoštevaj korake za ustvarjanje bolj avtentične vsebine: odloči se za osebnost svoje blagovne znamke, oblikuj vizijo, drži se principa konceptualnosti, izogibaj se petim največjim napakam vsebinskega marketinga, dan za dnem pripoveduj isto zgodbo, pokaži zgodbe iz zakulisja ter uporabi trike za ustvarjanje mentalnega srbenja.
  5. Poglobi se v “Know how” priročnik za vsebinski marketing in konceptualno grajenje blagovne znamke. Najdeš ga TUKAJ >>
Know-how priročnik te bo naučil pripravljati vsebino za družbena omrežja >>

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.

[]