8 načinov kako narediti plan tematik & idej za (poslovni) blog

Imate svoj posel. Imate izdelke ali storitve. Imate spletno stran in profile na socialnih omrežjih. Za povrh vsega pa imate še blog, ki sameva. Je kot modrica – boli vas vsakič, ko se je dotaknete – oziroma vsakokrat, ko pomislite na pisanje bloga. Izgovori, s katerimi sami pred seboj opravičujete razloge, zaradi katerih ne pišete bloga, so prazni – in to veste. Vsakokrat, ko preberete dober zapis, si rečete, da zdaj pa res morate začeti krojiti svoj blog. A vsakič znova se vrnete na točko nič – o čem sploh govoriti?

Na to enigmo vam odgovorim v tokratnem zapisu. Z vami delim 8 načinov, kako si pripraviti načrt tematik za ustvarjanje bloga. Brez akcijskega plana namreč ne bo nič od akcije. Ko je pred vami jasno začrtan plan, se veliko lažje vsak teden pripravite do sestavljanja novih tekstov.

Razčistimo razliko med dvema tipoma blogov – zasebnim in poslovnim.

Zasebni blog ustvarjate, če je bloganje vaša primarna dejavnost – torej nimate posla. Blog kreirate iz čistega veselja, pripovedujete o svojih pripetljajih in morda sodelujete s kakšnim podjetjem v obliki recenzij in priporočil.

Poslovni blog je podaljšek vašega primarnega posla. Prodajate izdelke ali storitve, z blogom pa privabljate nove potencialne stranke, jih izobražujete in jim dajete razlog, da se vračajo na vašo spletno stran. Če imate posel, blog ni samo hobi.

Predstavljajte si, da imate vrečo bombonov. Z vsakim zapisom sladkarije razdelite med svoje bralce. Če so bomboni okusni (oziroma zapis kakovosten), se bodo bralci vračali. Sicer bodo našli slastnejše priboljške kje drugje. Click To Tweet

Se lahko na 8 načinov za ustvarjanje bloga oprete, ne glede na to, kakšen tip bloga pišete? Da. Sicer je v kontekst poslovnega bloga lažje aplicirali vseh osem idej za svoje pisanje (in vam je ta zapis primarno namenjen), a ljubiteljski blogerji boste ravno tako našli nekaj uporabnih trikcev.

Brez akcijskega plana vsebine ne bo nič od akcije. Naredite si podroben načrt tematik za pisanje bloga.

#1 Organiziranost sprotnih idej

Ideje so hecna stvar. Pridejo in gredo, kot utrinki, ki zasijejo in že jih ni več. Več stvari kot v življenju počnete in bolj kot imate polno glavo, več verjetnosti je, da sprotne prebliske zamisli pozabite še preden vam uspe iz žepa privleči telefon.

Dokler ne razvijete navade zapisovanja vtisov in ustvarjanja fokusiranega miselnega toka, tako dolgo jih izgubljate – domislice in priložnosti za oblikovanje. Vendarle tudi post-it listki po celem stanovanju, v torbici in pogruntavščine na papirčkih v žepu hlač, ki jih skupaj z listkom vržete v pralni stroj, niso najbolj učinkovit način za zbiranje idej.

Svoje misli si organizirajte, kot bi želeli urediti kup knjig v smiselno knjižno polico. Zgolj tako imate pregled nad njimi in jasno zastavljen urnik. Ne bo vam treba več razišljati, o čem tipkati naslednji teden – zamisli za blog bodo že lepo organizirane.

Priporočam vam dve aplikaciji, ki meni rešujeta življenje. To sta Trello in Wunderlist.

  • Trello uporabljam za vse ideje, urnik in širše razčlenjene naloge.
  • Wunderlist pa je moje zatočišče za dnevne to-do spiske.

Vsaka pogruntavščina najprej najde mesto v Trello aplikaciji, kjer jo vkomponiram v obstoječ urnik in strukturo svojega bloga. Potem se v obliki konkretne naloge z datumom, do kdaj mora biti narejena, preseli v Wunderlist.

Boardi v Trello aplikaciji za organizacijo idej in nalog.

#2 Osebne preference & želje

O čem vsem bi radi spregovorili? Kaj bi radi sporočili svojim bralcem? Včasih vas kar na lepem spreleti, da bi o dogodku, ki se vam je ravnokar pripetil, ali o mislih, ki se vam že cel dan pletejo po glavi, napisali blog. Zapišite si odgovore ter svoje zamisli in razmislite, če so na kakršenkoli način povezane z branžo, za katero pišete. 

Ne veste, o čem si želite razvijati debato? Preberite nekaj blogov (konkurenčnih ali pa takih, ki sploh nimajo nič skupnega z vašim poslom) in zagotovo se vam bo posvetilo, katere tematike so vam všeč.

Zakaj so vaše želje pomembne, ko pride do načrtovanja področij, ki bodo tvorile blog? Ker ga vi pesnite. Če pripovedujete o temi, ki vam ni všeč, se bo to čutilo. In obratno – ko govorite o nečem, o čemer zares radi pripovedujete, bo besedilo vključevalo čustveno, osebno noto in vaši zapisi bodo doživeti. Vaš osebni glas je najpomembnejši dejavnik, po katerem se razlikujete od konkurence. To razliko zmorete narediti samo vi.

Pri izbiri tematik bodite pozorni, da jih je možno povezati z vašim poslom. Ni nujno, da gre za direktno povezavo, a bralec se mora v besedilu še vedno najti, čeprav pišete o nečem, kar ni vaša primarna snov.

  • Lahko bi na primer skombinirali: prispevek o pomenu spanja, če primarno tržite pilates.
  • Bolj težko pa bi povezali prodajo avtomobilov z receptom za krofe.
  • Jaz ne razlagam samo o pisanju oziroma copywritingu, temveč še o kreativnih konceptih in procesih, saj se povezujejo z mojim poslom.
Moje osebne želje & preference – raziskovanje tattoojev. Jih lahko povežem v pisanje svojih blogov o copywritingu?

#3 Vprašajte bralce

Ni ga čez iskrene odgovore. Četudi ni nobenega odgovora, pomeni da ste odgovor dobili – vprašanje je bilo očitno narobe zastavljeno, zato se nikomur ni zdelo vredno, da bi vam odgovoril.

V večini primerov pa vam bodo ljudje z veseljem odgovorili na vprašanja, če bodo v svojem početju videli smisel in se počutili, kot da njihovo mnenje dejansko šteje. Pri svojih bralcih se pozanimajte, o čem si želijo prebirati na vašem blogu, kaj jih zanima. Ne postavljajte preveč splošnih vprašanj, kot so “Kaj vas zanima; kakšen blog bi radi brali, …” – odgovor na tovrstno poizvedbo zahteva preveč miselnega napora.

Namesto, da sprašujete posplošeno, ponudite nekaj možnosti med katerimi lahko bralci izbirajo. Pri meni vsak teden opazite “pool” na Facebook strani, s pomočjo katerega dobivam jasne odgovore na to, kaj si želite brati. Ta blog je recimo moj odziv na vaše odgovore.

Kako izprašati bralce po njihovih željah za tematike blogov:

  • Pool funkcija na Facebooku
  • Pool funkcija v Instagram zgodbah (stories)
  • Berite komentarje na socialnih omrežjih in med vrsticami ugotovite, čemu so naklonjeni in kaj jih zanima
  • Zastavite direktno vprašanje (na socialnih omrežjih ali preko emaila)

Tipi direktnih vprašanj:

  • Kaj se vam zdi, da je najtežji del … (recimo: fotografiranja)
  • Česa se vam je najtežje naučiti … (recimo: ko pride do vodenja socialnih omrežij)
  • S kakšnimi vrstami težav in izzivov se srečujete … (recimo: ko izbirate novo frizuro)
Funkcija “Pool” na Facebooku omogoča, da dobite vpogled v želje vaših bralcev in sledilcev

#4 Uporabite orodja 21.stoletja

Nostalgija? Da, ko pride do filmov in knjig. Ne, ko morate načrtovati tedenske blog objave in sprejemati poslovne odločitve.

Brez aplikacij in iskalnikov si dandanes delate škodo. Sprijaznite se.

Eni najbolj prebiranih blogov (v svetovnem merilu) so tisti, ki že z naslovom rešujejo težave ljudi – v točno takšnih besedah, s kakršnimi iščemo rešitve. To ne pomeni, da morate začeti krojiti klišejska besedila. Daleč od tega, saj niti sama ne uporabljam oguljenih naslovov. Mi pa da misliti, o čem ljudje radi berejo, ko si pomagam z brskalniki.

Tipi brskalnikov in kako iskati tematike:

  • Google
  • Quora
  • Forumi
  • Blogi

Oglejmo si primer. Recimo, da ste modni stilist_ka. Ne želite delati zgolj za smetano izbrancev. Idejo o najemu stilista želite približati takisto nam, običajnim smrtnikom – vsakomur bi za posebno priložnost stilist prišel še kako prav. Vaša naloga je, da odkrijete, kakšne interese imajo ljudje, po katerih ključnih besedah iščejo stilista in na podlagi rezultatov naredite plan tematik za bloge.

Google

  • Ko vtipkate iskalno geslo “modni stilist” vam Google ponudi predvsem zadetke za šolanje. Iskanje moramo nadgraditi.
  • Če vtipkate geslo “modni stilist najem” pa že dobite bolj relevantne zadetke. Naslov prvega je “10 nasvetov pred obiskom modnega stilista”. BAM, pa imate temo za pisanje bloga!
  • Brskajte dalje – našli boste klišeje in strahove, zaradi katerih ljudje oklevajo pri odločitvi za najem stilista. BAM, again – še ena široka snov za pogovor
Zadetki v Google-u ob iskalnem nizu “modni stilist najem” – od tod dobite ideje, kaj ljudi zanima in o čem pisati blog
Odgovori na vaša vprašanja – o čem pisati blog. Primer zapisa, ki izpostavlja strahove ljudi pred najemom osebnega stilista.

Forumi

V Sloveniji je verjetno najbolj razširjen in podroben forum med.over.net

Ja, vem. Forumi so za bruhat. Ampak so uporabni. Preberite, kaj o določenem področju ljudi iščejo, po čem povprašujejo – in že imate nove predmete za razpravo!

Če se vrnem k osebnim stilistom, je eden od Google rezultatov razprava na med.over.net o tem, kako se odločiti za pravega osebnega stilista. Prosim, zamižite na eno oko ob groznem izrazoslovju na forumih – ni poanta v tem, temveč v iskanju tem, ki ljudi interesirajo.

Vezano na primer zgoraj (osebni stilist) – razprava na forumu.

Quora

Quora je vrhunski brskalnik, ko iščete zamisli. Brskate lahko samo po eni ključni besedi ali pa njihovih kombinacijah. Zadetki, ki jih iskalnik prikaže, so naslovi največkrat iskanih rešitev, blogov in člankov.

Quora je v angleščini, ampak to še ne pomeni, da se iz internacionalnega trga ne morete česa naučiti. Nadaljujmo s stilistom / stilistko. Spodaj vidite rezultate, ki jih Quora ponudi ob iskalnem nizu “personal fashion stylist”.

Opomba: Največ relevantnih rezultatov & idej na Quori najdete, če izobražujete ljudi oziroma prodajate svoje znanje. 

Quora, najboljši iskalnik idej za naslove blogov (deluje kot ogromen internacionalen forum & blog hkrati)

Blogi

Simpl kot pasulj – najdite čim več dobrih konkurenčnih podjetij oziroma posameznikov iz svoje branže in prebrskajte njihov blog. Poglejte še odzive na socialnih omrežjih in hitro vam bo jasno, kakšna vsebina ljudem prija.

#5 Razmislite o kategorijah bloga (vklopite domišljijo)

Na vrsti so bolj kreativni, manj analitični pristopi. Moj najljubši način za planiranje tematik tako za blog kot za socialna omrežja, je čisto “old school”. Odpravim se v kavarno z zvezkom in kulijem in privijam možgančke, dokler ne dajo kaj pametnega od sebe. Na tak način sem prišla do koncepta kategorij svoje vsebine.

Ok, naj razložim. Razmislite, v katere kategorije bi zložili svojo vsebino. Ali bolje rečeno – katere kategorije bi bile dovolj zanimive, da bi se sploh spravili k računalniku in natipkali tekst. Izberite si 3 do 5 glavnih kategorij, v katere zmorete vključiti vso vsebino, ki jo nameravate izdelovati. Preden se lotite novega bloga, razmislite v katero kategorijo sodi in ali sploh ustreza vašemu planu.

Za primer vam navajam kategorije za 3 različne branže (to so izmišljeni primeri, kakor bi se jih lotila sama).

Plesni stuio:

  • Vaje za doma (tako plesne kot krepitev posameznih mišičnih skupin, ki so pomembne pri izbranem plesu)
  • Iz plesnega sveta (novice s celega sveta o raznih zanimivostih, osebnostih, dogodkih; plesih v filmih itd. – vse, kar se bralcu zdi zanimivega o plesu)
  • Radovedneži (zgodovina posameznih plesov, njihov razvoj, … – vsebina za najbolj radovedne)
  • Znanost potrjuje (blogi o znanstvenih študijah, ki raziskujejo različne vplive plesa na posameznika)

Interior designer:

  • DIY prenove doma (majhni triki in nasveti za tiste, ki si želijo sami lotiti prenove)
  • Brskamo po trgovinah (nasveti, kje lahko kupec najde katere izdelke)
  • Projekti (študije primerov in blogi o projektih, na katerih ste kot interior designer delali)
  • Materiali in oblike (predstavitev različnih materialov in oblik ter kako jih kombinirati v prostoru)
  • Inspiracija (inspiration boards, komentiranje lično opremljenih prostorov – s spleta ali pa prostori, v katerih ste bili in so vas navdušili)

Tattoo studio:

  • Trendi (predstavitve posameznih aktualnih trendov in podrobneje opis različnih tehnik)
  • Inspiracija (lahko bi peljali kar na Pinterest, kjer bi ustvarili boarde z različnimi slogi tattoojev)
  • Na koži (blogi s predstavitvijo preteklih del) 
  • Vprašanja & odgovori (okrog tattooviranja je vedno tisoč in ena uganka – namesto klasičnih odgovorov se raje razpišete in napišete po en blog za vsako skrb stranke)

Iz zgornjih primerov ste zagotovo dobili kar nekaj predstav o načrtovanju blog objav & iskanju tematik.

Moje “old school” postavljanje planov in načrtovanje tematik za blog in socialna omrežja.

#6 Narišite si Vennov diagram (3 stične točke)

Vennov diagram je zelo uporaben, ko želite ugotoviti, kako različna področja povezati v celoto. Če boste raziskovali ta diagram, boste odkrili marsikaj.

Za primer tega bloga sem narisala svojega, ki združuje 3 faktorje, za katere menim, da jih mora vsako besedilo vključevati.

Bralec

Nikoli ne ustvarjate samo zase. Sploh pa, če se lotite poslovnega bloga. Prvi krog je namenjen bralcu, njegovim željam, strahovom in zanimanjem. Vedno, ko pripravljate novo besedilo, imejte pred očmi bralca.

Izdelek / storitev

Namen vaših besedil je, da prodate svoje izdelke in storitve, kajne? Ne sicer direkten namen, a posledica zaupanja, ki ga gradite z bralcem, je prodaja. Naredite si torej uslugo in pri razmisleku o naslednjem blogu, tuhtajte takisto o inovativnih načinih predstavitve svojih izdelkov in storitev.

Brand / osebnost

Če pišete, brez da bi vsako vaše zlaganje besed za povrh izražalo še vašo osebnost oziroma unikaten glas vašega branda, potem ste opleli. Po edinstvenem slogu vas bralci prepoznajo in ravno zaradi njega se odločijo, ali je blog vreden branja ali ne.

Majhen pobarvan delček sredi diagrama je mesto, kjer se dogaja čarovnija. V središču se združijo vsi trije krogi. Če ste bolj matematične narave, si diagram narišite, ko ste na lovu za berljivo snovjo in v vsakega od krogov dodajte teme, ki spadajo v posamezno skupino. Potem poskušajte te teme uskladiti, da bodo spadale v vse tri kroge.

Trik učinkovitega besedila je, da najdete stične točke tematik, ki ustrezajo vsem kriterijem znotraj Vennovega diagrama.

Vennov diagram v moji izvedbi. Razkrije vam, kje so stične točke treh najpomembnejših komponent vsakega besedila.

#7 Kradite kot umetnik

Ste prebrali knjigo Steal Like an Artist? Še ne? Preberite jo.

Kako krasti kot umetnik, ko si pripravljate seznam snovi za vaš blog? Zelo odvisno od področja, ki ga pokrivate. A nekaj unikatnih mehanizmov lahko uporabite v vsakem primeru:

  • Napišite zapis na osnovi misli znanih ljudi (quotes)
  • Pripravite recenzijo knjige ali filma, ki nosi sporočila, ki jih želite predati bralcem
  • Naredite vision board lepih fotk s Pinteresta ali Instagrama
  • Spesnite blog o osebi, ki jo občudujete in je povezana z vašim poslom
Izsek iz knjige Steal Like an Artist.

#8 Retrospektiva

“Vsi odgovori se že skrivajo v vas” je eno od duhovnih pravil, na katerega ste zagotovo že naleteli. Nič drugače ni, ko pride do brskanja po spirali spomina. Zato je čas za retrospektivo! Prižgite časovni stroj in se vrnite kakšno leto, dve, tri v preteklost. Česa niste vedeli takrat, kar veste danes? Kakšne tematike so vas zanimale? Kakšne napake ste delali v svojem poslu? Veste, vaši bralci niso eksperti na vašem področju, sicer ne bi požirali vaše vsebine. Ne mislite, da vedo vse, kar veste vi. Pomislite torej nase v preteklosti in si zapišite, česa niste vedeli, kar veste zdaj. Časovna luknja je zakladnica idej za nove zapise.

Zavrtite si čas nazaj in se spomnite, s kakšnimi težavami ste se srečevali, ko še niste imeli znanja, ki ga imate sedaj.

“Know How” za vsebinski marketing

Profili družbenih omrežij in tvoja spletna stran so kot obraz tvoje blagovne znamke. So kot prvi stik. Saj veš, ko ga enkrat ustvariš, ga je sila težko spremeniti. Tvoja naloga je torej, da ustvarjaš kar se da dober prvi vtis. Pozabi na iskanje hitrih rešitev. Edina rešitev se skriva v tvoji avtentičnosti. V tebi, v zgodbi tvoje blagovne znamke in v tvoji unikatnosti.

S to mislijo in željo, da ti olajšam pripravo vsebine za družbena omrežja in druge spletne kanale, sem napisala “Know how” priročnik. Ob njegovem prebiranju sem od bralcev dobivala sporočila, kot so:

  • “Česa takega še nikjer nisem zasledil/a, pa čeprav sem ves čas na preži za vsem mogočim znanjem!”,
  • “Zdaj končno razumem vlogo vsebinskega marketinga, brandinga in jasno mi je postalo, kako naj se lotim priprave vsebine za Instagram.”, …
Know-how priročnik za konceptualno grajenje blagovne znamke & vsebinski marketing. Na voljo v PDF obliki >>

Vse znanje je podano na preprost, jasen in duhovit način. Priročnik je poln praktičnih primerov, konkretnih idej in vprašanj, ki te bodo vodila do ustvarjanja avtentične blagovne znamke ter vsebine. Moja obljuba tebi je, da boš lahko celotno znanje takoj uporabil/a v praksi!

Česa se boš naučil/a, katerih trdih orehov se lotevamo in kaj boš lahko storil/a, ko preučiš “Know how” priročnik?

  • Spoznal/a boš, kaj je v resnici konceptualno grajenje blagovne znamke. Tako se boš lahko odločil/a, ali si želiš graditi trajnostnega branda ali so ti bolj pri srcu muhe enodnevnice.
  • Odkril/a boš, kako v vso svojo vsebino vpeljati “like, trust & buy” faktor.
  • Podučil/a se boš, kakšna je razlika med brandingom in marketingom, ter kako ju lahko povežeš v neločljivo celoto – tvoj brand!
  • Razumel/a boš, kakšen je pravilen vrstni red dogodkov, ko pride do priprave vsebine. Tako boš tudi vedel/a, zakaj brez vizije tavaš v temi in te priprava vsebine samo utruja.
  • Spoznal/a boš pet najpogostejših napak vsebinskega marketinga, kako se jim izogniti in kako prepoznati, kdaj te vleče na stara pota.
  • Naredil/a si boš čisto svoj marketing plan na eni strani. Ta bo zajemal vse pomembne informacije in odločitve, ki jih potrebuješ za avtentično grajenje blagovne znamke.
  • Ustvaril/a boš svoje rubrike vsebine za vse spletne kanale. Spoznal/a boš, kako vedno priti do unikatnih idej za nove rubrike, ki bodo govorile v prid tvoji zgodbi in obenem poskrbele za prodajo aktualnih izdelkov / storitev.
  • Odkril/a boš “social media templates” in načine, kako si jih lahko ustvariš. Tvoj vizualni nastop na spletu bo kar naenkrat poenoten in prepoznaven.
  • S teboj delim še orodja za lažje delo in načrtovanje vsebine.

“KNOW HOW” PRIROČNIK NAJDEŠ TUKAJ >>

Sodeluj pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želiš izvedeti in prebirati več? Kateri deli spletnega nastopa ti povzročajo največ sivih las? So to objave na družbenih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupaj mi, o kateri temi želiš izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napiši svoje želje

O kateri temi si želiš izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napiši v mailu.
Pošlji mail z željami

Si se iz zapisa naučil/a česa novega?

Uporabi novo znanje v praksi & deli ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje ti želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno do seksi enovičk

spoznaj 11 trikov za pisanje hudo dobrih emailov

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.

[]