5 trikov za FB poste & oglase, ki jih lahko uporabite takoj

Na živce vam gredo. Facebook posti, namreč. Vsak vam vzame pol ure časa in priskrbi nov ducat sivih las. Trudite se, vsak teden znova. Objavljate fotke, pišete dolge poste, potem pa ne dobite niti enega samega komentarja, kaj šele klika. Še huje – gledate profile konkurence in se sprašujete, kako za vraga uspeva njim, vam pa ne.

Zajemite sapo, preberite blog in se takoj spravite v akcijo. Prepričana sem, da bo vaš naslednji post ali oglas ugledal luč dneva. Ni namreč vse odvisno od Facebook algoritma in proračuna, ki ga namenite v oglaševanje. Precejšnjo vlogo igra ravno vaše besedilo. Videla sem že oglase z veliko proračuna in slabimi besedili. Izgledali so kot kup smeti – nihče pa ne brska po smeteh, kajne?

V tem zapisu se boste naučili kako:

  • Strukturirati vizualno podobo besedila, da bo kot zajec, ki skoči iz čarovnikovega klobuka
  • Selekcionirati bralce, da bodo pravi želeli prebrati vašo objavo, napačni pa bodo mirno odzehali dalje
  • Ustvariti sezname, ne glede na branžo (oja, ljudje obožujemo strukturirane sezname!)
  • Povedati kratko zgodbo, namesto da pišete objave, zaradi katerih vaša publika umira od dolgčasa
  • Postavljati retorična vprašanja

Ta blog zapis si lahko v obliki PDFja prenesete na svoj računalnik TUKAJ >>

#1 TRIK: Strukturirajte vizualno podobo besedila, da bo kot zajec, ki skoči iz čarovnikovega klobuka

Ste kdaj opazovali psa in njegovo hierarhijo čutil? Orientira se najprej po smrčku. No, zato pa psi tudi ne uporabljajo Facebooka. Ljudje smo najprej vizualna bitja. Vsako minuto vidimo in analiziramo na tisoče informacij. Na nezavedni ravni se odločamo, kaj bo zbudilo našo pozornost in kaj ne. Zajca, ki skoči iz klobuka bi zagotovo opazili. Pa drevo v gozdu? Ne, vsakega drevesa v gozdu pač ne bi registrirali.

Enako je s Facebook posti. Če ste zelo pedantni, naredite test. Štejte objave, ki jih vidite, ko drsite po newsfeed-u. In si naredite črtico za vsakega, ki je zbudil vašo pozornost. Verjetno jih bo nekje okoli 10%. Kako se torej s svojimi vsebinami zriniti v tistih 10% zanimivih objav? Eden od načinov je vizualna podoba besedila. Naj razložim …

Branje besedil je pravzaprav neke vrste delo – sploh na spletu. Bralčeva pozornost na spletu je razpršena, saj dobiva obvestila iz vseh možnih aplikacij, verjetno pa je telefon prijel v roke, ker:

  • Se dolgočasi in želi pregnati čas
  • Išče relevantno informacijo in jo želi čim prej najti
  • Si želi navdiha ali druženja

Zdaj vam je verjetno že jasno, da besedilo, iz katerega vizualno nič ne izstopa, ne bo pravi trnk, da bi se riba nanj ujela. Vizualno lahko vsak Facebook post, pa najsi bo še tako kratek, poživite in razbijete z uporabo:

  • Odstavkov
  • Emojijev
  • Kombinacije velikih in malih tiskanih črk
  • Ločil
  • Seznamov

a.) Odstavki

Branje je delo – to sem vam že zaupala malce prej. Se še spomnite dolgih srednješolskih učbenikov, po možnosti več strani brez enega samega odstavka in fotografije. Preden ste se lahko spravili k prebiranju, ste verjetno morali spiti dve kavi in se okloftati, da niste zaspali. Na spletu ni nič drugače. Objave brez odstavkov predstavljajo mentalen napor in zato jih ne beremo radi.

b.) Emojiji

Jah, počasi se vračamo k risarijam na stenah jam, kjer besede niso bile potrebne. Amapk če odmislite vzvišeno idejo o razviti moderni kulturi, ki za sporazumevanje ne potrebuje nič drugega kot črke, boste ugotovili, da so emojiji pravzaprav sličice, ki povedo več kot besede. Kar pomislite, kakšno razliko lahko naredi en “wink” 😉 v sms-u. Emojiji so zgovorni in vizualno zanimivi. Na kratko – v Facebook objavah in oglasih so nepogrešljivi!

c.) Kombinacija malih in velikih tiskanih črk

Velike tiskane črke uporabljajte zmerno, SICER BO IZGLEDALO, DA SE NA SVOJE BRALCE DEEEEREEEETEEEE KOT JESIHAR! Z velikimi tiskanimi črkami popestrite zgolj kakšno besedo ali dve, za katere želite, da so še dodatno izpostavljene. Na primer NOVO! ali  WAAAW! ali POLETJE.

d.) Ločila

Zdaj bom malo zlobna ampak veliko ljudi upam da vi niste med njimi piše svoja besedila takole in potem dobijo čisto drug pomen obenem pa so popolnoma neberljiva. 

Vejice, narekovaji, dvopičja, podpičja, pomišljaji, vprašaji, pike in klicaji. Saj ni tako težko, kajne? Uporabljajte jih. Ne, ni vam treba postati slavisti. Verjetno tudi jaz kdaj narobe postavim vejico. Upsi! Dejstvo je, da ločila poskrbijo za smiselne stavke in jih tudi vizualno naredijo bolj privlačne.

e.) Seznami

Enega ste prebrali na začetku tega bloga. Ljudje obožujemo sezname. Zakaj? Ker v nekaj alinejah podajo glavne informacije, ki jih iščemo, vizualno pritegnejo pozornost in nam omogočijo, da se hitro odločimo, ali nas preostanek vsebine zanima ali ne. Kako strukturirano napisati seznam, izveste v nadaljevanju.

#2 TRIK: Selekcionirajte bralce, da bodo pravi želeli prebrati vašo objavo, napačni pa bodo mirno odzehali dalje

Če prodajate dude in pleničke, me vaša vsebina niti slučajno ne zanima. In res ne bi rada do polovice prebrala vaše objave, potem pa ugotovila, da mi hočete prodati paket plenic. Ker sem popolnoma nerelevantna bralka za vas. Me pa zelo zanima, če mi imate kaj pametnega za povedati o urejanju videev. Ampak, če bose objavo začeli nerelevantno, je žal ne bom prebrala, vi pa boste izgubili možnost, da bi mi svojo storitev ali izdelek prodali.

Kdor piše za vse, ne piše za nikogar. In prej, kot boste s svojimi objavami in oglasi začeli selekcionirati publiko, bolje bo. Click To Tweet

Sem že omenila, da na spletu iščemo hitre rešitve in brskamo za relevantnimi informacijami? Povejte svoji publiki že v prvem stavku, ali je to vsebina, ki jo iščejo.

To lahko že v prveh stavku FB objave storite na dva načina – ali skupino ljudi direktno naslovite, ali pa takoj poveste, o čem beseda teče. Na primer:

  • Kako psa naučiti odpoklica? / Naučite psa odpoklica!
  • KNJIŽNI MOLJI, kaj berete to poletje?
  • Očetje, tole je samo za vas!
  • Nepoboljšljivi kofetarji, koliko kav ste danes že spili?
  • Danes na meniju – PIZZA!

Bonus nasvet: to tehniko lahko uporabite tudi pri pisanju naslovov emailov 😉 

#3 TRIK: Ustvarite sezname, ne glede na branžo

O seznamih ste nekaj že prebrali pod točko o vizualni podobi besedil. Zdaj pa vam prilagam še nekaj idej, kako napisati sezname, glede na vrsto branže, v kateri delate. Z njimi namreč poudarite točno tisto, kar želite, da bralcu pade v oči. S seznamom izpostavite tudi glavne koristi izdelka, storitve oziroma vsebine, na katero pelje vaš link. 


Primeri delov FB posta s seznamom:


a.) Koristi nakupa v vaši spletni trgovini

Nudimo ti:

✔️Brezplačno poštnino

✔️100% garancijo na zadovoljstvo

✔️Dostavo v dveh delovnih dneh

b.) Predstavitev koristi izdelka

Zakaj ravno (brand) torbic?🤔 KER:

💞 So narejene iz kakovostnega pravega usnja in bodo s teboj še več desetletij

💞 Je vsaka torbica ročno narejen unikat – tako kot ti!

💞 Je manj več. Ne potrebuješ 10 različnih torbic, če imaš eno zares dobro.

c.) Predstavitev tematike

V brezplačni e-knjigi te čaka:

1️⃣ Deset enostavnih joga položajev, s katerimi razbremeniš hrbtenico

2️⃣ Največje napake, ki jih delaš in zaradi katerih te boli hrbet

3️⃣ Trije načini sproščanja bolečega križa, ki ti vzamejo samo 30-sekund

d.) Izpostavitev problema

Ali veste, kaj jeste?😲 Če kupujete sadje in zelenjavo v supermarketih, se zgodi še vse to:

☠️Vsak dan pojeste za celo žlico strupov

💔 Podpirate moderno suženjstvo v nerazvitih državah in prisilno otroško delo

🐛 Imunski sistem se vam počasi ruši, saj zaužijete samo ⅓ vseh potrebnih vitaminov in mineralov

#4 TRIK: Povejte kratko zgodbo, namesto da pišete objave, zaradi katerih vaša publika umira od dolgčasa

O pisanju zgodb bi se lahko pogovarjali pozno v noč. Ampak danes sem vam obljubila 5 “izi pizi” trikcev, če se ne motim. Zato bomo pravljičarske ideje skrajšali na tehnike, ki jih lahko uporabite takoj.


In ne, zgodbe niso samo za izbrance. Tudi vi jih pripovedujete vsak dan. Vsako prigodo, misel in željo, ki se vam plete po glavi, poveste v obliki zgodbe.

Meja med dejstvi in zgodbami je zelo tanka. Bistveni element zgodbe je, da vključuje čustva, medtem ko jih dejstva ne vključujejo. Click To Tweet


  • Dejstvo: Burek je hladen.
  • Zgodba: Hladen burek mi je pokvaril cel dan!


Vidite, tako preprosto je. Trik je v tem, da se ljudje v zgodbah najdemo. Ali pa nas nasmejijo. Morda celo razjezijo. Vseeno je, ali je zgodba provokativna, zabavna, navdihujoča – važno je, da zbudi čustva v bralcu.

Če želite povedati čisto kratko zgodbo – v stavku ali dveh, se morate najprej preobuti. Sezujte svoje čevlje in obujte copate svojega bralca. Tako boste vedeli, kakšna zgodba ga utegne zanimati.


Na primer:

  • Pišete kulinarični blog, vaša bralka je polno zasedena gospodinja s tremi majhnimi otroki. >> “Nič ni hujšega od nenapovedanih obiskov. Otroci so pojedli vse zaloge sladkarij, vi pa nimate časa, da bi zdaj pekli pecivo. Imate natanko 15 minut časa in nekaj pač morate postaviti na mizo. TA-DA, tukajle je recept za nesramno dobro čokolado, ki je pripravljena v samo 5.minutkah!”
  • Prodajate ovitke za telefone, vaše stranke pa so predvsem mladi >> “Povem ti nekaj, česar nihče ne upa povedati na glas. Ovitek je tako kot kondom. Gre tudi brez njega, ampak posledice so katastrofalne. Zaščiti se. Zaščiti svoj telefon.”
  • Imate kozmetični salon in bi radi napisali nekaj o pedikuri >> “Še vedno hodiš naokrog v nogavicah? Mhm, razumemo – pač se ti ne ljubi ukvarjati z nohti na nogah. Zato smo tukaj mi. Daj, sezuj nogavice, prezrači stopala in pridi na pedikuro. Po njej boš z veseljem razkazovala podplate.”

#5 TRIK: Postavljajte retorična vprašanja

Ali veste, kaj je retorično vprašanje? Itak! Pa jih uporabljate? Daj, Živa, ne imej nas za norca! Ste si danes že umili zobe? Ne, to je naše super orožje, da me ljudje pustijo pri miru. Haha, hecam se! 🙂

Retorično vprašanje ne pomeni, da vprašate nekaj splošnega, temveč da zastavite zelo specifično vprašanje, na katerega bralec odgovori z “da”. Takoj za tem mu predstavite svojo ponudbo kot odgovor na njegovo vprašanje. Seveda mora biti retorično vprašanje in ponudba, ki sledi, skladna z vašo ciljno publiko – ne morete pubertetnici prodati slušnega aparata, na primer.

Retorična vprašanja so majhen trik za velike rezultate. Zakaj? Z vsakim prikimavanjem, ki se zgodi v bralcu, mu boste bolj všeč, vam bo bolj zaupal in se lažje poistovetil z vami. Click To Tweet

Počutil se bo razumljenega, nagovorjenega in slišanega. Če želite ustvariti varen prostor, kjer vam bralec zaupa, so retorična vprašanja prva, ki se jih morate začeti posluževati.

Primeri:

Si noro želiš tattoo, pa te je strah, da bo mama ponorela?🙈

Pusti mami še malo živcev in se to poletje raje poriši s kano😍

💞Waaaw, poglej kako noro lepo izgleda 👉🏻 LINK

Sanjaš o Maldivih, a se nočeš spraviti na rob bankrota?💰🏖

Kaj pa, če ti povemo, da greš lahko na Maldive že samo za 350eur?😲

🙏🏻Ne, ne peljemo te s prstom po zemljevidu!🌏 Poglej, kako je to možno:

LINK


Ste zamenjali že 10 različnih vrst pasje hrane, pa nikakor ne najdete prave?🐶

✔️Preberite, zakaj nam zaupa že več kot 8000 pasjih lastnikov!

LINK

Ta blog zapis si lahko v obliki PDFja prenesete na svoj računalnik TUKAJ >>

Sodelujte pri ustvarjanju bloga

O katerih temah želite izvedeti in prebirati več? Kateri deli vašega spletnega nastopa vam povzročajo največ sivih las? So to objave na socialnih omrežjih, nove ideje, mailingi, prodajne strani, produktne strani, blogi, ... Zaupajte mi, o kateri temi želite izvedeti več in potrudila se bom, da o tej temi napišem nov blog.

Napišite svoje želje

O kateri temi si želite izvedeti več? Svoje želje in ideje mi napišite v mailu.
Pošlji mail z željami

Ste se iz zapisa naučili česa novega?

Uporabite novo znanje v praksi & delite ta zapis s tistimi, ki jim bo blog prav tako koristil. Učinkovito tipkanje vam želim.

Share on facebook
Deli na Facebook
Share on twitter
Deli na Twitter
Share on linkedin
Deli na LinkedIn
Share on email
Pošlji po mailu

Komentiraj:

Brezplačno

11 trikov za pisanje hudo dobrih e-novičk

Ta spletna stran uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo spletne strani se strinjate s piškotki.